maandag 19 maart 2018

Mooie vrolijke kleurtjes voor een Paaskaart

Paaskaarten versturen is niet iets wat ik deed, het is in Nederland niet zo de gewoonte alhoewel het nu in opkomst is, neemt niet weg dat ik het even moeilijk vond om iets leuks te maken! Toch voor mezelf een uitdaging en uitzondering gemaakt, het is een hele leuke kaart geworden met mooie vrolijke kleurtjes, om blij van te worden!







Close up van de zijkant.


Beschrijving van de kaart:

Het model van deze kaart komt uit een workshop en is afkomstig van deze website het is een super patroon om hele leuke kaarten mee te maken. Aan het einde van dit bericht vind je de schetstekening van deze kaart.
Gekozen heb ik voor toepasselijke Paas kleuren zacht geel, groen en wit.
Voor de basis kaart is voor zacht geel gekozen, vanuit deze kleur is de kaart opgebouwd.
De bovenrand van vlinders heb ik twee keer uitgestanst 1 x in geel met de hele rand en 1 x in mosgroen hiervan heb ik alleen de vlinders gebruikt, dit geeft net iets meer een "wow" factor aan de kaart.
Het witte opleg velletje is aan de randen met licht groene distress inkt bewerkt en onder de vlinder rand geplakt. Alle zijden van de kaart zijn voorzien van verschillende designpapiertje in bijpassende  kleurtjes, ook hierbij zijn de randen bewerkt  met de zelfde lichtgroene distress inkt.
Vervolgens is aan de linkerzijde met houten lettertjes het woord "Pasen"in verticale volgorde opgeplakt. Een mooie cirkel is uitgestanst en hieronder heb ik een vrolijk paasplaatje geplakt.
De cirkel is afgewerkt met frisse gele bloempjes de twee rietjes zijn zelf gemaakt die heb ik "gedraaid"van een designpapiertje en voorzien van een leuk strikje.
De narcis is gestanst en een vleugje oranje inkt  aan het bloempje gegeven, evenals de vlinder onderaan de kaart.

Note: Deze rietjes zijn makkelijk zelf te maken je rolt een vierkantje diagonaal over een potlood te rollen. zie onderstaand filmpje
rietjes


Ik hoop dat jullie de kaart net zo leuk vinden als ik, en ermee aan de slag willen gaan met dit model kaar! het leent zich uitstekend voor alle kaart thema`s.

schetstekening kaart:









=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper *
Geel || wit cardstock || design papier

* Stempels/ Stamps *

* Snijmallen/ Dies*
Joy Craft Sterrencirkel 6002/0910 || Randvlinders 6002/0763 || Happiness bloemen 6002?0774
Basislijn vlinder 60002/6204
Marianne Design || Tiny's Narcissus LR0399

* Inkt / Ink*
Distress inkt mini || ripe persimmon

* Embossing *

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *

 *Overig/Rest*
Paasplaatje || Houten letters || Geel strikje





3 opmerkingen:

  1. Prachtig!
    Zo'n kaart wil ik ook nog graag eens maken. Ben dus heel blij met jou duidelijke uitleg en "patroontje"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willie
    Ah wat een mooi kaartje met heerlijke lente details!
    Ja ook ik ben blij met dit patroon, bedankt dat je het hier hebt geplaatst!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Daphne en Martha voor jullie leuke reaktie,en heel veel succes met het maken van de kaart,als het klaar is laten jullie het ons even zien op HA.
    liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===