vrijdag 2 november 2018

Van vintage tafellaken naar wenskaart.

Jaren terug had ik een oud keuken tafellaken, nu dus inmiddels vintage, in stukjes geknipt om de patroontjes die het had te bewaren om ooit een keer te gan gebruiken. Het is er nooit van gekomen tot nu.  :)


 Van vintage tafellaken naar wenskaart door vmcdesigns.nl



1 van de plaatjes/patroontjes van dit delfts blauwe tafellaken was van een mini landschapje met een molen. Perfect om te gebruiken als focal point van een kaartje.


De kaart zelf heb ik gemaakt met roze karton/papier en is 13,5 bij 13,5 cm, daarop heb ik een mat gelegd van 13 bij 13 cm. Uit deze mat heb ik in het midden een cirkel van bijna 8 cm gesneden.
Als extra versiering rondom de uitgesneden cirkel heb ik een mal genomen met een geschulpte rand.

 Van vintage tafellaken naar wenskaart door vmcdesigns.nl
close-up zijde 

Deze geschulpte rand heb ik uitgesneden van roze designpapier, van ditzelfde papier heb ik 3 vlinders geponst en deze heb ik aan 1 zijde op de rand geplakt.
Daarna nog overal pareltjes erop gezet en klaar was mijn kaart.

Omdat de kaart een typisch Nederlands plaatje heeft heb ik er maar "groetjes van" als sentiment opgedaan.    


 Van vintage tafellaken naar wenskaart door vmcdesigns.nl
close-up van de vlinders, parels en het patroontje



Op mijn eigen blog op mijn website is een beknopte versie van deze post maar dan in het engels.Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊










=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
RT Beheer - roze papier voor de kaart
DecoTime - voor de mat, de rand en de vlinders

* Stempels/ Stamps *

Craft Sensations - Greetings from .... (oude stempel)

* Snijmallen/ Dies*
Craft Sensations - cirkel en geschulpte cirkel snijmal

 *Overig/Rest*
Stampin' Up - vlinder pons || classic label pons
AliExpress - plakparels


6 opmerkingen:

  1. Het is een gave kaart geworden, zo zie je maar weer, die wat bewaard die kan iets moois er mee maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, volgens mijn wederhelft bewaar ik teveel waar ik nooit meer iets mee doe. Ik denk dat ik met deze kaart zo'n beetje het tegendeel bewezen heb. :)

      Een fijn, creatief en productief weekend.

      Carina

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Carina,
    Leuk zoals je de kaart gemaakt hebt en goed bezig zeg een tafelkleed te recyclen!
    Mijn man zegt dat ook, maar het zit gewoon in me om te zeggen ooooo das leuk dat kan ik nog wel gebruiken hihihi, totdat ahum je geen plek meer hebt om te knutselen hahaha dan moet je alsnog de prullenbak gaan voeren.....
    Liefs Martha .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihi, dank je wel Martha, ik heb gelukkig nog heel veel plaats over in mijn atelier al vind mijn wederhelft natuurlijk van niet. :)

    Dank je wel iedere week voor je lieve woorden, ze worden heel erg gewaardeerd.
    een heel fijn weekend.
    Groetjes Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow, super moooooie kaart, Carina! Ik vind het zo grappig dat jij een tafellaken gebruikt! En de kleur combinatie is ook leuk. Haha, I keep scrolling up to look at your card again in the middle of commenting. I like it that much. ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Emma, dank je wel dat je hem zo mooi vind.
      Thank you Emma, you are making me blush. :)

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===