vrijdag 9 februari 2018

Canvas zonder plan / Unplanned Canvas

Hoi Hoi, wat een koude hadden we de afgelopen paar dagen. Heb met al de drukte even tijd nodig om op verhaal te komen. Daarom dacht ik om weer aan een canvas te werken. || Hi Everyone! Wow it was cold the past few days. I needed to take some time for myself because my schedule is hectic these days. So I played around with a canvas. 


Ik heb er zo van genoten (al was dit met merendeels blauw) dat ik dit overweeg om nog een aantal te maken. Alleen heb ik weinig plek om dit op te hangen. hihihi... || I enjoyed the play session so much.(even with all the blue tints) I am contemplating making some more... but I do not have any wall space left..... hahaha

Er valt eigenlijk weinig over te vertellen, dus doe ik een aantal opmerkingen bij de close-up foto's en de rest is terug te zien in het filmpje verderop in mijn bericht. || There is not much to say about the canvas but will add some comments after each close up photo. You could also watch the video at the end op my blog post.


=== Close-up foto('s) / Close up photo's ===

Hier is een close-up van het canvas. Jammer dat ik dit niet echt in de juiste kleuren op foto heb kunnen vastleggen. Er is zoveel glans van de Maya Gold. Niet te geloven. || This is a close up of the while canvas. Pitty that I could not capture the true colors and shine in the photo. The Maya Gold adds a lot of shine. 


Achteraf zou ik de structure sand paste niet gebruiken. Mijn inziens maakt dit afbreuk aan de achtergrond. Maar nou ja, dit was gewoon even spelen. || In hindsight I would not have used the structure sand paste. It just feels out of place, no matter what I do to conceal it... But, hey it is just for fun and not a master piece.

Op de volgende foto zie je de Relief Gel wat ik met een stencil heb aangebracht. || Here you can see the relief gel that I added with the stencil.


Bewerkt met kleur krijg je een leuk accent op je canvas. || With color it gives an added interest to the canvas.

Op de volgende foto heb ik houten figuren bewerkt met Maya Gold, Pintura Zwart en groen acrylverf. || The next photo is a close-up of the wooden figures. I dabbed it with Maya Gold, and added some Pintura black and green acrylic paint.


Vuurwerk stempels lijken vaak op bloemen. Op de volgende foto heb ik de stempel gesmeerd met een sponsje en Maya Gold en vervolgens gestempeld op het doek. || Most of the times, firework stamps can also be used as flowers. I dabbed Maya Gold onto the stamp with a sponge and stamped it onto the canvas. 


Tip: Werk je met 3D of gestreched canvas, plaats een boek onder het doek voor stevigheid tijdens stempelen en stencilen.|| Place a book under the canvas for extra stability for stamping and stenciling if you are working with a stretched or 3D canvas.
In het filmpje dat volgt zie je mijn handelingen terug. || In the following video you will see how I created this project.

=== Filmpje / Video ===





=== LIJST VAN PRODUCTEN / PROUCT LIST ===
Producten voorzien van een link zijn beschikbaar in de webwinkel

Canvas (merk onbekend/ Brand unknown)

* Stempels/ Stamps * 
Marianne Design - fireworks
Leane Creatief - Background structures 4

*Masks/ Stencils*
Viva Decor - Rocking Star
Studio Light - Rainbow Designs MASKMB03
Creative Expressions - Snow is falling

* Verf/ Paint *
Artist & Co Acrylic paint -White
Artist tubes Acrylic paint - Crimson Red, Yellow Ocre, Cobalt Blue, Ultramarine, Sap Green

* Mixed Media *
DecoArt Media - Texture Sand paste
Viva Decor - Artline Relief gel

* Overig * 
GelliArts Gelplate,  Rubber roller, Penseel, Paletmesjes, Palet, 
Houten figuren, Ranger Glossy AccentsXenos Glossy Varnish

3 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    wat mooi deze abstracte kunst!!!
    Wat heb je mooie spulletjes gebruikt!!!
    Leuk effect met de gelliplate op het canvas!!!
    Het filmpje is ook weer erg duidelijk!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martha, ja was echt leuk te doen. Gewoon niet denken maar alleen doen. Dankjewel voor de compliment. Maar jij bent er veel beter in dan ik... hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sandie,
    Ik vind hem prachtig!! Wauw wat een gave kleuren bij elkaar. Ik ben hier echt niet goed in. Zou eens en workshop moeten volgen, maar jij kunt het goed hoor!!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===