woensdag 23 januari 2019

Cadeau tasje voor Sarah!!

Het is alweer woensdag en zitten we op de helft van de week.
Voor mij alweer de laatste opdracht van deze maand. Dan is de maand Januari al weer voorbij en kijken we uit naar de lente. Ohh heerlijk he, hoop dat we een mooie lente krijgen. Maar eerst heb ik nog over 2 weken een verjaardag van een vriendin die 50 wordt!! En daar heb ik deze opdracht mee gecombineerd.
Cadeau tasje 
Hoe leuk is het niet om op een verjaardag geld te geven op een leuke creatieve manier. Ik heb dit keer een cadeau tasje gemaakt. Mijn bedoeling is dit jaar wat meer variaties te plaatsen.
Deze opdracht heeft mij wat meer tijd gekost dan normaal. Ik denk ongeveer 2 uurtjes. Veel knip en plak werk is het geweest.
Maar ook voor een beginner is dit best goed te doen denk ik.

De template die ik heb gevonden is van Sigrid Klinkenberg. Deze heb ik uit geprint op wit cardstock A4 formaat, helemaal uit geknipt en gerild op de ril lijnen. Nu heb je de basis van het tasje.
Opening van het tasje
Nu moest ik zorgen dat ik DSP kreeg die iets kleiner was dan de voor en zijkanten van het witte cardstock.Ik heb toen de template weer uitgeprint op gewoon print papier, de voor en zijkanten uit de printpapier geknipt, daarna in het rond 0.5 cm kleiner geknipt.
Nu had ik het formaat voor mijn DSP. 
Teken deze weer op je DSP en knip deze uit. Wanneer je de randje be-inkt ontstaat er een leuk effect. Daarna heb ik alle DSP op de juiste plek geplakt. 
Maar nu wilde ik nog een opening maken waar ik mijn Mica achter kon plakken. Dit heb ik met een leuke snijmal gedaan. Hier komt de Mica achter vast geplakt
te zitten.

Op de Mica (die ik als venster heb gebruikt) heb ik met de glue pad een tekst gestempeld en daarna glitters erover gedaan. Dit was eigenlijk een test. Ik had dit wel gezien op cardstock maar ik wist niet of dit zou werken op Mica. 

Conclusie? Nee glitters blijven op Mica niet goed zitten!

Dus heb ik nog een Mica gesneden en deze erachter geplakt zodat de glitters tussen de Mica zat en er niet af konden gaan. De Mica heb ik achter het venster geplakt. 
Wil je de template hebben , dan kan je deze downloaden onderaan de foto.

HIER downloaden
De strik heb ik uit geponst maar ik weet dat er ook snijmallen van zijn. Sarah heb ik uit geponst met de We R Memory Keepers word punch board.
Stampin Up strik pons
Wanneer ik bijna klaar ben zet ik het tasje in elkaar en plak deze vast met sterke dubbelzijdige tape.

Deze randen beplakken
Ik heb er een "hapje" uitgehaald (zie foto hier boven) omdat wanneer ik deze naar binnen zou vouwen, het voor het venster zou komen.
Dichtplakken
Vast plakken, touwtje door de gaatjes, versieren en klaar is je cadeau tasje.



Ik ben erg benieuwd of jullie hem ook gaan maken en hoe hij er uit zal komen te zien.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag en zal ik deze zo goed mogelijk beantwoorden.

Fijne dag, geniet ervan!!


                    Carina Veling          
===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobbywinkel - Wit cardstock
Craft Sensation - DSP blok

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Gefeliciteerd

* Snijmallen/ Dies*
AliExress - Allebei de bloemen - Venster frame
Stampin Up - Strikpons

* Inkt / Ink* 
Ranger - Distress Ink - Walnut Stain

*Overig/Rest*
We R Memory Keepers - word punch board.
The Essential - Glue pad
Hobbybeurs - Rose glitters

3 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk geworden, ik vind zelf tasjes maken ook altijd leuk om te doen.
    Ik maak ze meestal op maat met behulp van mijn punchboard of mijn scoreboard en dan heel veel knip en plak werk.

    Ik weet zeker dat je vriendin hem heel mooi zal vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Daniëlle,
    Wat een leuk tasje heb je gemaakt voor je vriendin!
    Bedankt voor het delen van dit patroon altijd handig nietwaar?!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===