maandag 13 augustus 2018

Retour pakket: Warme kerst wensen

Voor deze week hebben we van Sandie een aantal mallen en stempels toegestuurd gekregen.
Degene die aan het retour pakket meedoen kiezen 1 van de embossing folders met snijmal uit om te maken, daarbij beschrijf je wat je van deze mallen vind. Er is dus geen één dezelfde mal gebruikt wat het wel heel leuk maakt.

Onderstaande mal is mijn keuze geworden.



Wat zijn mijn bevindingen over deze mal:

Zelf heb ik een Grand Cabilur van Spelbinders. Ik heb geen extra shim matje of een extra stukje karton er tussen hoeven te gebruiken.
De mallen komen er duidelijk uitgesneden en geëmbost uit. Ik heb geen problemen onder vonden.

Het is een bewerkte mal waar je in een handomdraai veel kaarten kunt maken. zonder al te veel toevoegingen!


Deze mal kun je vinden in de webwinkel

Deze mal embost en snijd gelijktijdig het ovaaltje en de sterretjes uit.

Hier is de mal helemaal opengeklapt de embossings delen zijn goed te zien, evenals de uit gestanste delen.



Hieronder een kleine impressie van wat ik zoal gebruikt heb voor deze kaart.
Een A5 model kaart is gebruikt.


Hier kun je goed hoe het uit gestanste gedeelte eruit ziet. 


Verder heb ik een designpapiertje met kerstbomen gebruikt en is deze achter de ovale opening geplakt, zo krijg je een heel gezellig kerst sfeertje!!


Helaas zijn mijn foto`s wat donker uitgevallen. Van dit designpapier is maar een klein gedeelte (de lichte bomen) gebruikt om achter het ovaaltje wat is uit gestanst is te plakken. 

Het geheel is afgewerkt met een toepasselijk stempeltje, er zijn verschillende stempels waar we een keuze uit konden maken. De stempel heb ik in zwart gezet en verdeeld in twee gedeeltes.

De volgende kaart is een alternatief van de bovenstaande kaart.


Het middenstuk is netjes langs de rand in zijn geheel weggeknipt, maar de hertjes er wel in laten staan.
De bomen, het gras en de hertje is bewerkt met distress inkt. 
Vervolgens is er een met inkt bewerkt opleg velletje onder geplakt.
De stempel is met zwart er opgezet, en het geheel op een witte basis kaart geplakt.

Een super leuke serie om van deze mallen eenvoudige kerstkaarten te maken. 



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Marianne Design kerst papier || Wit karton

* Stempels/ Stamps *
Marianne Design - CS 0997 Kerstwensen

* Inkt / Ink*
Distress inkt - Broken china , Iced spruce, Antique linnen

* Embossing *
Xcut - Cut en embossing folder

 *Overig/Rest*
Lijm || SchaarWebwinkel

4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Willie,
    Mooi zeg dit kaartje! En een duidelijke uitleg!
    Heel leuk dit idee van Sandie
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Martha,ja is zeker een leuk idee,hebben we al eens eerder gedaan.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Willie, Je heb een mooie folder gekozen. Ik vind je alternatieve manier goed bedacht en dit ziet er echt leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Sandie,vond dit de mooiste mal.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===