zaterdag 6 oktober 2018

Review: Hema Metaalkleurige Plakkaatverf

Waar worden wij blij van??? Jullie reacties natuurlijk./
What makes us happy? Exactly! Your comments. 

Ik heb deze week een aankondiging wat betreft het design team. Karen en Danielle gaven aan dat ze wat minder berichten willen doen. Dit komt omdat ze andere verplichtingen hebben. Heel begrijpelijk. Gelukkig blijven ze nog steeds deel uitmaken van het team, alleen minder berichten. Met ingang van 1 november gaat Karen één bericht per maand doen en Danielle drie berichten. Om op te maken voor die ene dag hebben we er twee nieuwe dames bijgenomen. Emma Wong-Heijink en Natasja Buntjer komen ons team versterken. Ze gaan om de week op de dinsdag een bericht doen waar Karen en Danielle op de woensdag berichten doen. Binnenkort stellen ze zich voor. /
I have an announcement. Partially good and less good news. There is some changes to the design team effective from 1 november. Karen and Danielle asked to do less blog posts because they have a busy schedule. So Karen will cut back to one blog post and Danielle to three. That means that we had to get some new designers to fill one day. So from november we will welcome two new designers Emma Wong-Heijink and Natasja Buntjer. They will alternate per week on a Tuesday, and on Wednesdays Karen and Danielle will alternate respectively to their agreement. You will see the introduction blog posts from the new designers soon. 

De thema's zijn vanaf oktober op raster ingedeeld. Dit is een test om te kijken hoe dit bevalt./
From October 1st we are testing a new way to bring you a variety of themes per week, alternating on roster. 

Ik ben nog bezig met mijn reviews. Voor vandaag werk ik met de Metaalkleurige Plakkaatverf van de Hema. /
I am still on my spree of reviews. I will be working with the Metal colors Quash paint from Hema.




Deze vloeibare plakkaatverf komt in 6 kleuren: goud, zilver, koper, rood, geel en blauw. Dit kost €4.00 /
The quash paint is a thickish liquid paint and  comes in 6 colors: gold, silver, copper, red, yellow and blue. The price is €4,00.

Dit is redelijke dikke verf in plastic bakjes die je niet van elkaar los kan maken. Het zit aan elkaar vast door middel van een strook hard plastic. De sluitingen zijn click dopjes met een gevouwen scharnier. /
Though liquid, the paint is quite thick and comes in plastic cups attached to a rail. The folded hinged caps close with a click function. 

=== Close-up foto's / Close up photos ===

Op het plaatjes dat volgt zie je hoe de verpakking er uitziet. /
In the following picture shows what the packaging looks like.


Hier ligt de verpakking op de zijkant. Maar ik zou dit eerder rechtop opbergen. De verf gaat namelijk tegen de dopjes zitten en wanneer je het opent glijdt dit naar de scharnier. Dus wanneer je het voor het eerst gaat gebruiken, probeer de dopjes schoon te maken zodat je dat probleem niet meer hebt. Ook kan je het in andere flesjes doen als het jou voorkeur is. /
For the picture the paint is on it's side but I suggest you store it upright to avoid spillage when you open the lids. The paint slides down onto the hinges when you open it up. Probably a good idea to clean the lids when you use it the first time. If you are not satisfied with the cups you could always transfer the paint to other containers of your choice. 

Ook zal ik de gele en rode verf een keer goed roeren met de achterkant van een penseel of een stokje. Kan alleen mijn set zijn, maar als dit ook bij jou voorkomt dan weet je wat om te doen. /
Also I would suggest stirring the red and yellow paint with a stick or the back end of a paintbrush. It seems like the pigment and the paint is starting to dissolve from each other.

Op het volgende plaatje zie je de kleuren op wit en zwart papier./
The next picture is an example of the swatches I made on white and black paper.


De verf is redelijk dik wat wel makkelijk over het papier glijdt als je dit met een penseel aanbrengt. Maar omdat dit zo dik is heb je veel meer moeite om de verf streeploos aan te brengen. Dus heb je maar weinig verf nodig per keer. De spetters zijn alleen mogelijk als je de verf goed met water verdunt. /
Though the paint is thick, it is quite smooth on the paper. Because of the thickness it is quite difficult to not get streaks. Less paint on your brush is better. The splatters is only possible if you have diluted the paint with water. 

