woensdag 15 augustus 2018

Retourpakket: Two way flowers

Er komt een retour pakket binnen van ons team en je maakt een keuze welke folder je wilt gebruiken. Maar we gebruiken wel een andere folder uit het pakket. Ik heb deze kaart gemaakt.





De folder die ik gebruikte.
Pfff....gelukkig is het vandaag (Di 31 juli) een heerlijke dag om te knutselen. Heerlijk uit te houden boven in mijn crea kamertje. Alleen mijn grijze massa in mijn bovenkamertje staat nog erg laag. Soms wil je even iets aparts maken maar dan kom je nergens op. Wat doe je dan? Eens op Pinterest kijkje nemen of YouTube filmpje kijken om weer een schop onder je....te krijgen en weer power te maken hahah.

Mijn basiskaart is 10.5 x 14 cm. De kleur is dit keer groen. Niet bepaald mijn kleur maarja je moet een keer een andere kant op gaan he.
Het op legvel wat ik gebruik heb voor in de folder is 9.5 x 13.5 cm.
Eigenlijk is de kaart vrij simpel.
Een strookje in het midden met gekleurde vellum erop, leuke tekst stempel, dan is dat ook klaar.


Op het opleg vel heb ik lovertjes geplakt voor speels effect. De bloemen heb ik in het geel gemaakt en de gekleurde vellum daar weer terug laten komen. Leuke brads er op en klaar.


Mijn alternatief is dat je deze folder ook kunt gebruiken voor en kerstkaart en dit wil ik hieronder laten zien.


De afmeting is het zelfde alleen ik heb achter het opleg vel een goudkleurige glitter vel geplakt. Dit komt zo leuk tot zijn recht door de kleine openingen en het klein randje van het eerste opleg vel.

Van het ovaaltje in het midden heb ik een randje afgeknipt, zodat er meer van het glitter te voorschijn komt. 


Uiteraard horen daar kerstbloemen bij, in het rood met wit. In het midden een gaatje gemaakt en daar meeldraden door heen getrokken. De bloemen zijn vast geplakt met een lijmpistool. 

                                     

Mijn conclusie is dat je eigenlijk met veelal gewone folders en mallen alle kanten op kunt. De folder ging zonder moeite door mijn Gemini Junior. Zelf heb ik wel wat embossingfolders maar geen cut and embossing folder. Ik moet zeggen dat dit heel een aanrader is. Het is weer wat anders dan alleen te embossen.
En.....dat mijn alternatief nog leukerDERDERDER is hahhahahaha.

Ohja deze opdracht heeft wel wat mee gemaakt. Kaart was ik kwijt (lag onder mijn snijmat), Lijmpistool is heet ( tikte met mijn vinger er tegen), en de meeldraden ( kon gewoon niet meer op het woord komen). Maar ik heb het gered hahaha.



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Wit, groen, zachte geel en rood cardstock
Pergamano - Gekleurde vellum

* Stempels/ Stamps *
Marianne Design - Ned. verjaardag teksten || Ned. kersttekst.

* Snijmallen/ Dies
Marianne Design || Kerst bloemen LR0435 || Aliexpress |2-delige blad || Bladveer || tak

* Inkt / Ink*
Stazon || Zwart


 *Overig/Rest*
Made by me - zilveren lovertjes || Craft Sensation - Oranje brads
Markt - goudkleurig goud draad || Mijn Hobbywinkel - Meeldraad 

5 opmerkingen:

  1. Prachtige kaarten Danielle, enne ik vind je tweede stiekem ook het mooiste. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Daniëlle
    Ik vind ze beiden superleuk, ik houd wel van groen hihihi, je kerstkaart als alternatief erg mooi!
    Mooi deze folder en snijmal tegelijk, jij maakt nog een wat mee nu heb je vast een dikke blaar op je vinger of is tie al weg?
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nee geen blaar gehad. Viel reuze mee. Beetje branderig maar was zo weg. Ik moest ff terug lezen want ik was het al vergeten ahha

      Dankje

      Verwijderen
  3. Hoi Danielle, Deze vind ik echt prachtig hoor. allebei. Wat ik het mooist vind is dat je de bloemen én de embossing tot eigen recht gebracht hebt. Kleurschema's is ook goed uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===