zaterdag 22 december 2018

Creatief met washi tape

Welkom op mijn blog van deze week en wat leuk dat je weer eens langs komt!
Nog 1 week en dan is het alweer kerst en over 2 weken zitten we alweer in 2019!! Bizar hoe snel het toch allemaal gaat. Dus geniet per dag want voor je het weet zitten we samen te knutselen in het bejaarde tehuis!


Deze week hoef ik niet ver te denken want de kaart is n.a.v. een sketch gemaakt. Ik heb gekozen voor gezellig roze met zilver en een vleugje groen. Deze kaart is zo simpel voor iedereen, jong of oud, beginner of ervaren, het maakt niets uit. En het kost je denk ik een half uurtje?? 

Mijn kaart is 14.5 x 14.5 cm. Opletten hoor hahah...ik ben zo klaar met de uitleg.
Gebruik leuke washi tape naar keuze en plak deze schuin over elkaar op de kaart. Nou makkelijker kan het niet toch. 

 Tip! Heb je geen washi tape dan kun je ook smalle strookjes papier gebruiken.

Daarnaast heb ik 2 verschillende maten van sterren gestanst. De onderste is een DSP (design papier) en de bovenste is gewoon witte cardstock. De kleine ster heb ik over mijn versamark gehaald en daar wat zilveren embossing poeder over gestrooid, verwarmd met de heattool en daarna WEER over de versamark gehaald en weer zilveren embossing poeder gestrooid. Dan krijg je een dikke laag. Uiteraard (als jij het leuk zou vinden) kun je dit zo vaak doen als je zelf wilt. De lagen worden dan steeds dikker.
De sterren plak je op elkaar en daarna op de kaart. Simpel toch. Achter de sterren heb ik 3 kersttakken geplakt. De "druifjes" heb ik rood gemaakt met een stift. 


Het labeltje boven aan mijn kaart heb ik gemaakt door met mijn inkt kussen over een stukje cardstock te vegen. 
Met een leuke stempel Merry Christmas gestempeld met mijn Versamark, wat witte embossing poeder erover gestrooid en verwarmd met mijn heattool. Achter het labeltje heb ik een kleine stukje draad geplakt en een stukje foam tape.


Wat gaan jullie doen volgende week met kerst? Lekker thuis met het gezin of lekker naar familie?
Wij hebben geen verplichtingen maar dit jaar komen mijn ouders en schoonouders 1e kerstdag naar ons toe. 2e kerstdag lekker thuis dus hopen op een heerlijke zonnige dag dan kunnen we lekker een stukje lopen. 

Heb jij al eens met washi tape gespeeld? 

Uiteraard staan wij klaar om alle soorten vragen te beantwoorden of je nu nieuw bent of je bent ervaren, stel je vraag gerust op onze Facebook en wij zullen je vraag zo goed mogelijk zien te beantwoorden. 

Mocht ik jullie niet meer spreken dan wens ik jullie allemaal hele mooie en liefdevolle kerstdagen!

Bedankt voor het langs komen en tot de volgende keer!!



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Hobbywinkel - Witte cardstock

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Merry Christmas stempel tekst

* Snijmallen/ Dies*
Nellies multi frames - Sterren MDF 061

AliExpress - Kersttak

* Inkt / Ink*
Stampin'Up! - Garden Green

* Embossing *
WOW - Witte embossing poeder
Mboss - Silver Gray embossing poeder

 *Overig/Rest*
Craft Sensation - Kerst washi tape
Kuretake - Zig clean color nr: 022 Carmine Red

6 opmerkingen:

  1. Oh, in het vierkant ziet hij er meteen anders uit, mooi washi tape heb je gebruikt.
    btw dat samen knutselen in een "bejaarden tehuis" komt ook steeds dichterbij. :)
    liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Daniëlle
    Mooi kaartje gemaakt met washitape, prachtige kleurtjes!
    Ik knutsel er ook graag mee!
    Wat de kerst betreft op kerstavond gaan wij gezellig eten bij Sarina samen met Anne mijn zoon, eerste kerstdag mag ik werken van 16 tot 23 uur, tweede kerstdag mag Richard werken van 10 tot 18.30uur dus we houden het verder rustig
    Voor jullie ook fijne feestdagen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan Danielle, de kleurtjes zij lekker suiker zoet. Fijne feestdagen, gr, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===