woensdag 12 december 2018

Ge-scrap-te kerst 2017

Hebben jullie alles in huis al gehaald voor de kerst? Nog niet zeker. Schiet wel op hoor kerst. En bedankt voor jullie berichtjes en bezoekjes! Super lief! Maar vandaag even iets anders hier op onze weblog en Facebook. 


Voor vandaag een vrije keus kerst. Ik heb bedacht om een scrap pagina te maken. Zelf ben ik een beginnende scrapper en met deze pagina ben ik denk ik ruim uurtje mee bezig geweest. Hoe vaker je het doet hoe beter en kritischer je wordt.
Ook ik moet veel oefenen en leren.
Maar ik lees en hoor om mij heen dat mensen gewoon langer met een pagina bezig zijn tot dat hij echt naar hun zin zijn.
Gewoon er de tijd voor nemen en niks haasten. Dit probleem ken ik erg goed.

Ik heb een water art papier gebruikt en daar twee foto's voor uitgeprint. Ik had er nog een paar uitgeprint maar dan vond ik het te vol worden.
Daarnaast heb ik op een sheet wat gekrast met 2 kleuren ECOLINE brush pen. Beetje water op gespoten en op mijn papier gestempeld.

De sheet zie je niet, ligt op een keukenpapiertje
Zo ziet het eruit op mijn papier
Over mijn "stempel" heb ik 2 strookjes DSP papier gelegd om te kijken of dit goed is, met daarop de foto's die ik wilde gebruiken.
Voorbeeld
Ik vond het bij mijn vinger nog iets te kaal dus heb ik nogmaals een afdruk gemaakt  met mijn sheet en ECOLINE brushpennen. Tot dat ik tevreden was.

Tip!! Je kunt lege gedeeltes opvullen met kleine stempels als je dit leuk vindt.

Zie hier de 2e afdruk
Nu is het niet zo kaal, zie je
Daarna ben ik mijn bladzijde verder gaan op vrolijken. De foto's vond ik goed zo dus de strookjes vast geplakt en de foto's vast geplakt in het midden zodat ik de kans had om iets achter de foto's te plakken.
Een netje achter een foto geplakt.
Een hert gestanst met vlokken folie bewerkt
Op de foto hier onder heb ik het woordje "sweet" gestanst, zowel het woordje als de schaduwmal (zo noem ik het maar). De schaduwrand heb ik nogmaals gestanst op zwarte cardstock die vrij dik is. Zodat je een leuke verhoging krijgt en een randje zwart ziet.

Sweet gestanst 
Hebben jullie ooit geschrapt of is dit gewoon niet jullie ding?

Wil je wat weten, stel een vraag en ik zal hem zo goed mogelijk proberen te beantwoorden voor je.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer!



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Waterart Paper RT Bheer - Water papier
Craft Sensations - DSP papier blokken kerst

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Kerst stempel

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - Hert - Sweet

*Inkt/Ink*
Stampin'Up! - Garden Green
Brilliance - Galaxy Gold

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Tales - Ecoline Bruspen Sepie nr: 416 - Sepia Deep nr: 440

 *Overig/Rest*
Hobbybeurs - Netje - zwarte gaas 
Hobby Flora - Deco foil

6 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan Danielle, het is altijd een avontuur als je iets nieuws gaat uitproberen. En al het oefenen werpt ook zijn vruchten af. Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ja wil wat meer gaan scrappen en werken met project life. En net als met kaarten maken oefenen, oefenen en oefenen
      Liefs danielle

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Daniëlle
    Mooi gemaakt zeg!
    Schrappen is niet zo mijn ding maar ik verwerk wel foto's in boekjes misschien is dat ook een beetje schrappen?
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi dankje
      Ja als je fotos ergens in plakt en bertjr "versierd" hoort het denk ik onxer scrappen.

      Verwijderen
  3. Ik vind hem prachtig Danielle. Voor een eerste keer al heel goed gelukt.

    groetjes Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===