donderdag 14 februari 2019

Een hartje voor jouw mijn lief.....

Vandaag is Valentijnsdag een mooie dag voor verliefde mensen, goede vrienden, of zomaar iemand die je wilt ondersteunen met een kaart of iets leuks. Je kunt iedereen een kaartje/cadeautje geven/ sturen die je graag ziet. Bedankt voor de leuke berichtjes op mijn vorige blogpost!!


De liefde heeft zoveel vormen, je (groot)ouders, zussen en broers, voor je partner/kind, liefde voor je medemens. En liefde voor je huisdier niet te vergeten.
Het kaartje wat ik gemaakt heb is niet zo moeilijk te maken, het vergt wat handigheid met de bloemen, deze zijn van vellum en gaan nogal gauw stuk.

De kaart is 15  x 15 cm, deze heb ik door de hartjes embossing folder van Craft Sensations gehaald, het was even zoeken naar 3 mooie kleuren rood die ton sur ton bij elkaar paste, uit elke kleur rood heb ik 1 hart uitgestanst.
Deze 3 hartjes zijn op elkaar geplakt, dit geeft een leuk effect als je tegen de zijkant aan kijkt, je ziet dan net dat kleine verschil in kleur.
De frame hartjes zijn van Craft Sensations, het hart met de ribbeltjes rand trok mijn aandacht en voor het witte hart, die met de gaatjes rond om.

Tip! rijg een dun draadje door de gaatjes, dat geeft een leuk speels effect. 

Hier zie je de verschillende ton sur ton rood kleuren en de snijmallen 

Daarna ben ik de bloempjes gaan maken, de ondergrond is gemaakt van het zelfde rode papier als de toplaag van het hart.

Deze is door de embossing folder van Martha Stewart gedraaid, ik heb de 3 groter rode bloempjes in de hoekjes van de embossing folder gelegd, als detail op de blaadjes.

Tip! kijk eens tussen je embossing folders, 
er zitten zoveel leuke patroontjes tussen
 die je kunt gebruiken in je projecten.


Van Marianne Design heb ik 3 verschillende snijmal maten gebruikt om de bloemen de maken. De grootste maat is gebruikt voor de rode bloem, de 2 andere voor de vellumbloemen te maken, je hebt per bloem 3 blaadjes nodig, 9 heb ik er in totaal uitgestanst.
Hier zie je de vellem bloempjes
Deze zijn voorzichtig met Cardinaal rood van Versa Color aangestipt, voorzichtig gebold, en in elkaar gevouwen, daarna is in het midden wat lijm gedaan en bestrooi met rode glitterpoeder.


Het stansje van de Via Chasse en Marianne Design heb ik ook even aan gezet met de rode cardinaal inkt.
Van de zelfde kleur rood als waar het grote hart is mee uitgestanst heb ik ook een extra klein hartje uitgestanst, en dat op het hartje bij de roosjes geplakt. Geen Valentijnsdag zonder rode rozen en een rood hartje. 😊

Hier kun je boven aan het hart het kleur verschil zien
Valentijnsdag valt dit jaar op een donderdag, eens kijken waar ik mijn man en zoon me ga verrassen. Misschien wel met een zelfgebakken truffeltaart.

Waar verrassen jullie de mensen mee waar je veel omgeeft.

Bedankt voor het kijken naar mijn kaart, heb je vragen ik hoor het graag!!


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobby karton - Wit - Rood - Vellum

* Stempels/ Stamps *
Bella - Wedding clearstamps - item 14628259

 * Snijmallen/ Dies* 
Marianne Design - Bloemen LRO 145
Marianne Design -  blaadje LRO 157
Craft Sensations  - Hartenjes set
Via - Chasse - Roosjes met hartje

 * Inkt / Ink*
Stazon  - S31Z
Versacolor - 25 V Cardinaal rood  

 * Embossing *
Martha Stewart - 2 pack item 4203014 ( niet meer leverbaar)
Craft Sensations - Hartjes embossing folder 15 x 15 cm 

 *Overig/Rest*
Art TalentGlitter rood - Lintje - Rood -Wit- Lijm

8 opmerkingen:

  1. Wat een liefdevol kaartje heb je gemaakt Anita!
    Dank je wel voor de duidelijke uitleg!
    Fijne dag, lieve groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wilma, leuk dat je weer komt kijken op het blog, en graag gedaan van de uitleg, wens je een mooie dag toe. Groetjes, Anita

      Verwijderen
  2. Heel lief kaartje Anita,mooie toepasselijke kleuren.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Willie, tja, rood is nu eenmaal DE kleur :)
    Mooie dag gewenst Willie,liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief zoet kaartjes Anita. Ik heb voor dit jaar verzuimd om een kaartje of cadeautje te maken voor mijn dochter.
    Vorig jaar had ik een hartjes doosje enz voort gemaakt voor haar.
    Kwam hem daarnet tegen op mijn overzicht en heb hem opnieuw op mijn facebook pagina gedeeld. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :) wat leuk Carina, ik heb een plaatje verstuurd naar de andere kant van de wereld. :)
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Anita,
    Wat een lief warm hartelijk kaartje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===