vrijdag 14 september 2018

Diamond pop-up kaart


Sandie liet ons via de chat een YouTube video zien waar Demo Donna een diamond pop-up kaart maakte. Dit video vind je verderop in mijn bericht.

Nu heb ik zo'n soort kaart al eens eerder gemaakt, maar deze was toch weer anders en ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om zoiets weer een keer te maken.


Extra - diamond pop-up kaart gemaakt door vmcdesigns.nl





Niet zoals van de video natuurlijk, zou ook moeilijk gaan wat het meeste materiaal dat ze er laat zien heb ik niet. Wat ik wel heb is papier, inkt en embossing poeders.

Dus ben ik vanmiddag aan het papier snijden gegaan. :)

1 maal de kaartbasis, enkel 14,7 x 10,5 cm  (5 3/4" x 4 1/8")
1 maal een opleg vel, 14,2 x 10 cm  (5 5/8"  3 7/8")
1 maal het papier om de diamant te vouwen 17,7 x 17,7 cm (7" x 7")
2 maal opleg vel 7,5 x 7,5 cm (3" x 3") waarvan ik de hoekjes heb afgerond.


Extra - diamond pop-up kaart gemaakt door vmcdesigns.nl
alle opleg vellen en de basis kaart bij elkaar

Het papier dat gevouwen word heb ik op ongeveer dezelfde manier met inkt bewerkt als in de video,
maar je kan er ook mooi dubbelzijdig papier voor nemen.
Daarna heb ik ht papier gevouwen, 2 maal gewoon door midden en 1 maal diagonaal.


Extra - diamond pop-up kaart gemaakt door vmcdesigns.nl
Hier zie je het patroon van de inkt en het vouwen duidelijker.

De opleg vellen, ik heb voor zacht groen gekozen, heb ik bestempeld Versamark en met bloemen en daarna er clear embossing poeder overheen gedaan. de sentiment heb ik met zwart embossing poeder gedaan.  2 van de opleg vellen heb ik rondom een randje gerild om het iets meer dimensie te geven.
Bij het voorste vel ging dat niet meer omdat ik die toen al erop geplakt had.  :)


Extra - diamond pop-up kaart gemaakt door vmcdesigns.nl
de binnenkant van de diamant.


Alles in elkaar gezet en toen een mooi plaatje op de voorkant geplakt en klaar.  :)


Extra - diamond pop-up kaart gemaakt door vmcdesigns.nl
close up van het plaatje op de voorkant.

Rest mij verder nog een foto om te laten zien hoe hij uitgeklapt, opengevouwen eruit ziet.
zo zie je maar dat je met weinig materialen toch nog een leuke kaart kan maken.  :)


Extra - diamond pop-up kaart gemaakt door vmcdesigns.nl
De kaart als hij opengevouwen is.

Wil je meer uitleg, of heb je er een visual bij nodig dan kan je hier naar de video van Demo Donna kijken. Op haar YouTube kanaal Sparklensprinkle vind je boordenvol technieken.




Op mijn eigen blog op mijn website is een beknopte versie van deze post maar dan in het engels.
Verder heb ik daar een paar foto's erbij gezet van de andere soort gelijke kaarten.  


Neem gerust een kijkje, ook in mijn gallerijen en mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag. En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen.  :)




In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper *
DecoTime  - Metallic linnen papier.
Merkloos - gekleurd papier.


* Stempels/ Stamps *
Crafts Sensations - zonnebloemen.

AliExpress - gefeliciteerd - tegoedbon ticket.

* Inkt / Ink*
Ranger Distress Inkt - peeled paint - TIM20233 || Spiced Marmalade - TIM21506

*Overig/Rest*
DecoTime - sticker
AliExpress - rood sticky tape - clear embossing poeder - pons om de hoeken af te ronden.
Ranger - black embossing poeder ultra fine detail.



8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel Danielle. De kleuren zijn inderdaad goed uitgekomen.
      Had daar in het begin mijn twijfels over, maar toen ze droog waren zagen ze er goed uit.

      gr en fijn weekend Carina

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Carina,
    Mooi kaartje zeg en hele mooie zachte kleurtjes zo bij elkaar! Goed gelukt!jij ook een fijn weekend
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, voor je lieve woorden. :)

      Jij ook een fijn weekend!

      Groetjes Carina

      Verwijderen
  3. Carina hij is super geworden!!fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is jou goed gelukt, maar ik had alle vertrouwen dat dit goed zou komen! leuke teksten heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Sandie, excuses voor de vertraging met beantwoorden, op de een of andere manier had ik je berichtje gemist.

    xxx Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===