donderdag 11 januari 2018

Week van Techniek: Textuur - Gekreukeld Papier

Het is de week van... jawel... TEXTUUR!!! Daar heb ik toch even over na moeten denken, wat ik ga maken.

Een kaart.... een hanger...... uhmmm tja wat ga ik doen en mijn oog viel op een oud sigarendoosje en het idee was geboren.


Je kent het  misschien nog wel van bij opa thuis een sigarendoosje, dit is mijn doosje geworden om te bewerken met gekreukeld papier.


Het doosje is 20 bij 11.5 cm het is eerst goed geschuurd van buiten en van binnen, het opstaand binnenrandje is verwijdert. Daarna ben ik in mijn meterkast gaan kijken of ik nog cadeau papier had staan je zult wel denken in de meterkast! ja daar staat namelijk in een grote pot met mijn rollen cadeau/ kerst papier. En jawel dat had ik en ook nog dat wat ik in gedachten had. 'Hihi die wat bewaard heeft wat"



Dit heb ik eerst eens goed op gefrommeld en weer uit elkaar gevouwen. En kant voor kant beplakt bet het papier ik heb hier voor Tacky glue gebruikt het ging als vanzelf.
De binnen kant van het doosje met zwarte acryl verf geschilder nadat het droog was heb ik het nogmaals met vernis geverfd zodat het een glans kreeg.


Nadat alles droog was heb ik er zwarte kralen onder geplakt het staat nu mooi op pootjes. Je kunt het als juwelen kistje gebruiken maar ook heel goed als gedachtenis doosje van iemand die je dierbaar is.

Hebben jullie wel eens een doosje zoals dit gemaakt!




"De HA webwinkel “  is bezig te verhuizen naar een beter programma ,  hij is nog niet operationeel, bij interesse van gelijste producten kunnen er bestellingen geplaatst worden via  info@hobbyalternatief.nl Zodra de winkel open is krijgen  jullie van ons  nader bericht hierover..


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

* Papier/ Paper *
Cadeau papier || zwarte linnen karton || 

* Snijmallen/ Dies*
Joy!Crafts bloemen 6002/0068 

 *Overig/Rest*
Zwart lint || Zwarte/zilver houten kralen || Zwarte acryl verf || Vernis op acryl basis || Tacky glue 

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita,
    wat leuk zeg om zo'n doosje te pimpen met verkreukeld papier, heel mooi resultaat!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martha, Ik vond het ook erg leuk om te doen. En in het echt ziet hij er nog leuker uit. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===