dinsdag 19 februari 2019

Vrolijke verjaardags shaker!

Hallo crafters! Hoe ben je warm gebleven met de kou van de laatste weken? Ik hou van warm blijven door in bed te kruipen en een show te kijken terwijl ik haak. Of als ik een kaart moet maken, werk ik in mijn knutselruimte met mijn handige kleine ruimteverwarmer. Crafting verwarmt ook mijn hart!
Bedankt voor de mooie reacties die je nog achter liet op mijn laatste bericht. Vandaag heb ik iets leuks voor je.


Dit is een leuke shaker verjaardagskaart! Persoonlijk vind ik shaker kaarten moeilijk vanwege alle kleine stukjes en frutsels, maar als je bekend bent met het maken van shaker kaarten, dan zou dit gemakkelijk voor je moeten zijn. Over het geheel nam deze kaart ongeveer 2 of 3 uur in beslag, en ik had wat problemen (je zult later zien waarom).


De schets is vrij eenvoudig, maar omdat ik mezelf ken, wil ik altijd graag de extra stap nemen om mezelf uit te dagen. Dus besloot ik om een shaker kaart te maken op basis van de schets. Ik heb eerder shaker kaarten gemaakt, maar ik heb het altijd een beetje moeilijker gevonden dan andere kaarten omdat de glitter en pailletten overal op mijn bureau terecht komen!

De schets.
Hoe dan ook, zoals gewoonlijk schetste ik wat ik ging doen voor de kaart en schreef ik de stappen voor het samenstellen van de shaker kaart op. Ik snee ook de rechthoekige kaders van restjes papier en legde het klaar voor een visuele referentie.


Ik ben eerst begonnen met het snijden van een wit rechthoekig karton 0.5 cm kleiner op de lengte en breedte van een A6-formaat. Vervolgens werkte ik aan de dieren. 
Ik heb ze eerst met Memento Tuxedo black gestempeld, gekleurd met de op alcohol gebaseerde TwinMarkers en uitgesneden.

Daarna plakte ik twee rechthoekige metalen stempels samen (een grotere geschulpte rand en een kleinere rechthoek) en knipte de drie geschulpte frames uit een blauw, geel en roze hobby karton. Je kunt de rechthoekige snijmallen zien die aan elkaar zijn geplakt in de laatste foto in dit bericht.


De drie frames werden vervolgens op het witte karton geplaatst en afgeplakt met washi-tape. Met een potlood tekende ik de binnenste rechthoek van elk frame, zodat ik weet waar ik moet knippen. Ik knip elke rechthoek iets groter uit dan de potloodlijn door een metalen liniaal en een hobbymes te gebruiken. Vervolgens plakte ik het frame op de witte kaart en dit is waar ik me realiseerde dat ik vergat de strook met patroonpapier toe te voegen dat achter de kaders moest lopen zoals in de schets ... oeps!

Verderop, plak ik de dieren achter het frame, maar met de bovenkant van hun hoofd / oren bovenop het frame. Vervolgens werd een stukje acetaat op de achterkant van het karton geplakt om het venster van het schudgedeelte van de kaart te zijn. Vervolgens knipte ik een stuk knutsel foam en knipte de drie rechthoeken voor de shaker-vensters uit en plakte het op de achterkant van het witte karton.

Nu was het tijd om aan de basiskaart te werken. Ik begon met het uitmeten van de locatie van het midden venster, zodat ik zou weten waar ik het sentiment "Happy Birthday" zou moeten stempelen. Vervolgens koos ik een paar strass steentjes en plakte die vast in het gebied waar de drie ramen moesten komen.

Tip! Door een paar pailletten of steentjes in een shaker-kaart te lijmen, krijgt het schudvenster iets sprankelends zelfs als alle pailletten op de bodem zijn gevallen.


Eindelijk was het tijd om de ramen met pailletten te vullen. Nadat ik de ramen had gevuld, heb ik lijm aan het knutsel foam toegevoegd. Voordat ik verder ga, wil ik erop wijzen dat de manier waarop ik lijm aan het knutsel foam heb toegevoegd op de foto niet goed is! Ik weet dit nu omdat de meeste glitter eruit was gevallen en ik de stappen opnieuw moest doen. Als je een shaker-kaart maakt, is het eigenlijk beter om foamtape te gebruiken.

Maar als je knutsel foam gebruikt zoals ik hier doe en lijm moet gebruiken, raad ik aan LIJNEN lijm toe tevoegen in plaats van stippen (niet doen wat op de afbeelding wordt getoond).

Hoe dan ook, ik heb de kaartbodem en de kaartvoorraad met venster erin gelijmd. Ik heb toen een paar boeken bovenop de kaart gelegd en deze enkele minuten laten liggen. Toen de lijm enigszins droog genoeg was, hoefde ik me geen zorgen te maken dat de shaker stukjes eruit vielen.
Nu was het tijd om de kleine decoratie toe te voegen aan de rechterbovenhoek. Oorspronkelijk ging ik twee steentjes of brads toevoegen aan de rechter bovenhoek, zoals in de schets. Maar ik besloot om een ​​kleurrijke washi te gebruiken en plakte dit op de rechter rand van de kaart. Als laatste heb ik zwarte Sakura Glaze toegevoegd aan de ogen van de dieren.


Dus hier is de voltooide kaart! Mensen zijn over het algemeen dol op shaker-kaarten omdat het zo interactief is.

Heb je ooit een shakerkaart ontvangen?

Laat alstublieft vragen en opmerkingen achter in de reacties hieronder en ik zal reageren!


      

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Hobby karton - wit - blauw - roze - geel

* Stempels/ Stamps *
Ali Express - konijn - luiaard - "Happy Birthday"

* Snijmallen/ Dies*
Ali Express - rechthoek - rechthoek met geschulpte rand

* Inkt / Ink*
Memento - Tuxedo black

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Twinmarker - diverse kleuren
Sakura Glaze - black

*Overig/Rest*
Washi tape
Ranger - Multi Medium Matte (gebruikt als lijm)
Craft sensations - pailletten
Hobbymes
Knutsel foam

5 opmerkingen:

  1. Hij is super geworden Emma, al het werk is niet voor niets geweest! :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Emma,
    Wat een leuke schudkaart, mooi gemaakt, bedankt voor de tips!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha! Bedankt, en ook bedankt dat je altijd een reactie geeft! :)

      Verwijderen
  3. Wat heb je er weer een plaatje van gemaakt. Mooi bedacht zo met de shakers ipv alleen strookjes...

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===