woensdag 10 oktober 2018

Doe eens iets anders met koffiefilters

Ohhh dit is zo leuk om te doen!! Met koffiefilters je achtergronden maken maar ook weer kunnen hergebruiken daarna!!





Wat heb ik gedaan;
Ik heb op mijn glasmat, kan ook een craft sheet zijn, zo`n grote koffiefilter plat neergelegd en wat Bister (kan ook colour burst zijn) voorzichtig gestrooid op de koffie filter. Daarna wat nat gesprayd, doe dit ook weer met mate. 
.

Daarna heb ik de koffiefilter voorzichtig opgepakt en deze op een glanzend fotopapier gelegd. Mijn fotopapier is 10 x 14 cm. Met je vingers een beetje aandrukken. Geef niet als je wat plooien hebt van je koffiefilter dit geeft juist zo leuk effect. Til een stukje van de koffiefilter op en kijk of de afdruk naar je genoegen is.



Laat dit even drogen of dep met een stukje keukenpapier.
Ik heb daarna met een boom stempel een afdruk gemaakt met versa mark en wat witte embossing poeder erop gestrooid. Deze toen gedroogd met een heattool.

Wanneer dit naar mijn zin was, heb ik het op een stukje wit cardstock van 10.5 x 14.5 cm geplakt, zodat je een leuk klein randje krijgt.
Op een andere stukje fotopapier heb ik weer een afdruk gemaakt en daar herfstbladeren uit gestanst. Dit heb ik weer op mijn basiskaart van 15 x 15 cm geplakt. De bladeren die heb ik opgeplakt met een stukje foam erachter om weer die leuke diepte te krijgen.

Wanneer je de koffiefilter op je kaart hebt afgedrukt, dan kan je de overblijfsel op de glasmat/craft sheet ook weer gebruiken voor op een ander stukje fotopapier. 


Ook kan je een koffiefilter gebruiken op een stencil. Over flink aandrukken met je vingers.


De koffiefilters kan je ook laten drogen en later weer een keer gebruiken.

Zo kan je eindeloos creëren met koffiefilters. Hier zie je een paar voorbeelden. Geen één zal het zelfde worden.




Note:

Bister is een poeder dat geactiveerd wordt door water, dus een aquarelpigment.  Je hebt bister, colister en colour burst. HIER vind je de verschillen.






=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper *
Via Chassé - Glanzend fotopapier
Hobbywinkel 

* Stempels/ Stamps *
Craft Sensation - Bomen stempel
Aliexpress - Leter stempels

* Snijmallen/ Dies*
Aliexpress - Herfstbladeren

* Inkt / Ink*
Versa mark 
Bister - Bruin - Geel - Groen 

* Embossing *
WOW - Witte embossingpoeder

 *Overig/Rest*
Dubbelzijdige tape - Lijm - Foam




12 opmerkingen:

  1. Leuk, Danielle! Waar kan ik de koffie filters kopen? Ik zie altijd alleen de platte bruine filters. :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi dankje. Nou heel toevallig kwam ik ze tegen toen ik spullen huurde in mijn buurt voor mijn verjaardag. Kan wel kijken voor de prijs en ze de 20e mee nemen voor je. Stuur dan ff een pb

      Verwijderen
  2. wat een leuke kaart heb je hier gemaakt
    nog een fijne zonnige dag,
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart is het geworden, ik vind de kleuren ook prachtig.
    Ik heb hier ook al vaker gekeken voor deze koffiefilters, maar in de winkels hier hebben ze die niet, ik heb ze ooit alleen bij de groothandels gezien.

    gr Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Danielle,
    wat een leuke werkwijzer en uitleg heb je gegeven van de pigmentpoeders en wat een leuk resultaat, zelf heb ik Bister en Colorit en een paar Color Burst flesjes, ik heb ze al een poosje niet gebruikt, maar toen ik jouw bericht zag kreeg ik er weer zin in!
    Dus wie weet.....
    Je kunt toch ook gewone koffiefilterzakjes nemen en die openknippen? Het gaat toch om het filtermateriaal?
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supergaaf effect geeft dat. Mooi gedaan Daniëlle, dank je wel voor de uitleg, heel inspirerend.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===