donderdag 25 oktober 2018

French couture met imitatie leer en skeleton leaves!!

Toen ik aan deze kaart begon startte de ochtend goed, dat dacht ik..... 3 keer versneed ik mijn kaart waar ik me bezig was, tja het gebeurt!! het is af en toe wat in kaarten land.
Uiteindelijk is het goed gekomen en is er een mooie kaart te voorschijn gekomen,  jullie reacties op mijn berichtjes doen mij goed! ik vind het namelijk heel leuk om creatief bezig te zijn en dit met jullie te delen.


Mijn opdracht voor deze week was maak iets met alternatieve materialen dan alleen papier. Deze kaart is geschikt voor iemand die al wat vaker een kaartje heeft gemaakt al met al ben ik 2.5 uurtjes bezig geweest met deze kaart. 

Het idee voor deze kaart kwam met het zoeken van de materialen, ik vond namelijk imitatie leer, skeleton leaves en kantje en een mooi plaatje van een dame, ik denk dat de opdracht geslaagd is. 


Begonnen ben ik met een crèmekleurige basiskaart, daarna heb ik een craft oplegvel genomen die ik tussen de Circut Cuttelbug Fiesta embossing folder heb gelegd en door de PressBoss is gedraaid.
Aan weerszijden van het oplegvel is een lintje geplakt. Daarna neem je het imitatieleer en leg je de  hoekstans op het uiteinde van je imitatieleer en stanst dit links en recht uit. Het imitatieleer is wel schuin bijgesneden, dit geeft net iets meer aan het geheel. 

Close-up van de embossing folder
Deze is op het oplegvel geplakt samen met de skeleton leaves, de skeleton leaves zijn erg delicaat!! enige voorzichtigheid is geboden met het vastzetten op de kaart, dit heb ik overigens met dubbelzijdige tape gedaan.

Close up van de bloem en  skeleton leaves
Tip! Heb je een braam aan je prikpen, haal hem over de onderkant van een 
glazen potje en hij is weer als nieuw!!!

Het schilderijlijstje is 3 x uit gestanst, en uit de bovenste is een rechthoek gesneden zodat het plaatje er mooi in valt, deze is even aan gezet met shimmer poeder het geeft een mooie glans aan het geheel en gefixeerd met haarlak.
De bloem bestaat uit imitatieleer en craft papier, met een strassteentje als hart zoals je het kunt zien op foto. Als laatste heb ik in de linkerhoek van het frame een kantenlintje vastgezet met een lijm dot.

       Tip! Je kunt i.p.v.imitatieleer ook luxe behangpapier nemen.

Close up van het plaatje
Mocht je meer willen weten over deze kaart laat een berichtje op dit blogbericht achter ik geef je graag antwoord op je vragen.

Werk je zelf ook wel eens met een  aparte techniek of ongebruikelijke materialen, laat het even weten ik zie het graag.

Fijne dag gewenst.

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Hobby Karton - Craft - Beige 

* Snijmallen/ Dies*
Joy  - rechthoek met losse hoekjes 6002/ 0356
Aliexspress - bloemen -  blaadje - hoekmal

* Embossing *
Circut Cuttelbug -  Fiesta Item 2002203

 *Overig/Rest*
Strass steentje - Skeleton leaves - Plaatje knipvel onbekend   
Imitatie leer - Dubbelzijdige tape - Lijm dot  - Zwart kant - Lint - Shimmer poeder

10 opmerkingen:

  1. Zal ik ook eens proberen met leer, geen isee dat het lukte met zo'n gedetailleerde stans!
    Mooie kaart!
    Fijne dag
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Nancy, dankjewel voor je lieve reactie, imitatie leer is dunner dan echt leer, en makkelijker te snijden. Luxe behang papier werkt ook goed. Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart anita.ook de bloem erop is mooi gr karen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geworden, als ik niet mijn "handje" zat ging ik die van mij nu meteen opnieuw maken. Imitatie leer heb ik hier nog een halve rol staan, is wel een grijze maar dat maakt niet zo veel uit toch! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carina, dat maakt helemaal niets uit of hij grijs is, je zou hem ook kunnen be-inkten, of schoenpoets gebruiken alles is te proberen, hihi ik roep nu maar even iets :) Enne die van jouw is ook prachtig geworden!
      I had a little peek. :)

      Verwijderen
  5. Hoi hoi Anita,
    Wat een mooie stijlvolle kaart, dat imitatieleer geeft er een extra luxe uitstraling aan, heel mooi ook in combinatie met dat kraft en de leuke artdeco afbeelding!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Martha, dank je, hij is in het echt nog mooier heb ik vanmorgen te horen gekregen, werd er zelfs een beetje verlegen van. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ha, ja dat gebeurd soms.
    Dan gaat alles zo goed dat het uiteindelijk toch nog mis gaat.
    Ik vind het een prachtige kaart, veel te zien, veel mooi, zelfgemaakte details en de kleuren passen mooi bij elkaar.
    Dat je er zo lang mee bezig bent geweest snap ik wel, het ziet er perfect uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je Daphne,als het eenmaal fout gaan dan wil je het extra goed doen hihi en dan duurt het langer maar ik heb er wel van genoten, het is een kaart out of my comfort zone. Ik ben normaal van veel wit :).

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===