woensdag 6 december 2017

Review: Wish webwinkel en Pop-up snijmallen

Enige tijd geleden deelde ik de link van Wish Webwinkel in onze Facebookgroep Creatieve Hobby Tips (leden forum). Wat Action in het echt is, is Wish online.... Toch blijft dit een soort van AliExpress.


Ik dacht dat ik even één en ander moet uitzoeken voor jullie. Gebruikers ervaring, prijzen en of er enige verborgen problemen zijn.

Belangrijk te weten
  • Het inloggen is super geregeld.
    • Je kunt inloggen met een Facebook- of een Googleaccount. Dit betekent dat je geen persoonlijke account hoef aan te maken.
    • Vind je dit eng om dit zo te koppelen kun je je ook registreren met een privé email.
  • Zoeken naar producten
    • Dit vind ik een beetje omslachtig. Je moet precies weten welke term om te gebruiken tijdens het zoeken, anders vind je alles behalve waar je naar op zoek bent.
    • Je krijgt vaak hetzelfde product bij verschillende leveranciers aangeboden. Dit betekent dat  de prijs en levertijd verschilt.
  • Kosten
    • Prijzen zijn wel goedkoop.
    • Let er wel op dat de verzendkosten misleidend zijn. Je krijgt "verwachte" verzendkosten. Dit komt omdat er op ieder product verzendkosten gerekend wordt en niet per bestelling (zoals bij hobbywinkels). Als dit bv vermeld: Verzend kosten €2,- en je bestelt 7 items dan rekenen ze €14,- voor verzending. 
    • Ook moet je letten op de "betaal alleen maar verzendkosten" valstrik. Meestal vallen de verzendkosten hoger uit dan de kosten van het product zelf.
  • Levering
    • De producten komen geleverd in een envelop met bobbeltjesplastic. Dus kan dit gebeuren dat je producten beschadigd bij je afgeleverd worden.
    • Moet enige tijd wachten zoals bij AliExpress. Kan tussen één en vijf weken duren.
    • Als je meerdere producten besteld kan dit op verschillende dagen afgeleverd worden. Dus verwacht niet alles gelijk.

Review pop-up snijmallen 

Ik heb een aantal pop-up snijmallen gekocht om te kijken of dit wel goed uitstanst. Dit kan natuurlijk afhangen van welke stansmachine je gebruikt en of je snijplaten nog goed zijn. Zelf gebruik ik de TODO Multipurpose Machine.


Huisjes met bomen en sneeuwman.

Ik vond deze echt te gek toen ik dit in de webwinkel zag. Ik ben gewoon weg van pop-up kaarten. Maar deze snijmal komt met voordelen en nadelen.

Foto van Wish website

Eigen creatie - opbouwen van laagjes papier

Voordelen:
  • Je kunt met restjes papier de huisjes, bomen alsook de sjerp en hoed van de sneeuwman stansen om de kaart te versieren.
  • Ook kan je de snijmal op zo een manier plaatsen op het designpapier om de achtergrond en voorgrond van de kaarten te versieren.
Nadelen:
  • Ik moest een precision plate gebruiken. Zelfs dan moest ik de stans met de snijmal een aantal keer in de rondte draaien en één extra papier tussen de buitenrand doen voor meer druk om de binnenkant goed uit te stansen.
  • Je moet precies weten waar je moet vouwen. Veel mensen die deze gekocht hebben hadden moeite om dit goed te vouwen.

Happy Birthday

Deze snijmal is ook te gek. Ook in het echt.


Voordelen:
  • Je kunt ook hier van alles en nog wat extra uitstansen. 
  • Ook kun je eigen creaties of andere stansen er op doen, zoals taarten, cadeaus of ballonnen.
  • Super makkelijk te vouwen en geen probleem met stansen.

Just Married

Deze is natuurlijk echt leuk te gebruiken voor een trouwkaart.

foto van Wish webwinkel

Eigen creatie - gekleurd met Alcohol markers

Voordelen:
  • Geen probleem met stansen, let er wel op om een extra stukje papier te gebruiken tussen de buitenlijnen. Dan hoef je dit maar één keer te stansen.
  • Ook hier kun je met de snijmal meerdere restjes uitstansen om de kaart te versieren. Dat geld ook voor de voor- en achtergrond.
Nadelen:
  • De vouw bij de bruid en bruidegom is best lastig te vouwen. Er is ook niks wat ze rechtop houdt en daarom gaan ze wat slap hangen bij het openen van de kaart.

Kasteel

Deze is leuk te gebruiken bij prinses- of ridderkaarten voor kinderen.


Voordelen:

  • Je kunt je hier uitleven wat betreft het versieren van het kasteel en ook de voor- en achtergrond.
  • Stansen ging goed met een stukje papier tussen de buitenlijnen.
Nadelen:
  • Vouwen gaat moeilijk. Je moet echt op het plaatje kijken welke vouwlijn een heuvel en welke een dal moet zijn.
  • De aangegeven maten van 10,8 x 8,6 cm is de algehele snijmal. Let er op dat de stans in de helft van de kaart geplakt wordt. Dus word dit een maat van 5,4 x 4,3 cm aan beiden kanten van de kaart.

Locomotief

Wat is deze ook leuk voor een kinderkaart!


