donderdag 28 maart 2019

I wish you a happy birthday!!

Hallo lieve lezers, het is zo fijn om te zien en te lezen dat jullie onze blog bezoeken, het geeft mij een goed gevoel. Ik hoop met deze bijdrage jullie te inspireren om deze sketch eens uit te proberen. 
Bij het zien van de tekening wist ik nog niet wat ik ging maken, maar zoals het wel vaker gebeurd had ik een snijmal voor een ander project nodig!! toen mijn oog viel op een prachtige ronde snijmal die ik gekregen van een bijzondere leuke vrouw.


Ik zal jullie vertellen dat ik niet op de tijd gelet heb hoe lang ik er over gedaan heb om dit project te maken. Ik denk toch gauw anderhalf uur met de voorbereidingen natuurlijk. Dit kan door iedereen gemaakt worden.

Voor deze leuke kaarthanger heb ik ton sur ton kleuren gebruikt, er waren nog wat restjes die in mijn ladekast lagen en daar heb ik bijpassende kleuren bij gezocht.

Dit is de sketch
Tip!! kijk eens in je restjes lade/doos je vind er 
genoeg papier om iets leuks te maken.

De kleuren die ik gebruik heb zijn crème tinten, deze zijn aangevuld met een mooie kopertint.
Dit papier is van een parelmoerkleurig enveloppe die ik nog had liggen, hij was kapot gegaan met embossen.


Zoals jullie kunnen zien heb ik de sketch ondersteboven gemaakt. En het onderste gedeelte heb ik verzwaard zo dat het recht hangt.

Tip! gaat een mooie enveloppe kapot of krijg je een 
mooie enveloppe met de post, gebruik hem in je kaarten/projecten.

Hier zie je hoe hij netjes op elkaar gelegd kan worden om te versturen
De afmetingen van de rondjes die ik gebruik heb zijn als volgt:
7 cm en 4.5 cm deze zijn op elkaar geplakt
7.5 cm
10.3 cm
Voor elk van deze rondjes heb ik een extra rondje uit gestanst voor de achterkant voor een mooie afwerking.
Lintje 60 cm
Voor je eigen product is het even kijken welke maat je zelf nodig hebt voor de afwerking.
Een gesneden stukje karton, en uit zelfde kleur een stukje enveloppe met de bestempelde tekst!!

De gebruikte materialen 
Tip! maakt de tussen ruimtes tussen de rondjes zo groot
 dat je ze op elkaar liggend kunt versturen.

De roos snijmal, het papier heb ik na het embossen in de snijmal laten zitten en met een bijpassende kleur make-up gekleurd, daarna gefixeerd met haarspray. Het geeft een mooi resultaat en een hele mooie glans.

Hier het roosje
Dit roosje is op 3 mm dikke foamtape gezet en daartussen is de tekst bevestigd. Daarna ben ik het lintje door de rondjes gaan rijgen en heb ze even vast gezet met washi tape, zodat ik de achterkant erop kon vastplakken.


Het geheel is afgewerkt met een metalen vlinder en bloem, als laatste is een pareltje vast gezet op de bloem.



Met veel plezier heb ik dit voor jullie gemaakt.


Wat is de meest ongebruikelijk sketch die jij ooit gemaakt hebt.


Alvast een fijn weekend gewenst!!


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobby Karton  - Crème tinten
Rest enveloppe

* Stempels/ Stamps *
Yvonne Design - CDST10017

 * Snijmallen/ Dies*
Craft Sensations - Setje ronde snijmallen
Via Chasse - Roos
Aliexspress - gestikte ronde snijmal
Aliexspress  2 x ronde snijmal
Aliexspress - Bloem snijmal

* Inkt / Ink*
Stazon - S31 Zwart

 *Overig/Rest*
Stoks - tuincentrum 
Hobby Flora -Vlinder en bloem
D- Dutche B.V. - Make- up
Haarspray ( Merkloos)
Parel plaksteentje

6 opmerkingen:

  1. Je hebt er weer iets leuks van gemaakt Anita!
    Leuke tips ook die ik zeker ga onthouden.
    Fijne dag en lieve groetjes, Wilma x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wilma, dankjewel net zo als jij hou ik van freubelen.
    Fijne dag gewenst
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die doily mallen blijven mooi, vind je niet.
    Ik vind de bloem die je erop gezet hebt ook zo mooi.
    Heel mooi geworden.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Carina vooral die grote is super mooi :) de bloem is fijntjes en door meerdere op elkaar te zetten krijg je een volle bloem.
      Liefs, Anita

      Verwijderen
  4. Hoi hoi Anita
    Wat een mooie hanger heb je gemaakt en die stansjes vind ik helemaal supermooi!
    Bedankt voor de tips!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Martha, nooit gedacht dat een hanger zo leuk was om te maken, en er prachtig uit ziet met losse rondjes.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===