vrijdag 25 mei 2018

Blazen met een rietje

Hoi, even een tussendoor kaartje van mij, Sandie heeft de vorige week een filmpje geplaatst op haar facebook pagina Creatieve hobby tips,  Ik zag al kaarten voorbij komen op CHT,  en ook op andere kaarten site`s.
Deze techniek wilde ik ook graag proberen, helaas wilde mijn vingers vandaag niet zo mee werken het blijft lastig met reuma, daarom voor blazen met een rietje gekozen! ook ontzettend leuk om te doen. Er staan al filmpjes op Creatieve hobby tips!


Gekozen heb voor een wit papier wat glad aanvoelt en dit ging prima, met water art papier vond ik het niet zo mooi.


Daarop verdunde druppels blauwe mariposa inkt, tja en dan is het een kwestie van blazen met een rietje in elke richting die je maar wilt. Zoals je kunt zien heb  ik het rondom 2 mm kleine gesneden en op donkerblauw cardstock geplakt met daarboven op een raster gesneden uit het zelfde papier. De bloem is 2 x uitgestanst zowel uit donkerblauw als uit het witte papier met de blaas techniek, en om en om op elkaar geplakt voor een speels effect.
De kaart voorzie ik pas van een tekst als ik hem nodig heb.




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper *
Boekenvoordeel ||  Donkerblauw || Wit glad  papier 

* Snijmallen/ Dies
Aliexspress || Bloem

* Inkt / Ink*
Mariposa blauw ( helaas heb ik hier geen nr. van ik heb hem al heel lang)

 *Overig/Rest*
Lijm || Rietje

4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita
    Wat leuk he deze techniek, het resultaat is ook zo kunstig!
    De bloem erbij en het is een supermooi kaartje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martha, het was zo leuk om te doen. Het kaartje is goed gelukt voor de errste keer, ga het nog wel vaker doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het even niet lukt is het fujn als je een "hobby alternatief" hebt.
    Ik vind het resultaat verrassend en erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Daphne, ik (wij) zijn ook erg blij met alle reacties van onze lezers, dat geeft motivatie. :)

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===