zaterdag 2 maart 2019

Haal meer uit je... stansen / Stretch your... die cuts

Is het weer schoolvakantie? Zie en hoor veel kinderen thuis. Dat hoort er ook bij. Dank aan iedereen die de afgelopen week reacties hebben achtergelaten. Vinden we altijd fijn.
With all the children at home it seems as if it is school holiday. But it is part of life. Thank you for all the reactions on our blog posts. It is much appreciated.

Afgelopen jaar heb ik wat snijmallen van Dutch Craft gekocht bij de Action. Maar door drukte ben ik er nooit bij uitgekomen om deze ook nog te gebruiken.
Last year I bought some dies at the Action Store under the Dutch Craft line. I just didn't have any time to use it yet.


Ik wil jullie graag laten zien dat je meerdere vormen uit een stans kunt halen als alleen maar waar dit voor bestemd is. De kaart die ik vandaag maak is voor iedereen te doen, alleen moet je niet naar het algehele plaatje kijken maar naar de vormen die je erin vinden kan.
I want to show you that you can stretch your die cuts. The card I am showing today can be made by anyone. You just need to think outside of the box.

=== Close-up foto's / Close up photos ===

Het eerste plaatje zijn de vormen die ik uit de hartjestans kon vinden.
The first example shows the forms I could find out of the heart die cut.


Ik vond een feetje, een teddybeer/ aapje en een siervogel.
I found a fairy, a teddy bear / monkey and an ornamental bird.

Voor mijn kaart heb ik het gehele hartje gebruikt. Door ze spiegelbeeld aan elkaar vast te plakken creëerde ik een mooie vlinder.
I used the whole heart die cut for my card. I mirrored the two hearts and joined them up to create a butterfly.


Het hartje heb ik uit wit karton gestanst en gekleurd met Ecoline Brush Markers. Vervolgens heb ik de vlinder met VersaMark inkt gesmeerd en embost met WOW Clear Gloss Ultra High embossingpoeder. Het lijfje van de vlinder heb ik bewerkt met Nuvo Crystal Drops Ebony Black.
I used white card stock to die cut the hearts and colored it with Ecoline Brush Markers. I smeared it with VersaMark ink and embossed it with WOW clear Gloss Ultra High embossing powder. For the body I used ebony black Nuvo Crystal drops.

In de close-up van de kaart kan je ook de achtergrond zien die ik gemaakt heb.
In the following example you can see the background.


De achtergrond heb ik gemaakt van een stencil en Cosmic Shimmer Metallic Gilding Polish. De kleuren die ik gebruikte zijn Red Bronze en Enchanted Gold. De textuur vanuit de onderste hoek heb ik met de stencil gedaan. Vanuit de bovenste hoek heb ik dit alleen met de sponsje zelf gesmeerd. De tekst is gestempeld met StazOn Jet Black inkt en vervolgens embost met WOW Clear Regular embossingpoeder. Hoe ik dit gedaan heb is terug te zien in het volgende filmpje.
The background was created with a stencil and Cosmic Shimmer Metallic Gilding Polish. I used the colors Red Bronze & Enchanted Gold. With the stencil I created some diagonal texture from the one corner. The other corner was done with only the sponge by dragging it across the paper from the opposite corner. I stamped the text with StazOn Jet Balck ink and embossed it with WOW Clear regular embossing powder. How i made the card is seen in the following video. 

=== Filmpje / Video ===


Heb je al met enige van de bovenstaande producten gewerkt? Wat is je mening erover?
Did you work with any of these products yet? What is your take on it?

Fijn weekend!! / Have a nice weekend!!



             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
PaparMania - Basiskaart 13,5 x 13,5 cm
Zwart karton 13 x 13 cm

* Stempels/ Stamps * 
Marianne Design - Karin Joan Gewoon Speciaal - KJ1702

* Snijmallen/ Dies* 
Dutch Crafts - hartje - Batch B18

* Stencils/ Masks* 
StudioLight - Miranda vd Bosch - MASKMB03

* Inkt / Ink* 
Tsukineko - StazOn Jet Black - SZ.MID.31
Tsukineko - VersaMark inkt - VM001

* Embossing * 
WOW - Clear Gloss Ultra High poeder
WOW - Clear Gloss Regular poeder

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils * 
Royal Talens - Ecoline Brush Pens - Scarlet, Deep Orange, Lemon Yellow, Black

*Overig/Rest*
Cosmic Shimmer - Metallic Gilding Polish - Enchanted Gold
Cosmic Shimmer - Metallic Gilding Polish - Red Bronze 
Tim Holtz - Stamp Platform
Ranger - Glossy Accents
EK Tools - Antistatic Powder Tool
Nuvo - Crystal Drops - Ebony Black 
Vaessen Creative  - Heat Tool
Sticky tape

10 opmerkingen:

  1. Een hele mooie kaart Sandie en wat een mooi duidelijk filmpje heb je ervan gemaakt! Fijn weekend en lieve groetjes, Wilma x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk idee is dit.
    Ik gebruik mijn stansen ook wel eens in "stukjes", dan knip ik van bv een swirl of een takje at af en plak dat weer los van elkaar op mijn kaarten.
    Maar anders naar een hartje kijken om dan een aapje, feestje en siervogel te vinden......nee, nog nooit gedaan.
    Dank je voor het idee.
    Je vlinder is in 1 woord PRACHTIG!! Dàt is ook een leuk idee om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Daphne, Ik probeer altijd in gedetailleerde snijmallen extra vormen vinden. Dit maakt dit niet alleen interessant maar geef je meer mogelijkheden.

      Verwijderen
  3. In een woord geweldig ik heb genoten van je kaarten en je filmpje, jij bent hier zo goed in!!
    Fijn weekend, Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gemaakt, zoals altijd.
    fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi gedaan met de vlinder, leuk om zo naar je stansen te kijken.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel Angelique. Vind dit geweldig, maar komt omdat ik ook vaak puzzelen met zoek het in de plaatje puzzels.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===