zaterdag 4 augustus 2018

6x5 cm miniatuur Kerstkaartje/ miniature Christmas card

Namens ons allemaal wil ik jullie eens bedanken voor al de leuke reacties op de dagelijkse berichten. Dit betekent echt heel veel voor ons. Zoals jullie weten hebben we één thema per week, maar we kregen wel soms de opmerking dat er veel dezelfde berichten achter elkaar komen. In de nabije toekomst gaat dit wel veranderen. / A heartfelt thank you,  from the whole design team to all of our readers, for the kind comments on our blog posts. It really means a lot. As you know we currently have one theme per week, but we did get some feedback, from some of you, to rather have a variety in blog posts. In the near future this will be implemented.  

Afgelopen week gaf het designteam jullie inzage in hun creaties met de Tarnished Foil Techniek. Voor de komende week is het thema "Schudkaarten". / Last week the design team shared with you the Tarnished Foil technique. Next week the team will concentrate on shaker cards.

Ik zelf ben bezig met een reeks van miniatuur kaartjes. Ik ga er iedere week één cm af halen. Dus deze week is dit een 6x5 cm kaartje geworden. / I am continuing my series of miniature cards. I will be subtracting one cm each week. For this week it will be a 6x5 cm card.



Ik heb in één dag 6 kaartjes kunnen maken. Dus dit is snel te maken. / These cards are quick to make. I made 6 cards in one day.

=== Close-up foto's / Close up photos ===

Het eerste voorbeeld geeft je een idee hoe klein de kaart is. Dit is even hoog als twee Memento Dew drops bovenop elkaar, maar is kleiner als wanneer de dew drop rechtop staat. / The first example is an indication of how small the card is. Next to three Memento dew drops on top of each other the card is the same hight as two dew drops, but just shy of a dew drop standing up.



De hoeken heb ik met een corner rounder geperforeerd. Ook hier is de grootte van de kaart goed te zien. / I used a corner rounder to round of the corners of the card. Next to the corner rounder is another indication of the size of the card.


In het volgende voorbeeld zie je de maten van de kaart. Algehele maten zijn  6x10 cm en gerild op het midden van de 10 cm lijn, dus op 5 cm. / The following example is to show the measurements. In full the card is cut 10x6 cm and then scored in the middle of the 10 cm side, on 5 cm.



=== Filmpje / Video ===
Zoals altijd komt er natuurlijk een filmpje als toevoeging aan mijn bericht. Hier zie je dan hoe ik de kaart maakte. / My blog post is not complete without a video of how I made my card.




=== Inspiratie / Inspiration ===

Ik heb heel veel filmpjes bekeken op YouTube, sommige van écht gebak en andere van klei creaties. Ik kon niet veel video's van miniatuur kaarten vinden op YouTube, maar ik hoorde dat dit toch redelijk bekend is in de ATC wereld. Dus er zullen waarschijnlijk regeltjes aan vast zitten maar daar ga ik mij niet in verdiepen. Voor mij is miniatuur enige iets van 6 cm en kleiner. Maar voor nu heb ik drie video's als inspiratie voor de drie afdelingen zoals hierboven vermeld. / I watched a lot of videos over at YouTube. I was inspired by the video's or real miniature baking, as well as clay creations. I could not find a lot of miniature cards, but I found out that next to ATC cards, the miniature cards are just as well known. There probably would be a lot of rules for these cards, but I will not oblige by that. For me, miniature is anything 6 cm and smaller. I chose three video's to share with you for inspiration.

Écht gebak door How to Cook That



Klei creaties door HMS2




Kaartje door IdunnGoddess



Nou, ik denk dat ik jullie veel inspiratie heb gegeven voor het weekend. Geniet ervan en als het weer warm wordt doe alles eraan om af te koelen. Fijn weekend! / I gave you a lot of inspiration for the weekend. Please take care of yourself if the weather picks up again. Enjoy your weekend.


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

PAPIER/ PAPER
Canson watercolor coldpress 300 gr

STEMPELS
Couture Creations - Ornate Christmas - CO725497

INKT/ INK
Memento dye inkt
Nuvo Hybrid inkt

PENNEN & STIFTEN / PENS & MARKERS
Nuvo Brush Script pen
Kuretake Wink of Stella Glitter Brush

OVERIG / OTHER
We R Memory Keepers Precision press
Joy Crafts Scoreboard & envelop maker

4 opmerkingen:

  1. Dit is een leuk kaartje zeg!!
    En meteen 6 gemaakt,wauw.
    Leuk om eens te doen, kleine Kerstkaartjes maken.
    Ik kan het filmpje niet goed bekijken ivm slechte Wi-Fi, doe ik nog wel eens.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, dit is idd makkelijk om meerdere te maken omdat dit heel eenvoudig is. Geeft niet dat je de video op dit moment niet kunt kijken, dit is altijd beschikbaar op mijn youtube kanaal. hihihihi fijne vakantie

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Sandie,
    Superleuk deze minikaartjes, en gelijk 6 stuks heel knap gedaan!
    Om even op je opmerking in te gaan wat betreft de DT ers ik vind het wel leuk dat jullie een thema per week gebruiken en zo zie je veel verschillende kaartjes met dezelfde techniek wat mij betreft hoeft het niet te veranderen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, we gaan dit voor twee maanden op de ander manier als proef doen om te kijken hoe dat bevallen, anders ga we weer terug naar normaal. ;) Ja deze kaartjes is ook super leuk te maken.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===