vrijdag 22 februari 2019

DIY kalender.

Op het moment dat ik deze blog schrijf zijn we net weer terug van ons weekendje samen.
En ik wil deze keer dus ook iedereen bedanken voor de leuke reactie die we kregen op onze Facebook post hierover, natuurlijk ook voor de berichtjes die jullie hier achterlaten.

DIY kalender voor 2019 - vmcdesigns.nl

Ieder jaar kregen wij op het werk een kalender, dit jaar helaas niet, die ik dan altijd op de wc had hangen. Ik had het tot half januari volgehouden zonder mijn kalender en daar we er echt geen gingen krijgen heb ik toen maar besloten om er zelf 1 te maken. Met uitzondering van het bij elkaar zoeken van alle materialen ben je hier met een half uurtje mee klaar. Dit kan door iedereen gemaakt worden, het is ook om met kinderen samen te maken heel leuk.

Deze kalender is heel eenvoudig om te maken, je zoekt op internet voor de juiste kalender template, ik gebruik heel vaak de templates van freeprintable.net, daar staan ik weet niet hoeveel verschillende templates op waaruit je kan kiezen. Ook deze keer had ik mijn kalender templates daar weer gevonden.  
De kalender per maand.

Deze print je dan gewoon uit en je zoekt mooi papier om ze op te plakken. Zorg er wel voor dat je een mooie rand van het patroon papier hebt wat dan zichtbaar is. 
Gebruikte materialen.
Ik heb voor elke maand geprobeerd om een passende achtergrond te vinden en heb daar alle uitgeprinte maanden opgeplakt. Deze heb ik wel aan de zijkanten een beetje afgesneden omdat er anders niet veel van de achtergrond zichtbaar was.
Een overzicht van alle maanden. 
Aan de bovenkant heb ik met mijn Crop-a-Dile gaatjes gemaakt en oogringetjes in de gaatjes geknepen.
Tip! je kan de gaatjes ook met een perforator maken en je hoeft niet persé de oogringetjes erbij te gebruiken, ik heb het gedaan om ze wat meer stevigheid te geven. 
Voor nu heb ik door de gaatjes een paar grote ringen gedaan, deze zijn helaas niet groot genoeg en ik wacht nog op een bestelling met betere ringen die hoop ik wel groot genoeg zijn.
Door de ringen heb ik een veter gedaan, maar dit kan ook met een mooi lint, en heb hem zo opgehangen.
Om de dagen aan te wijzen heb ik het plastic van de oude kalender genomen en heb ik deze op maat gemaakt zodat het schuif systeem goed werkte.

close-up van het schuifje om de dagen aan te wijzen.

Op mijn eigen blog heb ik een beknopte versie van deze post maar dan in het Engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.




            Carina Veling
  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Craft Sensations - Verschillende 30 x 30 blokken
Clairefontaine - DCP papier

 *Overig/Rest*
WMRK - Crop-a-Dile
Oogringetjes - Plaksel
Gerecycled - Plastic strip met rood schuifvenster.

8 opmerkingen:

  1. Wat een gave jaar kalender Carina, mooie uitleg ervan. Fijn weekend gewenst.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, hij was ook heel leuk om te maken.

      Jij ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Ontzettend leuk gemaakt zeg!
    Lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Leuke kalender heb je gemaakt, kalenders zijn waarschijnlijk niet meer zo aantrekkelijk want iedereen zit digitaal tegenwoordig...
    Ik heb in de keuken onze kalender hangen daar maak ik toch wel notities op, maar voor onderweg vind ik mijn digitale agenda superhandig! Dit maakt voor mij een papieren agenda overbodig
    LiefsMartha
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Martha

    Dank je wel!
    Ik gebruik ook mijn digitale kalender voor mijn afspraken, maar ik heb al jaren een papier kalender, gewoon om te kunnen zien welke dag het is en om kleine aantekeningen op te maken. Vandaar dat ik hem maar zelf gemaakt had.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt eenvoudig maar er zit een hoop werk in. Leuk dat je dit zo interactief maakte met de plastic sleeve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sandie, er zit inderdaad veel werk in, maar je hebt er dan wel het hele jaar wat aan. ;)

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===