donderdag 3 januari 2019

Sliding fun and Hedgehogs!!

Het was nog een warme nazomer dag toen ik aan deze kaart begon, en een spinner kaart ging maken, je denk dat doe ik wel even, nou het ging niet zo als ik het wilde, de uitvoering ging goed! de lay-out van de eerste kaart vond ik niet mooi. En wat doe je dan,  juist je maakt een nieuwe kaart, de 2de die vond ik mooi maar de uitvoering niet, het is wat in kaarten land als je zelf niet content bent. Ik zag dat jullie weer zijn komen kijken op ons blog 😄 lief hoor bedankt voor alle lieve berichtjes.


Nu mijn 3de poging.... keep on smiling gaat over egeltjes die veel plezier hebben in het veld, en het is een pull up kaartje geworden, waarom, een egeltje was mooi rond en zo kom je op ideeën, je mocht ook een spinner kaart maken, dat was die dag geen succes om te maken. Toch ik ben content met mijn uiteindelijke kaart!!! 😁
De kaart is niet zo moeilijk te maken met voorbereiden ben je ongeveer 1.5 uurtje bezig.

Voor de kaart is een basiskaart gebruikt van 15 x 15 cm, en een zwart oplegvel van 14.5 x 14.5 cm het volgende oplegvel bestaat uit 2 delen.
2 verschillende soorten design papier zijn er gebruikt, en heeft de afmeting als het aan elkaar ligt 14 x 14 cm.  Deze is gesneden met een edge snijmal in de vorm van bergjes.

Close-up van de zijkant pull up
Hoe maak je nu het spinner gedeelte:

Je neemt 1 mm dikke dubbelzijdige foam tape en plak het op een stukje papier, knipt of pons daar een rondje van, wel kleiner dan je uiteindelijke stempel figuurtje.
Maak in het midden een gaatje, neem een splitpen met een platte kop, en steek deze door de foam heen.

Close up van het pull up draadje
Maak op de plek waar je het figuurtje wilt hebben een gaatje met je prikpen of tang, steek daar je splitpen door heen en vouw ze open, niet te strak het rondje moet kunnen draaien. Daarna plak je het figuurtje op je rondje.
Je kunt nu het touwtje er omheen draaien weer niet te strak, maak aan het einde van het touwtje een hartje vast met Pull erop geschreven. De kaart is bestempeld met behulp van een stempel hulp dat is wel zo fijn, je kunt altijd na inkten en weer op de zelfde plek stempelen. Ik gebruikte de volgende stempels, gras, egeltjes en vogels. De wolken en de zon zijn uitgestanst.

Deze kaart heb ik als eerste gemaakt.
Deze als  2de
Al met al heb ik toch veel plezier beleeft aan het maken van deze kaarten!

Mocht je meer willen weten over deze kaart laat een berichtje achter, ik geef je graag antwoord op je vragen.

Heb je zelf ook een aparte techniek/ongebruikelijke materialen gebruikt, laat het even weten ik zie het graag.

Fijne dag gewenst.


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Made by me - Basiskaart
Design papier - 2 kleuren
Hobbykarton - Zwart papier

* Stempels/ Stamps *
Craft Sensation - Gras en vogels
Aliexspress - Egeltjes - Verjaardag tekst

* Snijmallen/ Dies*
Cut-ies - Wolken
AliExspress - Edge
Joy Crafts - Zon en maan 6002/0286

* Inkt / Ink*
Stazon - SZ31

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Deco Time - Markers 0-12- 97-CGB8- GG3- WG5 - GG7

 *Overig/Rest*
Splitpen
Dubbelzijdig tape 
Craft Sensation - Bakers twine 

8 opmerkingen:

  1. Ach wat een lieverd zeg!! Leuke egeltjes!!
    Liefa danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond ze ook zo schattig, eens kijken wat ik er nog meer mee kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Anita,
    Zo leuk en vrolijk dit egelkaartje mooi gedaan!
    De andere draaikaartje vind ik ook erg leuk!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Martha, dank je, soms is men zelf te kritisch hihi. het egeltje gaat een vervolg krijgen. Liefs Anita

      Verwijderen
  4. Hoi Anita! Leuke kaarten zeg! Ik vind de egels zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een scheetjes die egeltjes.
    Hij is echt heel leuk geworden.

    liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===