woensdag 14 februari 2018

Spelen met Oxide inkt

AAhhh...... wat kan je toch veel doen met de distress Oxide!!!! Je kan er zoveel mee spelen!!


Vandaag laat ik jullie zien wat je met de Oxide kan doen. Je kunt er mee stempelen maar ook hele leuke achtergronden mee maken en dan OOK nog eens water gebruiken. Ik vin dat je dan zulke leuke effecten krijgt. Geen één kaartje zal dan ook het zelfde zijn.

Ik heb hier 3 voorbeelden. Waarom 3?  Omdat ik 3 technieken laat zien.

Ik heb voor 2 kaarten standaard witte cardstock gebruikt en de andere is zwart.
Daarnaast heb ik de opleg vellen gebruikt van Paint on a Grain Multi Techniques papier gebruikt omdat ik met water ga spelen. Dit is niet mogelijk met gewone cardstocck.

De inkt heb ik om papier verwerkt door middels van een sponsje. Er zijn speciale sponjes voor maar zachte fijne sponsje kan je ook gebruiken. Of een blending tool van Ranger.

Op de 1e kaart heb ik 3 kleuren gebruikt. De kaart heb ik op zijn kant gehouden en aan de boven kant van links naar rechts flink gesprayd met water zodat er druppels naar beneden vallen. Ga zo door tot dat je tevreden ben en droog het dan met een heattool. Daarna leuk bestempelen. De randen heb ik bewerkt met de schaar. Krijg je onwijs leuk effect van.




Bij de 2e kaart heb ik ook weer de inkt op de kaart verwerkt als de 1e kaart maar nu heb ik met de spayer wat druppels laten vallen en gesprayd. Steeds even gedroogd met heattool en gekeken of ik tevreden was.Ben je niet tevreden sprayt dan nog een keer tot dat je het wel bent.
Daarna heb ik met een witte Gelly Roll nr 8 leuke lijntje rondom geplaatst en uiteraard de leuke stempels van action gebruikt. De randen van de kaart heb ik met een sponsje en inkt leuk bewerkt. Je krijgt dan een beetje diepte effect. Met een schaar heb ik de kantjes ruw gemaakt.




Bij de 3e kaart heb ik direct geveegd met de inkt kussen op het papier. LET WEL OP ga niet met de kussen over de andere kleur want dan wordt je inkt kussen vies.
Daarna heb ik met een zachte make-up sponsje draaiende en veeg bewegingen gemaakt. Nu heb ik een middel maat kwast gebruikt en flink nat gemaakt en deze op je hand afgeschut boven de kaart. Dit een aantal keren maar wel direct weer gedept met een stukje keukenrol waar door je grote lichte vlekken krijg te zien.
Met Ranger Archival Black heb ik bloemen aan de rand geïnkt en streepjes gezet met de Gelly Roll om zo een leuk effect te krijgen. Ook weer langs de opleg vel kleine streepjes gemaakt. Zo krijgt het weer een andere effect.



Nou ik hoop dat jullie het begrijpen en leuk vinden. En natuur ben ik samen met de andere leden erg benieuwd naar jullie creatie(s). Laat gerust eens wat zien en mocht je vragen hebben of iets niet begrijpen, laat het gerust horen en wij zullen ons best doen jullie zo goed mogelijk te helpen.




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

* Papier/ Paper * 
- Boekenvoordeel cardstock||Paint on a grain multi techniques

* Stempels/ Stamps *
Craft Sensations Handletting||Stampin-Up

* Snijmallen/ Dies
Nellie Snellen Multi Frame Dies Straight Square

* Inkt / Ink*
Distress Oxide||Walnut Stain,Seedless Preserves||Fossilized Amber||Peacock Feathers||Abandoned Coral||Ranger Archival Black

* Pennen, Stiften, Potloden/ Pens, Markers, Pencils *
Gelly Roll wit nr 8

* Overig / Rest *
Gereedschap en foam tape|| Distress sprayer




4 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg.
    De "Thank you" kaart vind ik het mooist.
    Ik hou van die mooie overloop van kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Daniëlle
    Mooi resultaat met de di stress oxide inkten
    Heel leuk gemaakt!
    Bedankt voor de uitleg!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===