dinsdag 15 januari 2019

Jarig met Mica

De eerste 2 weken van het nieuwe jaar zitten er al weer op.
Ik wil iedereen bedanken voor de leuke en lieve reacties op mijn vorige blogbericht.


De techniek die me deze week werd toegewezen is: Mica. De kaart is zeker voor beginners makkelijk te volgen en te maken.
Het nam me ongeveer 30 minuten in beslag om deze kaart te maken.

Voor deze techniek heb ik het mica ge-embost. Daarna heb ik het mica verwerkt op een easel-kaart.
Ik zal jullie stap voor stap laten zien hoe je dat kan maken.

Voor de kaart heb ik cardstock gesneden van 30 x 11 cm. Deze heb ik gerild op 15 cm en op 22.5 cm.

Rillijnen op 15 cm en 22.5 cm
Daarna heb ik een stuk mica uitgesneden van 15 x 10 cm en tussen mijn embossingfolder gelegd. Dit heb ik door mijn stansmachine gedaan. Mijn embossingfolder heeft ook een aantal stansen erin verwerkt(de hartjes), maar deze werden alleen ge-embost en niet uit gestanst.

Embossingfolder 
Tip! - Als je embossingfolder groter is, snij dan i.p.v. 11 cm de breedte van je folder  + 1 cm
Dit geldt zowel voor je cardstock als mica.


Van design papier heb ik de hartjes van de embossingfolder uit gestanst
Door het embossen komt er reliëf in je papier wat met mica een heel leuk resultaat geeft.
De hartjes van designpapier heb ik daarna op het mica geplakt.

Het mica met de hartjes van designpapier
Nu gaan we verder met het cardstock.
Vouw de rillijnen goed om zodat er een soort van driehoek vorm ontstaat.

De vorm van de easel-kaart ziet er zo uit
Snij nu het designpapier uit in de maat 14.5 x 10.5 cm en plak deze op de onderkant van het cardstock.
Voeg ongeveer in het midden van het designpapier bloemen of iets anders toe, zodat het gevouwen deel daar achter blijft staan.

De easel-kaart staat
Nu gaan we het mica op de staande kant plakken.

Zo ziet de kaart er nu uit
Tip! Voeg alleen een klein beetje lijm aan de rechter- en linkerkant 
van het mica toe, zodat je de lijm zo min mogelijk ziet.

Kaart van de zijkant gezien
Als laatste heb ik nog een stempel op dezelfde kleur als het cardstock gestempeld en uitgeknipt.


Tip! Je kunt de stempel ook vierkant uitknippen of welke vorm je ook wilt.

Het cardstock met de stempel heb ik met foamtape op de kaart geplakt. En klaar is de kaart.




Heb je vragen??? Laat gerust een bericht achter op onze blog. Ik zal je daar ook antwoord geven.

Heb je wel eens met mica gewerkt? Zo ja, laat dan een bericht achter op onze FB-site.
Anders zien we binnenkort graag jouw creatie verschijnen.

Ik wens jullie een hele fijne week en tot de volgende keer.


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Kraftpapier - Kippers hobby
Design papier - Noor! Design Vintage Soul 6011/0568

* Stempels/ Stamps *
Marianne Design - Teksten Felicitatie CS0987

* Inkt / Ink*
Stazon - SZ-31 Jet Black

* Embossing *
Via Chassé BV - Happy Birthday

 *Overig/Rest*
Bloemen en blaadje


4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Natasja
    Wat een mooi model kaart heb je gemaakt !
    Leuk met dat mica geeft een mooi effect!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Natasja, wat een leuk idee om het mica te embossen, geeft echt een heel mooi effect. Leuke kaart ook.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je well Carina voor het compliment, is net weer even wat anders

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===