zaterdag 23 februari 2019

Alternatieve papier vlechten techniek / Alternative paper weaving technique

Maak niet uit of de zon schijnt of dat het bewolkt is, jullie reacties op onze blogberichten laat de zon altijd schijnen. Onze dank daarvoor.
Come sunshine or rain, it doesn't matter because your comments bring sunshine to our hearts. Thank you so much.

Papier vlechten is al een oude techniek, maar ik wou eens proberen om het in een nieuwe jasje te steken.
Paper weaving is an older technique, but I wanted to spruce it up a bit.


Het kost niet veel tijd om een kaart met de vlecht techniek te maken. Alleen de voorbereiding neemt lang als je dit op een alternatieve manier doet. Je moet goed plannen waar je de snijlijnen wilt en welke vorm je wilt gebruiken en of dit goed past in het design. De voorbereiding nam me ongeveer 45 minuten, maar toen ik wist wat ik wou, maakte ik de kaart binnen 10 minuten.
You do not need much time to weave a card. However the planning and prep work may be a time eating machine... Planning what dies to use for lines and which for the weaving is part of the design and the steps are repetitive. Prep work took me about 45 minutes testing and planning, but as soon as I knew what I wanted, it took about 10 minutes to make a card.

=== Close-up foto's / Close up photo's ===

Hoewel je de kaart eenvoudig kunt houden zoals mijn concept, zijn er vele manieren om een vlechtkaart te versieren. Denk aan designpapier, embossingfolders en/of heat embossing, snijmallen, verf of drops en glitterpapier.
I kept my concept card quite simple, but there are more ways to spruce it up by using designers paper, embossing folders and/or heat embossing, die cuts, paint or drops and glitter paper.

De eerste kaart is mijn concept. Ik wou met zwart en wit werken en heb wood look sheets gebruikt als tussenlaag. Verder heb ik uit hetzelfde papier twee cirkels gestanst en dit door de openingen gevlochten. De tekst is gewoon gestempeld.
I chose black and white with an added wooden look for my concept. I die cut two circles and wove it through the openings. Text is stamped only.

Voor mijn tweede kaart heb ik glitterpapier in strookjes gestanst met dezelfde snijmallen als waarmee ik de openingen gestanst heb. Ook de tussenlaag is van glitterpapier. De tekst is gewoon gestempeld.
For my second card I used the same die as I did for the openings and to create strips of glitter paper. I wove it through  the openings. The text is stamped only.


Voor alle kaarten die volgen heb ik designpapier gebruikt als oplegkaart.
I used designer paper as layers for all the following cards.

Ik dacht om met mijn derde kaart te laten zien dat je ook kleinere vlechtvakjes kunt creëren. Hier heb ik een kleinere wolk snijmal gebruikt voor de openingen. De cirkels liggen beiden in een eigen vlechtvakje. Ook heb ik de cirkels gemat met een witte cirkel zodat ik erop kon stempelen. De tekst is gestempeld en embost met embossingpoeder. 
I thought it nice to show you that you could also create separate weaving boxes. I used a smaller cloud die to cut the openings to two parts of the layers. I matted two circle die cuts and wove it through the openings. The text is stamped and embossed with embossing powder.


Voor mijn vierde kaart heb ik minder openingen gestanst met een wolken snijmal, wat weer een heel ander effect creëert. Hier gebruikte ik ook cirkels maar zonder matjes. De tekst heb ik gestempeld en embossed met embossingpoeder.
With my fourth card I used a stitched cloud die, but I made less openings to create a different effect. I used plain circle die cuts. The text is stamped and embossed with embossing powder.


Voor mijn vijfde kaart wou ik werken met ovalen. Ik heb hier veel meer openingen gestanst met twee heuvel snijmallen. De ovalen heb ik eenvoudig gehouden maar wel een kleur gekozen wat past bij de achtergrond maar toch contrast creëert.  De tekst heb ik in blauw gestempeld en embost met embossingpoeder.
For my fifth card I chose to work with ovals. The openings were cut with a stitched hill die. I chose for more openings in this design. I kept the ovals simple but I chose a color that fits with the back ground and at the same time gives contrast. The text is stamped in blue and embossed with embossing powder.


Mijn zesde kaart kun je terugkijken in het filmpje verderop in mijn bericht. Hier heb ik een rand snijmal gebruikt met een bloemenmotief. Deze heb ik één aan de een zijde gevlochten en aan de ander zijde heb ik twee aan elkaar geplakt en dit dubbel ingevlochten. In het midden heb ik een rechthoek uit wit papier gestanst. Deze gebruikte ik voor de tekst. De tekst is gestempeld en embost met embossingpoeder.
The sixth and final card can be seen in my video at the end of my blog post. I used a edge die with a flower pattern. I joined two of the die cuts back to back and wove it through at the right side. On the left side I opted for only one. Both are woven into the same openings. The rectangle is woven into the other openings. The text is stamped and embossed with embossing powder. 


=== Filmpje/ Video ===


Fijn weekend!! / Have a nice weekend!!



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
Craft Sensations - Linnen Cardstock (variatie van kleuren)
Craft Sensations - Wooden look paper sheets
Craft Sensations - Glitter paper sheets
Karton - Wit
Karton - Zwart

* Stempels/ Stamps * 
Marianne Design - Henriette Geurink Text Stamps - MM1620
Marianne Design - Eline's Words Kerst (niet meer leverbaar)

* Snijmallen/ Dies* 
Creative Expressions - Stitched hills and Clouds - CED1495
Leanne Creatief - Background dies Landscape - 45.2762
Joy! Crafts - Circle - 6002.6104
Nellies Choice - straight rectangles
RT Beheer - Randsnijmal bloemen - 2559568
Dutch Crafts - bloem cirkel - b18

 * Inkt / Ink* 
Tsukineko - VersaMark 
Tsukineko - Versafine - Onyx Black
Wendy Vecchi Make Art Blendable dye inkt - Red Geranium
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye inkt - Poppy
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye inkt - Bluebird

* Embossing * 
WOW - Clear embossing poeder

 *Overig/Rest*
Tim Holtz - Stamp Platform
Vaessen Creative - Heat tool
Scrapbook Adhesives - EZ Runner Grand

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie
    Wat een leuke techniek laat je zien, mooie kaarten heb je ermee gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martha, en ook voor je constante reacties. Wordt echt gewaardeerd.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===