Persoonlijk vind ik de rood en geel minder metaalkleurig op het witte papier. Op het zwarte papier zie je dit veel makkelijker./
Personally I find the effect less metal on the white paper. The black paper makes the metal pop.

Ook vind ik dat de spetters ietwat minder glans geeft omdat de kleur verdunt is met water./
The diluted paint of the splatters gives less metal.

Op het volgende plaatje zie je hoe je de kleur kunt aanbrengen met een blending tool./
For my next example, you can see that it is possible to blend the paint with a blending tool.


De kleuren zijn goed te vermengen met elkaar. Ik heb drie kleuren (koper, geel en blauw) op een blending tool gedaan. Deze dep ik eerst aan op een acrylblok om de kleuren goed te vermengen op de blending tool. Daarna breng ik dit aan op het papier. Eerst dep ik de kleur aan en daarna ga ik in draaiende beweging over het papier. /
The colors mix well with each other. I chose three colors,  copper, yellow and blue. With the paint on the blending tool, I first dab it on an acrylic block to mix the colors. When I start with the blending on the paper, I first do some dabbing motions and then start the normal blending procedure. 

Wat ik leuk vind is dat je makkelijk verschillende tinten kleur krijgt zodat je zo diepte kunt creëren. Dit is ook makkelijk om op dezelfde manier kleur weg te halen en te verschuiven. Dat werkt alleen als de verf nog nat is./
I love that you get zo much color variation. You get more depth this way. You could use the same procedure to take paint away while the paint is still wet.

Tip!: Gebruik dit met een stencil of voor blaadjes stansjes. / Use a stencil or leave die cuts.
Op het volgende plaatje zie je hoe ik de overtollige verf op het acrylblok gebruik om een leuke achtergrond te maken./
For my next example you can see how I used the rest of the paint on the acrylic block to create a back ground.


Door de overgebleven verf op te nemen met een baby billendoekje kan je dit weer deppen op het papier. Daarmee kan je veel leuke achtergronden creëren. Hoe ik deze techniek gebruik op mijn kaart zie je terug in mijn filmpje verderop in mijn bericht. /
Use a baby wipe to pick up all left over paint and dab it onto the paper. You could make a lot of back ground this way. I used this technique on my card. 

Tip! Je kunt er ook een spray van maken. Gebruik je alleen deze verf dan krijgt je een subtiele glans op het papier. Als je acrylverf erbij toevoegt krijgt je kleur met glans. / Try making sprays. You get a very subtle glaze on your paper. If you want more color I suggest adding some acrylic paint.
Verder heb ik een voorbeeld wat niet te zien is in mijn filmpje. Op de volgende afbeelding zie je hoe ik met een stencil een afdruk heb gemaakt met dezelfde blending tool als in de twee vorige tests. /
The following example is not in my video. With a stencil and the same blending tool as the previous examples, I dabbed color through the design. 


Hier zie je duidelijk de verschillende tinten die je krijgt wanneer je drie kleuren op de blending tool hebt. /
I love the variation in color with only one pass.

Op de volgende afbeelding zie je mijn kaart. /
This is the card I made.


Hoe ik de kaart maakte zie je terug in mijn filmpje verderop in mijn bericht. Maar voor de cirkel heb ik het billendoekje techniek gedaan. Het oplegkaartje heb ik eerst embost met een embossing folder en dit verder bewerkt met dezelfde blending tool als waarmee ik mijn tests heb gedaan. /
How I made the card can be viewed in my video at the end of my blog post. For the circle I used the baby wipe technique. For my layer card I used an embossing folder and lightly went over the raised areas with the same blending tool as used in the tests.

=== Mijn bevindingen / My conclusion ===

Persoonlijk vind ik dat deze verf een verrassende karakteristiek heeft. Er is echt veel wat je ermee kunt. /
Personally I love the characteristics of the paint. You could do a lot with little effort.

