donderdag 15 februari 2018

spelen met inkt

Knutselen is fijn, en kijken naar voorbeelden uitproberen is het leukste.
Niet zo lang geleden kocht ik in aanvulling op mijn distress inkt de distress oxide.
Ik heb vier kleuren zowel in de distress als oxide. De kaartjes hebben beide kleuren erop de oxide is wat feller dan de distress.


Van links naar rechts eerst oxide dan distress.


Vintage foto, faded jeans, broken china en peeled paint
Daarna heb ik voor de duidelijkheid het kaartje geheel gekleurd.
Ik heb een verstuiver gebruikt:
distress geeft kleine spikkels, oxide geeft grote vlekken.


Links Oxide Rechts Distress in de kleur Vintage foto


Hier heb ik het kaartje in twee lagen gekleurd.


Links Oxide Rechts Distress in de kleur Broken China.


Deze kaartjes zijn gekleurd daarna heb ik een plastic stencil nat gesprayd  en er opgelegd.


Links Distress en rechts Oxide in de kleur Faded Jeans.

Deze kaartjes heb ik gekleurd en daarna gesprayd vervolgens een nat stencil er opgelegd, ik heb dus nat op nat gedaan:

Links Oxide Rechts Distress in de kleur Peeled point.


Bij deze kaart heb ik eerst een laag distress aangebracht daarna heb ik er een plastic stencil opgelegd en met een blendingtool met oxide er overheen gegaan (links op de foto). Dit heb ik ook gedaan met eerst oxide en dan distress. Mijn favoriet is eerst distress en dan oxide erop omdat dit beter zichtbaar is:

Links Oxide op distress Rechts Distress op oxide.
In de kleur Faded Jeans.

Op deze kaartjes heb ik een afdruk van een stempel gemaakt bij de oxide is de tekst wat vlekkerig dit komt omdat de inkt nat blijft.


Links Distress en rechts Oxide in de kleur Faded Jeans.


Als laatste heb ik geprobeerd om de distress en oxide te zien op een donkere achtergrond. Bij de oxide is het wel gelukt bij de distress niet.


Hier een foto van het plastic stencil wat ik gebruikt heb, ik heb het even op een blauw vel gelegd voor de foto.




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

Neem ook eens een kijkje in dwebwinkel

* Papier/ Paper *
Papier


* Snijmallen/ Dies*

  * Stempels stamps*

* Inkt / Ink*
Ranger, Distress Oxide - Faded Jeans||vintage photo||Broken China||Peeled Paint 
Ranger, distress ink - Broken China|| vintage photo|| Peeled Paint||Faded jeans  
      
* Overig / Rest *
Plastic Stencil|| Blending tool||Plantenspuitje




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===