donderdag 20 december 2018

Kerst door een dubbel raampje!!

Toen ik aan deze kaart begon was het hartje zomer, hij was bedoel voor een andere opdracht die niet door ging , tja en wat doe je dan, juist maar even wachten met online te zetten.
Wat is het leuk om jullie kaart /creaties te zien op onze Facebook groep, ook dank voor alle leuke reacties die ik mag ontvangen op mijn creaties.


Wat is wit toch prachtig en PUUR in al zijn eenvoud, ik werk hier graag mee zo ook bij deze kerstkaart simpel maar effectief!!!
Ooooo what fun was het om deze kaart te maken, ik heb deze mal van een vriendin geleend, en daar wilde ik eens iets anders mee doen. Ook deze kaart is goed te maken voor iemand die nog niet zolang kaarten maakt, met een uurtje is hij klaar, ik zal het stap voor stap voor jullie uitleggen. 

Voor deze kaart is een gewone basiskaart gebruikt van wit parelmoer papier, als eerste snij je daar het raam uit met deze stans die van Marianne Design is.
Daarna is de kaart door een Cuttelbug - swiss dots embossing folder gelegd en door de PressBoss gedraaid. Vervolgens heb ik een stukje vellum geëmbost met een kleine embossing folder van Sizzix sending Christmas love 5 pack. Deze kerstboom paste precies achter het raam, vervolgens versiert met strass steentjes.

       Tip! Je kunt de vellum ook aan de achterkant kleuren met 
alcohol markers en er een glas en loodraam van maken.

Close-up van het tussen raampje
De voorkant van de kaart is voorzien van een strik-dennengroen -dennenappels van Sizzix en sprietjes van een Poinsetta snijmallen setje van Memory Box. Het raam is op de binnenzijde van de kaart geplakt, als je de kaart dicht vouwt past alles weer mooi in elkaar.


Mocht je meer willen weten over deze kaart laat een berichtje achter, ik geef je graag antwoord op je vragen.

Heb je zelf ook een aparte techniek om een kaart te maken, laat het even weten ik zie het graag.

Fijne dag gewenst.

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Made by me - Parelmoer papier

Pergamano -Vellum


* Snijmallen/ Dies*
Marianne Design - Craftables CR1259 - Raam 

Sizzix - Holiday greens - Item 658 - 759 

Memory Box - Poinsettia setje



* Embossing *

Cuttelbug - Swiss dots embossing folder 

Sizzix - Textured Impressions Embossing sending Christmas love 5 pack

( beide niet meer verkrijgbaar)

6 opmerkingen:

  1. Mooie kaart. Eenvoudig is ook altijd zeer mooi! Ik hou hier wel van
    Liefs danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh weer zo'n prachtige witte kaart van jou.
    Ze zijn iedere keer weer even mooi!
    xxx Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Anita,
    Helemaal mee eens, een witte kaart is heel bijzonder
    prachtig stijlvol kaartje heb je gemaakt!
    Mooie stans!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Martha, ik hou zo van wit, helaas geen sneeuw met kerst.... maar goed we kunnen niet alles hebben. Dank voor je berichtje enne hele fijne Kerstdagen Martha, Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===