vrijdag 31 augustus 2018

Techniek inkt: Vierkantjes een stempel en inkt


Dit was een aparte opdracht voor mij, vierkantjes, een stempel en inkt, ik heb er langer over moeten nadenken dan wat ik normaal doe. Want tja een vierkantje is een vierkantje hoe je het ook gebruikt.


thema: vierkantjes met stempels en inkt vmcdesigns.nl



Eerst dacht ik, ik plaats er 3 of 4 op een kaart langs of onder elkaar, maar daar zag ik snel weer vanaf.
Toen had ik het idee om de achtergrond aan de binnenkant te maken en dat de voorkant dan een vierkant venster zou zijn waar je dan doorheen kijkt.



Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om deze kaart te maken.

Ik ben begonnen met het maken van een vierkant mal, daarvoor heb ik een vierkant snijmal genomen van 5.6 x 5.6 cm die ik uitgesneden heb uit dikker karton (*een stukje pizzadoos of cornflakes verpakking).

Deze mal heb ik op het papier gelegd en het "binnenvak" met verschillende kleuren distress inkt bewerkt. De vierkantjes heb ik laten overlappen zodat er in de overlappende delen weer nieuwe vormen ontstaan zijn.

vierkantjes kaart vmcdesigns.nl
close-up waar de overlapping duidelijk te zien is.

Ik heb een standaard maat genomen voor mijn kaart zodat deze in de enveloppe past die ik er altijd bijmaak.

de basiskaart is 15 x 10.5 cm
de eerste mat is 14.6 x 10 cm
de tweede mat is 14.3 x 9.8 cm

Nadat ik klaar was met de mal en de distress inkt heb ik er een stempel opgezet van een mooie orchidee tak, die net die week was binnen gekomen, de perfecte maat voor op deze kaart.
Daarna heb ik op de knopjes van de bloemen plak pareltjes gezet en dan de onderkant heb ik een sentiment geplakt en verhoogd met foam tape zodat de kaart iets meer dementie heeft.


vierkantjes kaart vmcdesigns.nl
close-up van het sentiment.
De uitstraling die de kaart gaf was meer voor een "sympathy" kaart dus heb ik ervoor gekozen om er een condoleance kaart van te maken
Het sentiment heb ik met dezelfde grijze inkt erop gezet maar heb er daarna clear embossing poeder
overheen gedaan.


Op mijn eigen blog op mijn website is een beknopte versie van deze post maar dan in het engels.

Neem gerust een kijkje, ook in mijn gallerijen en mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.




In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper *
Decotime - Metallic linnen 

* Stempels/ Stamps *
Stampin'Up! - Sentimenten -134966  
Aliexpress - Orchidee tak

* Inkt / Ink*
Tsukineko - Versa Fine - Smoky Gray -VFS-83
Ranger Distress Inkt - Tattered Rose - TIM 20240, 
Peeled Paint -TIM20233
Spiced Marmalade -TIM 21506

* Embossing *
AliExpress - Clear embossingpoeder

*Overig/Rest*
Stampin'Up! - Classic label pons 
 Aliexpress - Kleine acrylic plak pareltjes 

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Carina
    Mooi en stijlvol dit condoleancekaartje,
    Wat ik toch wel leuk vind is de diversiteit van creaties van de DT leden en allemaal zo mooi en leuk gemaakt!
    Fijn weekend!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve woorden, Martha.

      Ik vind het zelf ook iedere keer heel leuk om te zien wat de andere DT leden maken met hetzelfde onderwerp

      Verwijderen
  2. Missie geslaagd. Dat overlappen idee met een inkt dat soort van doorzichtig is om een andere kleur te geven is een goede alternatief om meer uit je producen te halen. Vind hem een mooie kaart zo met de stempel erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Sandie, ik denk dat ik in de toekomst een keer vaker dit soort kaarten ga maken, maar dan met andere vormen en kleuren.
    Kijken hoe die dan uitpakken.

    Ik vind hem zelf nl ook heel erg mooi. :)

    Gr en een fijn weekend

    Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi kaartje, mooie kleurtjes die heel goed kunnen voor een sterkte kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Anita, ik had deze kleuren genomen omdat ze mooi licht waren.
    Heb toen de kaart zo goed als klaar was besloten om er een condoleance kaart van te maken. Vond dat er net iets beter bij passen. :)

    xxx Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===