donderdag 15 november 2018

Mondriaan in een frame

Na een hele drukke week ben ik begonnen aan deze kaart, voor mij is creatief bezig te zijn zo ontspannen. Dank voor alle leuke berichtjes op mijn vorige bericht daar geniet ik enorm van.


Het thema voor mij is deze week  " papier vlechten" wat is dit een leuke techniek! terug naar je kleuterjaren!!
Nadat de kaart klaar was vond ik het wel iets van een "Mondriaan" weg hebben uhumm 😏
Dit is gemakkelijk om te maken ook voor mensen met handproblemen, je kunt namelijk het papier vastplakken op je werkblad. Veel tijd heeft het niet in beslag genomen met een klein uurtje was ik klaar incl. de voorbereidingen.
Ik kan niet zeggen hoe ik soms op een idee kom om een kaart te maken gaande weg ontwikkeld zich dat, zo ook bij deze kaart.


Mijn basis bestond uit een 15 x 15 cm witte kaart, deze is eerst ge-embost met een van de Pop culture van Cuttelbug embossing rand embossing folder.
Ik had nog een Carnavals poster van het afgelopen jaar liggen, deze heb ik in reepjes gesneden.
Op mijn tafel heb ik deze reepjes papier, van 1 x 20 cm vast geplakt. Daarna is om en om het andere reepje papier er tussen gevlochten.

Tip! Om het makkelijker te maken voor je zelf, plak je een stuk wasi-tape
 met de plakzijde op je werkblad vast. 
Hierop kun je dan beginnen met plakken dit maakt het makkelijker 
om het om te draaien en goed vast te plakken.

Als alles klaar is zet je aan de achterkant de losse reepje even vast, vervolgens plak je het raster erop

Hier zie het raster goed
Met 2 op een volgende vierkanten snijmallen is een rasters gesneden, 3 stuks in het totaal 1 voor op het gevlochten stuk papier en 2 lege rasters voor er tussen te zetten. Het gevlochten stuk papier is op foam gezet. Ik heb de tekst nog even weg gelaten.

Tip! Als je nog niet weet waar je het kaartje voor gaat gebruiken, 
doe een stukje van het zelfde papier bij je kaart
 zo heb je altijd bij de hand om op te stempelen.

Hier zie je de kleine openingen van het vlechten
Met veel plezier heb ik aan deze kaart gewerkt.

Mocht je meer willen weten over deze kaart laat een berichtje achter, ik geef je graag antwoord op je vragen.

Heb je zelf ook een aparte techniek laat het even weten ik zie het graag.

Fijne dag gewenst.



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Hobbykarton 
Jan Linders Carnavals poster

* Snijmallen/ Dies *
Nellie Snellen - MFD 056 

* Embossing *
Cuttelbug - Pop Culture - Item 37-1924 ( niet meer verkrijgbaar)

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita,
    wat een leuke vrolijke creatie,
    mooi gemaakt leuk zoals je die carnavalsposter heb verwerkt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martha, je ziet die iets bewaard, heeft wat en deze posters zijn zo leuk om er iets mee te maken. Liefs Anita

      Verwijderen
  2. Het is een modern kunstwerk geworden Anita...zo leuk gedaan met die vlechttechniek...TOP!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Rosina, leuk je weer te zien, dank je wel het is zo leuk om te doen, en zoals ik schreef het idee komt gaande weg als ik het in de handen heb. Ik vond hem ook geslaagd. Groetjes, Anita

      Verwijderen
  3. Ik vind deze zo leuk geworden, ik heb echt een paar keer moeten kijken hoe je die vierkanten raamwerken gedaan had. Heel kunstig.

    Dank je wel ook voor die tip om een strookje papier bij de kaart te doen om er later de tekst op te kunnen zetten, echt een goede tip. :)

    Groetjes Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel Carina, en graag gedaan met de tip. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===