Voordelen:
  • Stansen ging super makkelijk met een stukje papier tussen de buitensnijlijn.
  • Hier kan je echt je creativiteit in uitleven qua versieren. Meng gewoon papier met spiegelpapier. Maar gebruik ook kurk en vellum/ mica. Voor Stoom kun je watten uitpluizen en vast plakken.
Nadelen
  • Vouwen gaat moeilijk. Je moet echt op het plaatje kijken welke vouwlijn een heuvel en welke een dal moet zijn. Zelfs dan is dit nog moeilijk.
  • De aangegeven maten van 8,5 x 10,4 cm is de algehele snijmal. Let er op dat de stans in de helft van de kaart geplakt word. Dus word dit een maten van 4,25 x 5,2 cm aan beiden kanten van de kaart.

Huisje met maan en sterren

Deze kaart is leuk te gebruiken om iemand op vakantie uit te nodigen, of te vragen samen te wonen maar ook om buren welkom te heten.



Voordelen:
  • Je kunt je hier uitleven wat betreft het versieren van het huis en bomen en ook de voor- en achtergrond.
  • Stansen ging goed met een stukje papier tussen de buitenlijnen.
Nadelen:
  • De aangegeven maten van 10,2 x 8,5 cm is de algehele snijmal. Let er op dat de stans in de helft van de kaart geplakt word. Dus word dit een maat van 5,1 x 4,25 cm aan beiden kanten van de kaart.
Dus... mijn aanbeveling is de volgende:
Dit is best een leuke site, met goedkope spullen. Maar koop verantwoord. Let op de punten die ik aangaf in het begin van mijn bericht en laat je niet misleiden door de "goedkope" maar toch "dure" verzendkosten. 
Waar koop je je producten het liefst? Bij een budgetwinkel zoals de Action, een webwinkel zoals Wish/ AliExpress of een hobbywinkel?

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk bericht weer.
    Zo duidelijk.
    Ik koop het allerliefste bij Action, omdat het daar zo lekker goedkoop is!!
    Tegenwoordig hebben ze bij Action zoveel mooie, leuke spullen en verkopen er bijna alles.
    Mijn dochter knutselt vaak mee en ik wil niet steeds hoeven roepen "kijk uit, zuinig zijn, nee, die niet gebruiken". Met spullen van Action doet het minder pijn als ze iets kapot of op maakt, hihi.
    On line durf ik meestal niet, ben altijd bang dat het tegen valt of kwijt raakt. En inderdaad, de verzendkosten, als je die omrekent kun je net zo goed de iets duurdere kopen in de winkel.

    Ik ga vanmiddag weer lekker aan het kaarten maken, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, klopt wat je zegt. Zelf heb ik ook van de duurdere producten en ik moet die wel goed wegpakken als er kinderen over de vloer komen. Daarvoor heb ik wel spullen van de Action waar ze echt alles mee kunnen knutselen.

      Maar ik vind dit super dat je met je dochter knutselt. Mooie herinneringen is dat.

      Verwijderen
  2. Ik koop het liefst bij de Action maar soms zijn de nieuwe stempels en dies moeilijk te krijgen. al bijna een maand zijn er 2 nieuwe sets stempels maar nog steeds niet hier, bij 5 Actions in mijn omgeving. En als ze er zijn dan liggen er een paar vooral de dies. Dus koop ik nu bij de Aliexpress, is prima bevallen. Wish vind ik een onduidelijke webwinkel, Aliexpress is veel duidelijker. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marga, de probleem met de Action is dat ieder regio een depot heeft. Niet alle regio's krijgt dezelfde producten. Dus dit kan voorkomt dat jij weer een keer aan de beurt is om de nieuwe spullen te kopen en dan moeten wij weer wachten... ;) Maar ik ben met je eens. Dis is een frustratie van alle proporties... hihihi bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  3. Mooie duidelijke uitleg
    Ik koop het liefst bij de action om dat ik het graag eerst in mijn handen heb.
    AlieExpress bevalt ook heel goed, ik kies altijd voor geen verzend kosten en komt altijd aan op 1x na dat kun je dan invullen en dan sturen ze het alsnog of je krijgt je geld terug.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar heeft AliExpress de voorhand wat betreft verzendkosten. Ik geef graag een review over producten alsook zulke websites want ik voel dat de consument niet in de maling genomen worden. Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  4. Ziet er leuk uit. Hele duidelijke beschrijving. Top

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi sandie
    Wat leuk dat je weer zo'n duidelijk review hebt gedaan,
    Online koop ik eigenlijk weinig, ik ga er liever op uit naar bepaalde hobbywinkels of beurzen, de action is altijd leuk maar lang niet altijd hebben ze voorraad, maar goed ik snuffel graag!
    Wat heb je leuke rouwkaarten gemaakt, knap gedaan!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan vriendin. Rouwkaarten? wanneer? Of mis ik iets? hihihi

      Verwijderen
    2. Oeps hihi ik bedoelde vouwkaarten maar dat wist je vast al wel dat is het voordeel van de spelcontrole hihih gr Martha

      Verwijderen
    3. ja ja... blameer de spelcontrole maar.. hahahahaha Nee joh wist ik wel...

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===