donderdag 31 januari 2019

Heel veel ballonnen voor het verjaardagskind!!!

O, wat een fijne ochtend alles liep voorspoedig, het huis was aan kant en ik kon me met een gerust hart terug trekken in mijn hobbykamer, wat ben ik een bevoorrecht en gelukkig mens! Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes die ik mocht ontvangen.


Het thema voor mij was een vrije keuzekaart, wel met het gebruik van mica, het zou appeltje eitje zijn, zou je zeggen hihi. Ik had nog geen idee wat ik wilde maken. Het wilde niet lukken deze keer, je hoort wel een over een writer`s block het onvermogen om tot schrijven te komen. Nou.... ik had een creatief block, na 4 ontwerpen die in de prullenbak belande, is het er toch van gekomen.šŸ˜

Gekozen heb ik voor een kant en klare kaart, 14.5 x 14.5 cm die op 7.2 cm is ingesneden aan de voorkant, op andere halve cm van de boven en onderkant, zo krijg je flipkaart.
De voorkant van de kaart heb ik beplakt met kleinere stukjes papier uit een blokje en zo ontstond een patchwork voorkant.

Hier boven zie je het blokje met papier
Vervolgens heb ik met 2 opeen volgende ronde snijmallen met stikrand 3 ringen uitgestanst, en 1 rondje uit mica. 2 cirkels heb ik op elkaar geplakt, daarna de mica en als laatste de 3de cirkel.
De 3 randen en de glitters
Lieve mensen ik heb geen idee wat er met mijn camera aan de hand is, ik had een blauwe gloed over het papier liggen, wat ik ook probeerde het wilde niet goed komen. Dan maar een blauwe gloed, soms is het niet anders helaas..
Dit geheel heb ik op de kaart geplakt met wat paarse glitters er tussen nu kunnen ze ook bewegen, omdat je wat ruimte hebt gecreƫerd door 2 cirkels op elkaar te plakken.


Van 2 kleuren paars papier heb ik verschillende soorten ballonnen uitgestanst en 2 strikjes gemaakt voor op 2 van de ballonnen.

De embossing folder die gebruikt is op de kaart en enveloppe

Aan de binnenkant van de kaart heb ik aan weerszijde een randmotief van ballonnen aangebracht met een embossing folder van Darice, ook op de enveloppe dit zelfde motief aangebracht.
Als laatste de stempel aangebracht met een mozaĆÆek aan paars tinten.
Motief met de ballonnen
Wat hebben jullie met mica gemaakt.

Vinden jullie mica een fijn product om mee te werken, laat het eens weten onder deze post.

Alvast een heel fijn weekend gewenst.


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Hobbykarton - Paars 
Studio Light  - Design papier 
Mica (merkloos) 

*Stempel/Stamp*
 Clear stamp  - Birthday ( ik heb geen merknaam voor jullie)

* Snijmallen/ Dies*
Aliexspress  - Rondestik snijmallen - Ballonnen setje

* Embossing *
Darice  - Birthday -borders 1217-79

 *Overig/Rest
Lijm - Lintje

7 opmerkingen:

  1. je kaart is super mooi Anita en goed gelukt met mica. Voor mij is mica een must have in mijn hobbykamer,ik gebruik het heel veel voor de doosjes als doorkijkvenster.
    Fijne dag gewenst
    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Willie, dat kan ik me voorstellen van de mica, met al die mooie doosjes die jij maakt. Lief Anita

      Verwijderen
  2. Het is een leukerd Anita! Als ik eens een schudkaart wil maken dan houd ik dit bericht in gedachten,mooie uitleg dank je wel! Ik heb de mica wel liggen maar gebruik het eigenlijk nooit. Maar gaat zeker eens van pas komen!
    Fijne donderdag, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Wilma, wat leuk je hier te zien op ons blog, dankjewel voor je compliment. Fijne dag nog, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Anita,
    Wat een leuk schudkaartje!
    Ja ik gebruik ook graag mica, ook om te blenden met inkt,
    Het is een fijn product voor veel doeleinden!
    Mijn foto's willen ook niet goed dat komt vast door het donkere weer!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Martha, ja het is leuk spul, ik gebruik ook wel eens de harde plastic van een vlaaidoos, en dat gaat prima. Liefs Anita

      Verwijderen
  5. Ik vind hem prachtig Anita, ikzelf heb nog nooit met mica gewerkt althans niet in sheet vorm, wel als poeder. ;)

    Ik gebruik meestal acetaat of restjes lamineer vellen.
    Ik denk dat het blauwe op de foto's inderdaad door de lichtinval op de witte achtergrond komt. Wit is 1 van de moeilijkste kleuren om echt wit te krijgen met foto's maken, ik had daar ook altijd veel moeite mee.

    liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===