dinsdag 5 juni 2018

Sketch: Vaderdag

Deze week weer een sketch voor Vaderdag als thema gister heb je kunnen zien wat het ontwerp van deze kaart is.
In deze blog laat ik mijn variant op dit ontwerp zien.


Je begint met een witte kaart hierop zit een groene kaart van 14.5 x 14.5 cm  die ik van linnen karton gesneden heb en de hoekjes afgerond. De witte kaart en de groene kaart heb ik de randjes bewerkt met de distress inkt voor een mooi effect.
Daarna heb ik de patroon papieren op drie zijdes gerild op 1 cm  je rilt de rechter kant niet en de hoekjes onder heb ik weg geknipt ook heb ik op de kant die niet gerild is een uitsparing gemaakt omdat er straks een label in komt. ook deze randjes heb ik beïnkt met distress inkt.
De kantjes die je gerild heb plak je dicht en deze leg je van klein naar groot op de kaart.

Op een wit papier heb ik met versafine inkt een stempel gemaakt en deze met embossing poeder embost dit heb ik gedaan met de heattool daarna heb ik hem uitgeknipt en de randjes met distress inkt beïnkt.
Deze heb ik rechts boven op de kaart geplakt.

Ik heb uit wit papier drie lange labels gesneden van 8 x 3.5 cm 10 x 3.5 cm en 12.5 x 3.5 cm en hierop patroon papier gemaakt deze afmetingen zijn 7.5 x 3 cm 9.5 x 3 cm en 12 x 3 cm.  
De labels heb ik op elkaar geplakt en een hartje gestanst hierdoor heen heb ik een flos touwtje van de markt gehaald.



Rondom heb ik een groene band gemaakt deze is 30.5 x 3 cm en hier op zit een strook patroon papier van 15 x 2.5 cm hierop heb ik ook de uit gestanste hartjes geplakt.

Is Vaderdag ook zo bijzonder voor jullie?






=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.



* Papier/ Paper *
Basis witte kaart  || Groene en witte cardstock || Craft Sensation || Design papier

* Stempels/ Stamps *
AliExpress || tekst stempel

* Snijmallen/ Dies*


* Inkt / Ink*
Versafine || onyx black VF-
Ranger || Distress oxide|| Peeled paint TD056119

* Embossing *

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *

*Overig/Rest*
Heat tool || Flostouw



2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Karen,
    Leuke kaart met labeltjes weer inspiratie voor mij, dank je!
    Vaderdag zegt me weinig, mijn vader is al meer dan 20 jaar geleden overleden en de vader van mijn kinderen daar ben ik niet meer bij... , maar Saartje ons hondje heeft wel een kadootje voor mijn huidige man Richard....
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve martha mijn vader leeft ook niet meer.ik ben blij dat je inspiratie krijgt

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===