donderdag 17 januari 2019

Gedragen op vleugels naar de Heer

Het weer heeft zich aan de mijn kaart aangepast, het is buiten bar, koud en grijs. De kaarten die ik maak zijn soms met symboliek, zo ook deze kaart, ik zie iets en dan komt de rest vanzelf.


Mijn thema voor deze week is een Color Resit Kaart. Deze kaart is door iedereen te maken, ik heb er ongeveer 45 min aan gewerkt.

Bij het zoeken naar een geschikte stempel viel mijn oog op de stempel van de engelen vleugels. Heel geschikt om er een rouwkaart mee te maken.
Wat ik wilde uitbeelden is " het leven wat eerst was en nu naar een ander bestaan gaat."
Er ontstond een soort van weg tussen de vleugels die vervaagd te zien is in de kaart.
daarna ben ik gaan spelen met een wit kleurpotlood!!! en waterverf.
In een kleurpotlood is namelijk "was"  verwerkt en dat heb je nodig als je kiest voor deze manier van een Color Resit Kaart te makenAls je graag met waterverf werkt is dit heel leuk om te doen.

Hoe heb ik deze kaart gemaakt.
Daarvoor heb ik een lichtbak gebruikt, daarop heb ik mijn gestempelde voorbeeld gelegd, het voorbeeld is overgetrokken met een wit kleurpotlood.  

Tip! heb je geen lichtbak, stempel je voorbeeld
 en plak deze op je raam en trek het dan over.

Nadat je de vleugels hebt overgetrokken maak je het papier voorzichtig nat met een kwastje, daarna kun je met de waterverf aan de slag, het is een blauwige tint geworden, door donkerblauw en wit te mengen, tot ik tevreden was met de kleur. Laat het goed aan de lucht drogen.
De vleugels na het bewerken met waterverf

Tip!
een color resit kaart kun je op verschillende 

manieren maken, 
b.v. met wasco of kaarsvet.

Ik gebruik zelden mijn heattool om iets te drogen, ik vind het mooier als het zo droogt. Daarna mag je met een stukje keukenrol, dat een heel klein beetje vochtig gemaakt is over je getekend patroon gaan, daar mee haal je de verf weg van je witte potlood tekening.
Het waterverf oplegvel heb ik wel even gefixeerd met haarspray.

Close-up crackle en de sterkte stans


Sandie heeft onderstaande versie gemaakt.


Er staan er nog 7 verschillende Color resist items op haar blog 😊 neem eens een kijkje voor nog meer ideeën.

Het oplegvel is een bijpassende blauwe parelmoer kleur voor bij mijn Color Resist kaartje, deze is daarna bevestigd op een witte parelmoer kaart.
De witte parelmoer kaart heb ik in de Darice crackel embossing folder gelegd en door de  PressBoss gedraaid.

Tip! als je het oplegvel waar je de tekening op maakt in zijn geheel kleurt, 
dan heb je daarna nog papier over voor je sterkte wens uit te stansen.

Wat vind jullie van deze techniek!

Heb jij deze techniek al eens uit geprobeerd, laat het zien en heb je tips voor mij of onze lezers dan hoor ik het graag.

Ontzettend leuk dat jullie mijn blogpost hebben bezocht de vorige week, alvast een fijn weekend gewenst!



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
HobbySchop - Parelmoer papier 
Wit - Blauw- DSP - Papier 

* Stempels/ Stamps *
Tihbo Kaffee -Winkel - Engelvleugels  (onbekend merk)

* Embossing *
Darice  - Crackle embossing folder Item 1218-57

 *Overig/Rest*
 Max Brands Marketing B.v. - Body Schimmerpoeder 
Waterverf merkloos - Dubbelzijdige tape - lijm  

4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita,
    Mooie symbolischekaart heb je gemaakt !
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel erg mooie gedachte bij deze kaart, Anita.
    Het is dan ook een heel mooie kaart geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Carina, Gaande weg dat ik met de waterverf bezig was, ontstond het. Fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===