vrijdag 1 maart 2019

Is het een raamhanger of is het een kaart ......

........wie zal het zeggen, het kan namelijk allebei zijn. Deze creatie kan je gebruiken als raamhanger of als wanddecoratie. Ik heb bij deze beide zijden hetzelfde gemaakt, maar ik had ook goed de achterkant blanco kunnen laten zodat daar dan plaats zou zijn om tekst op te schrijven.  
Is het een raamhanger of is het een kaart ......vmcdesigns.nl

Ik heb geen idee meer hoelang ik hier precies mee bezig ben geweest maar de meeste tijd zat in het zoeken naar de juiste snijmallen, toen ik die eindelijk gevonden had was het kinderspel en was ik binnen een uurtje ermee klaar. Ook voor beginners is deze creatie goed te maken.  😉
Oh ja voor ik het vergeet, dank je wel nog allemaal voor jullie berichtjes op mijn vorige blogs.


Ik zal proberen om het zo goed mogelijk uit te leggen.
voor deze maand kregen wij weer een nieuwe schets. Op onderstaande plaatje zie je welke schets we voor deze maand maken. Nu had ik deze ook op een kaart kunnen plakken maar ik vond het leuker om het deze keer eens anders te doen.

Is het een raamhanger of is het een kaart ...... - vmcdesigns.nl
De schets voor Maart.

Voor het grotere rondje heb ik een gewone cirkelmal genomen en een cirkelmal die in 3 lagen is.  Verder heb ik gekozen voor een bloemen mal, ook weer een met verschillende lagen. Op het plaatje hieronder zie je wat ik bedoel met een snijmal met verschillende lagen.

Is het een raamhanger of is het een kaart ...... - vmcdesigns.nl
Een deel van de gebruikte materialen. 

Voor de grootse cirkel heb ik de gewone cirkelmal 2 keer uitgesneden van goud glitter karton en de andere mallen van wit en creme kleurig karton zodat de lagen ook goed zichtbaar zijn. Na alles uitgesneden te hebben heb ik alle lagen in volgorde op elkaar geplakt.

Is het een raamhanger of is het een kaart ...... - vmcdesigns.nl
Hier is duidelijk het kleurverloop van de lagen te zien.


Tip!
Als je glitter karton gebruikt zorg dan voor een goede lijm, en controleer je werk na een dag of zo of alles ook goed vast zit.


Voor de tweede cirkel heb ik een kleinere gewone cirkelmal genomen en een kleinere doily mal.
Ook deze heb ik weer 2 keer uitgesneden en weer op elkaar geplakt. Deze keer heb ik alleen creme en wit karton gebruikt.

Is het een raamhanger of is het een kaart ...... - vmcdesigns.nl
close-up van de tweede cirkel.
Om het kleinste deel te maken heb ik een bloemenmal genomen die ook in verschillende lagen kwam en ook hier heb ik weer iedere laag 2 keer uitgesneden en op elkaar geplakt.
Voor de bloem heb ik ook weer het creme en witte karton genomen zodat de lagen goed zichtbaar zijn. Bij dit laatste deel heb ik een sentiment gestempeld op lichter creme karton, uitgesneden met een pons en boven op de bloem geplakt.

Is het een raamhanger of is het een kaart ...... - vmcdesigns.nl
Close-up van het kleinste deel.
In het midden van alle cirkels heb ik als afwerking een bling sticker geplakt in de maat die het beste erbij paste. Ik heb ze allemaal aan een organza lint hangen door het lint tussen de lagen van de voor en achterkant te plakken. Boven de cirkels heb ik van hetzelfde organza een "strik" geknoopt.

Tip! als je lint aanbrengt op creaties zoals deze is het handig om de eerste laag op je tafel te leggen, daar het lint op te plakken en dan de tweede laag daar weer bovenop leggen. Eventueel een lineaal gebruiken om de afstanden gelijk te krijgen. 

Ik heb deze creatie in het raam van mijn atelier hangen en ik word er iedere keer weer vrolijk van als ik er naar kijk. Zouden jullie dit soort crea's ook in je raam hangen? En hebben jullie dat dan ook, dat je blij word van het kijken er naar?





Op mijn eigen blog heb ik een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.




            Carina Veling
  


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
AliExpress -
glitter karton
Clairefontaine - wit en creme karton

* Stempels/ Stamps *
Stampin' Up! - Sentimenten - 134966

* Snijmallen/ Dies*
AlieExpress - C
irkel mallen - Bloemen mal
Birch Press - Viva layer set


* Inkt / Ink*
VersaColor -
Goud - 91 gold

 *Overig/Rest*
RT Beheer BV -
Bling stickers


7 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke creatie Carina! Je hebt ook hele mooie mallen gebruikt!
    Is de tekst ook met de genoemde inkt gestempeld?
    Ik heb goudkleurig van een ander merk en die stempelt de tekst niet zo duidelijk...
    Fijn weekend en lieve groetjes, Wilma x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Wilma, de tekst heb ik inderdaad met de genoemde inkt gestempeld, in het echt heeft hij een hele mooie glinstering. Ik was zelf ook aangenaam verrast hoe mooi hij is. Dank je wel voor je lieve reactie

    Fijn weekend en liefs
    Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er weer iets moois van gemaakt Carina, ik heb de genoemde inkt ook en vind hem zo fijn, met name voor mijn kerstkaarten :)
    Fijn Carnavalsweekend.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Anita,
    jullie ook een fijn Carnavalsweekend.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Carina
    Wat een leuke creatie heb je gemaakt mooie raamhanger prachtige stanzen heb je gebruikt !
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===