vrijdag 18 januari 2019

Techniek: DIY mini pocket met theezakjes.

Wow, op het moment dat ik deze blog schrijf hebben we een prachtig zonnetje buiten, zo totaal onverwacht. Is een fijne afwisseling voor het grijze druilerige weer van de afgelopen dagen vinden jullie niet? Oh ja, meteen ook maar weer even bedanken voor al jullie leuke, lieve en zeer gewaardeerde reacties op onze blogs.  

Techniek: DIY mini pocket met theezakjes - vmcdesigns.nl


Voor deze week moesten we iets met de theezakjes vouwen als techniek maken.
Ik heb deze keer geen kaartje gemaakt, maar gekozen voor een klein presentje om te geven aan iemand die je lief is. Met de video erbij is dit voor beginners goed haalbaar en zou het in een 3 kwartiertjes tot iets over een uur klaar moeten zijn.

Voor mij was dit een uitdaging, de hele hype van theezakjes vouwen is vroeger aan mij voorbij gegaan en ik heb dus flink research moeten doen op YouTube hoe ik dit moest aanpakken. De zakjes zelf had ik geen, ben niet echt een thee drinker, maar die heb ik van Anita gekregen. 

Ik heb uiteindelijk gekozen om een soort topper te maken van de zakjes in 2 verschillende kleuren en 2 verschillende maten.
Om duidelijk te maken hoe ik ze gevouwen heb voeg ik onderstaande YouTube van Origami Twist toe.


Om mijn kleine presentje te maken heb ik dubbelzijdig geprint designer papier gebruikt van 25 cm x 9.5 cm, deze strip ril je aan beide zijden op 8.5 cm. 
Vouw de strip op de beide rillijnen naar binnen om een soort pocket te creëren en snijd dan aan de rechterzijde een hoek weg vanaf de bovenkant van de vouwlijn naar beneden. 

Tip! je hoeft niet dubbelzijdig geprint papier te gebruiken als je dit niet hebt. 
Het kan ook met gewoon patroon papier


Om het duidelijker te maken hoe ik de pocket gemaakt heb voeg ik hier de YouTube van Purple Cottage Crafts bij vanwaar ik het idee kreeg.  


Tip! heb je geen theezakjes dan kan je deze ook maken van gekleurd of patroon papier, als het maar dun genoeg is. Ook zijn vellen papier op de markt waar al vierkante patroontjes op staan die je dan maar hoeft uit te knippen. 
Nu willen jullie natuurlijk heel graag de foto's van mijn creatie zien die ik gemaakt heb naar aanleiding van beide filmpjes. Omdat het aantal foto's teveel zijn om bij de tekst tussen te voegen heb ik voor deze keer een collage van de foto's gemaakt.

Techniek: DIY mini pocket met theezakjes.
Een kleine collage van de foto's.

Op mijn eigen blog heb ik een beknopte versie van deze post maar dan in het Engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.



            Carina Veling
  
=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Onbekend merk - 25 x 25 papierblok
Fastprint - Crème papier

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - You're tea-riffic

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - You're tea-riffic

* Inkt / Ink*
Versafine -
Onyx black

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Dainayu - Water colour brush markers

 *Overig/Rest*
RT Beheer -
Bling stickers
AliExpress - Smalle glitter washi tape
Hobby flora - Organza lint
Lord Nelson - Theezakjes

4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Carina,
    Mooi zoals je gevouwen theezakjesvhebt gebruikt, heel leuk om zo'n leuke attentie te mogen ontvangen, denk ik zo!
    Ook ik heb me nooit met deze vouwtechniek beziggehoudenm net als 3d knippen dat ligt me ook niet zo, maar het resultaat vind ik vaak wel mooi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, dank je wel voor je compliment, 3D kaarten heb ik wel ooit gemaakt, in een ver verleden. Ik geloof dat toen die Laven vellen nog populair waren.
      Ik heb nog een berg 3D knipvellen liggen, maar helaas gaat het knippen mij nu niet meer zo goed af.

      Misschien dat ik het ooit nog een keer weer oppak.

      Liefs en fijn weekend
      Carina

      Verwijderen
  2. Dag Carina, het is prachtig geworden, een lust voor het oog en leuk om te ontvangen. Fijn weekend.
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita, ze zijn idd erg leuk, ik had er nog 2 gemaakt, maar dan met andere toppers er op.

      fijn weekend
      Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===