dinsdag 31 juli 2018

Techniek: Tarnished foil flowers and bunny`s

Deze week hebben we als thema Tarnished foil wat eigenlijk letterlijk betekend: veroudering van je papier.
Ik geef uitleg over de eerste kaart omdat de techniek het zelfde is voor beide kaarten, het verschil zit in het papier dat gebruikt is. Ik wilde eens kijken of dit kon.









Begonnen ben ik met een crème kleurige kaart van glanskarton (metallic papier) te nemen en een hartjes embossing folder deze is door de  embossing machine gedraaid, vervolgens bewerkt met stazon inkt  en natuurlijk de embossing poeders om zo het ouder effect te maken.
Vervolgens heb ik met een nieuw papier een soort kader gemaakt en deze over het glanskarton geplakt.


Aan de rechterkant heb ik verschillende bloemen en siergras geplakt. Om de kaart af te maken heb ik een mooi konijntje gestempeld en gekleurd en een lintje onder aan de kaart geplakt.






Bij de tweede kaart heb ik gewoon karton gebruikt in plaats het metallic karton, het effect is ook heel leuk. de werkwijze is het zelfde als hier boven, al heb ik wel een andere embossing folder gebruikt.





=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Cardstock || Crème || Metallic papier || Craft Sensation || Rest papier

* Stempels/ Stamps *
Craft Sensation || CS 77817

* Snijmallen/ Dies

* Inkt / Ink*
Stazon inkt || Jet Black SZ-000-031 || Versamark|| VM001

* Embossing *
Ranger || copper EPJ00211 || Gold  || Pale gold ETJ009 || 
Stamp N Stuff || Pirate gold EP102 || Embossing folder || Vlinder - Hartje zijn merkloos

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Sakura || Aquarel potloden

 *Overig/Rest*
 Bloemen || Siergras || Lint


6 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi, eerlijk gezegd vind ik die met de vlinders het mooiste.
    Ik had zelf nog niet bedacht om het met gewoon papier te proberen.
    Of misschien zelfs met glossy fotopapier. :)
    ideaal voor als mijn metallic papier op is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hi Karen,
    Leuk kaartje met een mooie techniek!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi carina,
    Dank je wel voor je compliment. Soms probeer ik wel eens iets geks uit, fijn dat jou dat inspireert. Ik denk zelf dat het met foto papier ook wel mooi zal worden.
    Groetjes karen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karen, zodra ik tussendoor een keer tijd heb ga ik het met fotopapier proberen. :)

      Verwijderen
  4. Hoi carina daar ben ik heel nieuwsgierig naar geworden.od de toplaag niet smelt bijvoorbeeld groetjes karen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Karen, de hartjes kaart is gewoon schattig geworden. Leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===