donderdag 16 augustus 2018

Retour-pakket: Mijn alternatief!!

Het retour-pakket van deze week daar heb ik op een alternatieve manier aan mee gedaan, wat ik al bij mijn DT  collega`s heb gezien, zijn het super gave embossing / snijmal  folders.

Natuurlijk hebben we niet allemaal de zelfde beurs met inhoud, was het maar waar. Er is meestal wel een alternatief en dat wilde ik jullie laten zien.

Kijk eens bij je embossing folder en snijmallen, naar je papier en zelfs naar de je toe gestuurde kerstkaarten van vorige kerstmissen.


Dit is mijn variatie hier op
Dit is de originele embossing folder

Even neuzen in mijn spulletjes en daar vond ik toch wel leuke items zoals
een swirl embossing folder Cuttelbug
een sneeuwsterren folder Darice
een sterrenpons
een kerstboom - hert - curve - ovale snijmal
een bijpassende kerstkaart van het vorig jaar
een parelmoer witte kaart mijn favorite kleur

Vervolgens een proefkaart gemaakt door met de snijmallen en embossing folders de maat aan te geven waar ik wat wilde hebben. 

Embossen met een gedeelte van je embossing folder is niet zo heel moeilijk maar wel een precies werkje.
Als je weet hoeveel van je kaart je wilt embossen tot zover leg je de afdek plaat op de embossig folder dat wat je niet wilt embossen laat je vrij, waar geen druk op komt dat embost de machine ook niet.

Voor een visuele uitleg voeg ik een filmpje bij van Collette Mitrega.



Nadat de 2 helften van de kaart geembost zijn, is het ovaaltje eruit gestanst, zijn de heuvels gemaakt van een  snijmal  met een curve erin, de 3 kerstboompjes en het hertje zijn uit gestanst.

de kerst boompjes zijn op foam gezet voor meer dimensie
Nadat alles klaar was heb ik een plaatje uitgezocht voor achter de opening, deze komt uit mijn collectie gekregen kerstkaarten van voorbij kerstmissen.

Kaart 2 Quatrofoil motief


Onderstaand het origineel
Wederom even tussen mijn spulletjes geneusd, en vond:
een Quatrofoil  folder
een Poinsetta  bloem- ster- ovale snijmal
een gouden inkt pad
een kerststempel tekst

Van Craft Sensation heb ik de Quatrofoil embossing folder gebruikt het is even opletten als je de  sterren gaat uitstansen, ik heb ze in de ronding van een Quatrofoil motief gemaakt.
3 stuks vond ik voldoende, daarna is het ovaal uit gestanst. En dan gaat het door de Pressboss.

De overgebleven sterren heb ik terug geplakt in de opening van de uit gestanste ster en deze zijn bestempeld met een klein sterretje, ook de tekst is gestempeld, voor alles heb ik versamark goud gebruikt deze kleur is zo mooi en subtiel. Op de foto komt hij wat flets over, in het echt vind ik hem erg mooi.


Als laatste is de pointsetta erop geplaatst, de bolletjes en het hart van de bloem heb ik even met de dezelfde inkt bewerkt.

Kaart 3


Kijk eens wat ik vond in tussen mijn kerstkaarten van het vorig jaar!



Tussen mijn spulletje vond ik:
een  Craft Sensation sterren folder
een leuke kerstkaart
een  gestikte ronde  - letters -ster snijmal 

Dit is de originele kerstkaart die ik in stukken heb geknipt


Voor deze kaart heb ik zowel de stukken van de kaart gebruikt als de glitter achtergrond.
Jullie kunnen goed zien wat ik gebruikt heb van de kerstkaart.
Als eerste is de kaart geembost met de sterrenfolder, het ronde kader uit gestanst door twee verschillende maten ronde snijmallen in elkaar te leggen, vast te plakken en uit te stansen. Karen heeft het jullie al laten zien in haar blog bericht van afgelopen dinsdag.
het rondje is op foam gezet zodat ik de letters van Joy craft er achter kon plaatsen.

 close up  

Met heel veel plezier heb ik deze kaarten gemaakt, het wil niet zeggen dat ik de originelen niet zou kopen in tegendeel, mijn versie is wel heel bewerkelijk, echt leuk om te doen en ook om jullie te laten zien!! Deze embossing/snijmal folders zijn erg mooi en zeker handig als je bv heel veel kaarten maakt voor een bedrijf, je werknemers  enz. enz. vul maar zelf even in
Maar ik niet als ik 10 kaarten zou moeten maken hihi.

Note:
Je kunt natuurlijke elke embossing folder, snijmallen nemen die je wilt om een kaart te maken met embossing en snijmallen zoals de getoonde originele embos - folders.

Zelf vind ik mijn alternatieve kaarten geslaagd.

Heel veel plezier met het uitproberen van je eigen embos- snijsmallen.

Laat even zien wat jij gemaakt hebt op creatieve hobby tips dat zou ik erg leuk vinden.




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Cardstock - Wit Parlemoer 

* Stempels/ Stamps *
Marianne Design - CS 0979 || Joy - kerstster 6410/0107

* Snijmallen/ Die
Nellie Snellen |- Shapedies SDL 026 || Crealie - Curve die cut || Memory box - Poinsettia ||
 Xcut - mini sterren || Aliexspress - Oval, Cirkel gestikt || Via Chassè - Hertje || 
Joy Craft -  Prettige feestdagen 6002/2051 || Craft Sensation - cirkel mrt 2018

* Inkt / Ink*
Versa color - Vs gold -91

* Embossing *
Darice - Snowflake 1218-97 || Cuttelbug - Scrollwork geen nr meer van (beide niet meer verkrijgbaar) || Craft Sensation - EF Quatrofoil, Sterren 

 *Overig/Rest*
HemaSterrenpons || Oude kerstkaart landschap || Oosters de 3 wijzen || 

6 opmerkingen:

  1. wow, gewoon weg wow, en ik maar denken dat je de cut en emboss folders al had.
    super "out of the box thinking"

    Vraagje, snijd je de ovalen en sterren uit na het embossen of ervoor?
    Ik dacht altijd dat als je het erna doet dat het ge-embosste deel dan weer plat werd.

    Ik ga echt weer eens naar mijn folders kijken, dank je wel ook voor het delen van die youtube. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Anita,
    Wat een mooie kaarten laat je zien!
    Prachtig gemaakt en dat op de alternatieve manier supercreatief!
    Ik vroeg me ook af net als Carina als je hebt ge-embost en dan weer stanzen dat je dan het embossen niet teniet doet?
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Martha, Dank je, ik was er zelf ook heel blij mee dat ze zo goed gelukt waren. Ik emboss eerst de kaarten gaat prima. Ik kom geregeld bij je langs op je blog om inspiratie op te doen. Liefs Anita

      Verwijderen
  3. Dankjewel Carina, nee ik had ze niet hihi, ik doe altijd eerst embossen, daarna stans ik het uit. Nog nooit last gehad dat de embossing weg gedrukt werd. Mocht het toch een keertje voorkomen kun de het papier weer goed erin leggen en weer embossen, soms een Tricky Business maar het gaat, ik hou de embossingfolder tegen het licht dan kun je zien waar je hem moet leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hoi Anita, daar doe je dit weer. Dit is wat mijn blog voor staat. Alternatieve manieren van producten gebruiken. Buiten de doos om denken. Goed gedaan vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks Sandie, ik doe dit graag was echt veel te lang geleden dat ik dit deed, de halve hobby kamer afgespeurd voor dat ene glitter kerstkaartje, ik wist dat ik het nog had, alleen niet meer waar het lag :) Fijn weekend vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===