dinsdag 14 augustus 2018

Retour pakket: Winter wishes

Deze week hebben we een retour pakket gekregen, we gebruiken allemaal  een andere embossing folder met stans en met deze folder maken we ook een alternatief!!!

Hierbij mijn kaart.



Voor de bovenste kaart vond ik het erg moeilijk om er nog iets bij te doen omdat ik de kaart al erg af vind. Daarom heb ik er voor gekozen deze te laten zoals hij is maar er wel een extra draai aan te geven namelijk een lampje er in te maken.

Een groene kaart erom gedaan
zodat je het lichtje op de foto
goed ziet.
Deze kaart heb ik op de volgende manier gemaakt:


Ik heb mijn papiertje in de stans gedaan en deze op de plaat gelegd


Hier zie je hoe ik de afdek plaat op de kaart heb gelegd, daarna draai je hem door de machine



De kaart kwam er prachtig uit.

Deze stappen heb ik ook herhaald met een groene kaart voor mijn alternatief.
Om ervoor te zorgen dat je niet ziet dat er iets in verwerkt is stans je de witte kaart twee keer uit en plak je dit op elkaar zo zie je niet dat er een lampje in verwerkt is.

Zo zet je het lampje in je kaart;

Ik heb een klein plat 3 volts batterij gebruikt om de lichtjes te verbinden, bij de batterij heb ik  twee koper tapes gebruikt, zorg ervoor dat de twee tapes elkaar niet raken. Onder een hoekje van de kaart heb ik een extra flapje gemaakt hiermee zet je het lampje dan aan.




Op het rondje ligt je batterij, en met het flapje druk je erop zodat het gaat branden.(ik heb het hoekje nog een keer omgevouwen zodat jullie het goed zien)

Tip: Gebruik niet te veel plakband.

Als alternatief heb ik een kaart gemaakt met aan de voorkant een stans met verschillende knopen, Een los opleg vel is nogmaals door de embossing folder gegaan, het stukje met de kerstbomen en kerstwens uitgesneden voor het  pop-up effect in de binnenkant.


De bovenkant  is gemaakt door eerst een ringen stans papier uit te stansen en hierop verschillende soorten knopen te plakken. Geen kerstkrans is compleet zonder strik, met pen is de tekst erbij geschreven.

Door middel van foto`s laat ik jullie zien hoe het pop-up gedeelte is gemaakt.



De binnenkant heb ik gemaakt door twee sneetjes te zetten van ongeveer 2 cm met 2 cm ruimte er tussen.


Hier kun je zien hoe het eruit ziet als je het  naar binnen vouwt



Zo plak je het vast


Hierop heb ik een deel van de stans die ik bij mijn eerste kaart ook heb gebruikt uitgeknipt en geplakt op het stukje wat je naar binnen vouwt. Als je de kaart dan open doet springt het omhoog.

Mijn bevindingen van de folders:

Ze zijn dat ze erg makkelijk in gebruik en moeiteloos door mijn Sizzix Big shot machine gaan. De afdrukken staan duidelijk in je papier en wat gestanst moet worden is ook gebeurd. 

Het is erg leuk om met deze folders ook een alternatief te maken.

Welke kaart vind jij het leukst geworden? Als jij een alternatief moet maken hoe zou jij dat dan doen?
Laat me het weten in een reactie.


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Cardstock - Creme, Groen

* Embossing *
* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Gouden en zwarte pen

 *Overig/Rest*
Knopen || Lint || Kopertape || Batterij

7 opmerkingen:

  1. Hoi Karen, wat een leuk idee die pop-up, was echt een verrassing om de binnen kant te zien. :)

    Heel leuk ook met die lampjes in je eerste kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Karen
    Heel leuk zeg een lampje in je kaart zeer creatief bedacht!
    Ook kaart nummer 2 zo leuk met die knoopjes en het pop up gedeelte!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallocarina bedankt voor je compliment. Ik loop al langer met het idee ervoor.erg leuk om te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo martha het blijft een uitdaging iets origineels te bedenken.het is gelukt vind ik.ben jij al met kerst kaarten bezig ?liefs karen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi Karen,
      Eigenlijk maak ik nooit zoveel kerstkaarten meestal schilder ik wat winterse sfeertjes die scan ik in en maak daar een aantal kaarten van en verstuur ze of geef ik persoonlijk....

      Verwijderen
  5. Hoi martha wat een goed idee.ik kan niet echt schilderen. Wel wat kalligraveren misschien kan ik daar iets mee... weer een idee liefs karen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Karen, leuk dat je chipatronics gebruikt hebt voor je kaart. Ook de pop-up gedeelte is goed bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===