Maar ik zal dit niet gebruiken om mee te verven, maar wel om leuke achtergronden te creëren. /
But that said I would rather use it for backgrounds and not for painting.

De verf zal lang meegaan, want zoals je ziet heb ik echt maar drie kleuren gebruikt voor een aantal verschillende technieken, inclusief mijn kaart, met één blending tool. /
This paint will last you a long time. All my examples including my card I used the same blending tool without having to add additional paint with exception of the copper for highlights. 

Ik moest wel het geel en rood goed roeren om het metaaleffect voldoende te laten mengen, maar goed, dit moet je ook soms bij duurdere producten doen. /
I did have to stir some colors to mix it up again, but some more expensive products has the same problem. 

Zelf vind ik de potjes niet handig. Maar je kunt de verf ook in iets anders opbergen wat makkelijker werkt. /
I don't like the cups, but I can transfer them into other containers.

Ik ben zeer tevreden met de verf en vind dit een aanrader./
I love this product and can gladly give it a thumbs up.

=== Filmpje / Video ===



Fijn weekend!! / Have a nice weekend!!


LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST

*Papier/ Paper*
Papermania Basiskaart 13,5x13,5 cm
Waterart Oplegkaart 13x13 cm & Cirkel stans
RT Beheer Paper Block
Fast Print - zwart

*Stempels/ Stamps*
Marianne Design - Silence - EWS2224

*Inkt/ Ink*
Tsukineko - Versafine - Onyx black

*Snijmallen/ Dies*
StudioLight - StencilSL43
Triggered Emotions - Dotted Circles
Craft Sensations - Clear stamps and cutting dies

*Embossing folders*
Craft Sensations - Vines

*Stencils*
Creative Expressions - Snow is Falling

*Verf/ Paint*
Hema - Metaalkleurige Plakkaatverf

*Overig/ Rest*
WRMK - Precision Press
JeJe - Powertape
Pritt - Wit vloeibaar lijm
Blending tool, Water vernevelaar Mini, Penselen,
Acrylblok, Keukenpapier, Baby billendoekje

8 opmerkingen:

  1. Wat een duidelijke uitleg weer en een mooi filmpje.
    Je kaart is heel mooi, de kleuren passen goed bij elkaar en lopen mooi over.
    Dank je wel weer.

    Fijn dat jullie het team weer aangevuld hebben.
    Ik snap dat het voor sommige mensen te veel is, ik blog zelf ook heel onregelmatig, soms heb je een aantal weken veel andere dingen te doen.
    Nu kunnen jullie het als team vast beter verdelen.
    Ik blijf jullie bezoeken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Daphne... Nou als jullie zou weggaan dan doe ik iets niet goed. hahaha. Jullie zal nog mooie creaties zien van de nieuwe maar ook van de bestaande team.

      Verwijderen
  2. Weer heel mooi gedaan, ik had er over zitten denken om deze zelf ook te gaan halen, maar eerlijk gezegd vind ik alleen die gouden, zilver en koperen mooi genoeg.

    Tot nu ben ik tevreden met de flesjes die ik een tijdje terug bij de action had meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn reviews zijn niet om jullie over te halen om te shoppen, meer dat als jullie shoppen dat jullie weten wat je in huis haalt. ;) maar ik ben het met je eens over de kleuren. Zelf vind ik dat de blauw nog kunnen, maar de rood en geel vind ik echt minder. Maar als je dit mengt met de andere kleuren kan je mooie tinten maken.

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Sandie
    Leuke kaart met die metale verfjes, heel duidelijke filmpje heb je gemaakt!
    Fijn dat DT weer is aangevuld ik blijf jullie volgen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martha, ik probeer mijn best met filmpjes ;) Ja de DT gaat door... zo krijgen jullie verschillende inspiraties te zien... Ik zou hoop dat je nergens heen gaat hihihi

      Verwijderen
  4. Wederom een super fijn review Sandie, en een hele mooie kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anita. Ja ik moet maar de juiste producten binnen halen, anders wordt dit niks hahaha

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===