donderdag 6 december 2018

The love of my heart

Deze kaart box draag ik op aan mijn man, mijn steun en toeverlaat in goede maar ook in minder goede dagen en dat al 46 jaar lang, mijn maatje in alles. Het is weer verwarmend om jullie reacties te lezen, het doet een mens goed. 


Met het maken van de agenda besloten we, maak iets met 3D effect, gebruik hiervoor stempels of snijmallen. Toen het tijd was om aan deze kaart te beginnen, kon ik mij er niets voorstellen bij 3D met snijmallen, maar dan is er Sandie een vrouw uit duizenden, altijd daar waar nodig klaar staat om je te helpen 😄 na even gespard te hebben kwam ik op dit idee.
Deze kaart is goed door een beginnende kaartmaakster te maken, je gaat van klein naar groot, zo kun je goed zien hoe je hartjes op elkaar vastzet.
Met het uitzoeken van de kleurtjes, het stansen en het in elkaar zetten van de kaart ben ik ongeveer 2 uurtjes bezig geweest.

Op onderstaande foto`s zie je alle stukken papier uit gestanst, ook nog heb ik op het allerlaatste moment nadat ik alles op foam blokjes heb gezet een kleine verandering aangebracht, ik doe dat wel vaker tijdens het maken van projecten. 😊 Het allerlaatste hartje is vervangen door een groen dicht hartje met text Heart of  Gold!!! dat vond ik net weer leuker.

Hier zie je alle kleuren 
Jullie weten het wel.... ik hou van recyclen, waarom zou je iets weg gooien wat nog helemaal in orde is, de carnavals poster van Jan Linders is hier uitermate geschikt voor!
Leuke kleurtjes die precies passen bij mijn hobbykarton kleuren, en natuurlijk de snijmallen hartjes niet vergeten.
Met het grootste hart ben ik begonnen, dit is uit het carnavals poster gestanst, daarna 5 x een opvolgende kleiner hart uit gestanst uit verschillende kleuren hobbykarton en 1 x uit de poster zelf.
Alle hartjes zijn aan de achterkant voorzien van 2 mm dikke foam. Als dit gedaan is leg je ze op elkaar en zet je ze op elkaar vast!
Dit wil wel zeggen dat de kaart een stuk dikker word en het erg lastig is om te versturen.
Je kunt de kaart beter persoonlijk geven.
De hartjes kun je ook gewoon op elkaar plakken, persoonlijk vind ik het diepte effect dan veel minder worden.

Tip! deze kaart kunt je heel goed gebruiken voor 
een bruidspaar, wit tinten, en pareltjes b.v.

Close-up van het hart
Vervolgens heb ik de ombouw ( zo zal ik het maar even noemen) 😃 gemaakt, als het klaar is het net een schilderijtje.

De maten voor het doosje zijn:
Hoog 17 cm en breedte 34 cm, je rilt hem aan 1 kant op 1.5 cm, dan op 15 cm, en nogmaals 15 cm, daarna op 1.5 cm je omslag is 1 cm om het vast te plakken. 
Je maakt knipjes aan de boven en onderzijde zodat je het aan de boven en onderzijde naar binnen kunt vouwen.
Voor dat je alles in elkaar gaat zetten, stans je het grootste hart uit zodat je oplegvel mooi op de voorkant past, dit zet je vast met dubbelzijdige tape.

Hier zie je het hart vanuit de binnenkant
Tip! het beste kun je de losse hart in zijn geheel
onder de voorkant van je box plakken.

Voorkant van het doosje
Nadat alles dicht gevouwen is en vastgezet is de voorkant afgewerkt met draad, hartje en een gestempelde button.

Project helemaal klaar
Mocht je meer willen weten over deze kaart laat een berichtje achter, ik geef je graag antwoord op je vragen.

Welke leuke of aparte 3D kaart hebben jullie gemaakt daar ben ik benieuwd naar.

Fijne dag gewenst.



Anita`s handgemaakte kaartjes

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Hobbykarton - Rood - Rose - Groen 
 Carnavals poster  - Jan Linders

* Stempels/ Stamps *
Forever Friends - Clear stempels Black&Gold Happy Birthday

* Snijmallen/ Dies* 
Craft Sensation  - Layered Hearts  

* Inkt / Ink*

Versa magic - Starlight black BD-000-090             

 *Overig/Rest*
Foam 

6 opmerkingen:

  1. Super leuk bedacht. Ik weet van je dacht toen je ging beginnen maar gelukkig hebben wij elkaar om ff op gang te helpen ahaahha
    Heerlijk kleurrijk. Hou ik van
    Liefs danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk geworden Anita, ik heb zelf ook al vaker zo'n soort kaart willen maken maar tot nu toe is er nog niets van gekomen.

    liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Carina, echt eens proberen is leuk om te doen, en dat komt wel weer als je op en top weer kunt met je hand. Liefs, Anita

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Anita,
    Zo lief dat je dit opdraagt aan je man!
    Mooi zoals je de hartjes verhoogd hebt gelijmd de diepte komt dan extra naar voren, heel mooi resultaat!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een schat, hij helpt mijn daar waar ik het niet meer kan, een lieverd is het. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===