dinsdag 17 juli 2018

Thema: Achtergrondje met inkt

Deze week hebben we als thema een achtergrond met inkt. Ik vind het erg leuk om te kunnen spelen met inkt, je weet nooit wat het eindresultaat is en dat maakt het erg spannend. Dit keer heb ik gekozen om met verschillende tinten een onderwater kaart te maken ben je benieuwd hoe lees dan verder.


Begonnen ben ik met een wit papiertje, voor je verder gaat met het bewerken van je kaart neem je het witte papiertje af met een anti statisch doekje, dit is gedaan omdat ik met embossing poeder als eerste gewerkt heb.
Hierna heb ik met versamark de afbeeldingen gestempeld en bestrooid met distress poeder en deze is gesmolten met de heat tool.

Hier zie je mooi het effect 
van de distress poeder

Met de distress inkt heb ik in verschillende kleuren de achtergrond gemaakt.
Op een Craft sheet heb ik water gesprayd en de kaart op zijn kop erop gelegd en iets naar beneden getrokken zo lijkt het net of er beweging in het water is.

Daarna heb ik met stokjes een schilderij effect gecreƫerd en hierop heb ik nog een stukje hout en stansjes geplakt





=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Hema || correspondentiekaart 

* Stempels/ Stamps *
Craft sensations || 0274/17A3 setje mei 2017

* Snijmallen/ Dies
Aliexpress || zee thema

* Inkt / Ink*

* Embossing *
Ranger || Distress embossing powder ||TIM 21117 Milled lavender ||
Embossing poeder || blauw || groen

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *


 *Overig/Rest*
Stukje hout || ijsstokjes 

5 opmerkingen:

  1. Heel leuk effect, net of ik echt ons er water zit als ik naar je kaart kijk.
    Ik vind dat ook zo leuk, "spelen" met inkt, het liefst met ecoline.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo daphne
    Ik begin steeds meer te genieten van spelen met inkt
    Dus bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, echt goed gelukt, ik heb dat al verschillende keren geprobeerd met inkt,
    water en dan het papier op de kop erdoor halen maar bij mij werd het nooit zo mooi zacht in kleur. :)

    Misschien gebruik ik het verkeerde papier of de verkeerde inkt hiervoor. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo carina ik ben ook geen pro.ik heb een kappers water spuitflesje die neveld heel licht waardoor het resultaat ook fijner is denk ik.de inkt die ik gebruikte staat in de producten info.blijven proberen hoor

      Verwijderen
  4. oh ik blijf het zeker proberen, heb je het al eens met foto papier geprobeerd.
    Die heb ik al een paar keer gebruikt, die geeft iets genuanceerdere lijnen bij de inkt.
    die moet je alleen iedere keer laten drogen tussendoor.
    Ik zag dat jij de de oxide inkt had gebruikt, ik heb die niet niet dus heb ik de normale distress inkt gepakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===