vrijdag 8 maart 2019

Lijstje met een twist.

Voor deze week mocht ik een foto lijstje pimpen, leuk gezegd, ik kon hier namelijk geen "pimpbaar" lijstje vinden dus moest ik opzoek naar een alternatief. Het toeval wilde dat ik een paar weken geleden een template gevonden en opgeslagen had om zelf een lijst te maken van karton. Ik moest hem alleen nog even terug vinden en een beetje aanpassen.  

Lijstje met een twist. - vmcdesigns.nl

Ik zal de template hier zometeen ook toevoegen zodat jullie zelf kunnen proberen om hem te maken.
Je hebt misschien wel een beetje ervaring nodig en het duurt iets langer dan een uurtje om hem te maken. Met uitzondering van de droogtijden van de lijm.
 Oh ja, voor ik het vergeet allemaal nog bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige berichten.  


Om het jullie beter te kunnen uitleggen voeg ik zometeen even de template toe, ik heb die genomen als uitgangspunt. Ik ben begonnen met een standaard A4 en heb deze rondom aan alle zijden gerild op 1,2,3 en 4 cm, en toen wist ik het niet meer verder. Zoals ik hierboven al vertelde had ik ergens een template opgeslagen waar opstond hoe ik hem verder moest knippen zodat je een mooie aansluiting krijgt op de hoeken. Dus die ben ik toen maar gaan zoeken om verder te kunnen.

De template hier beneden is voor een vierkant lijst dus vandaar de kleine aanpassing. Nu vouw je alle ril lijnen en knip je alle delen weg tot je het onderstaande plaatje krijgt.

template voor het lijstje met een twist. - vmcdesigns.nl
template voor een shadowbox.


Ik heb even onderstaande YouTube video van Shabbylicious by Liza  erbij gezocht om het een beetje duidelijker te maken hoe je het geheel nu in elkaar zet. Wat eigenlijk best eenvoudig te doen is als je maar weet hoe.  



Ik heb voor in de lijst een stukje behangpapier genomen met een Chinees of Japans design, ik vond dit mooi passen bij het zwart van de lijst zelf, en heb daarna begonnen om de zijkanten te vouwen en te plakken zoals in het filmpje hierboven.
Tip! als je behangpapier neemt om de binnenkant te decoreren zorg dan voor een goede lijm en leg er dan een plat zwaarder voorwerp bovenop zodat het goed aangeduwd kan drogen. In de tussentijd had ik alle bloemen uitgesneden, gestanst en geplakt. 
Ik heb voor de bloemen onderstaande verschillende snijmallen, pons en embellishments gebruikt.

materialen voor het lijstje met een twist. - vmcdesigns.nl
Gebruikte materialen.

Als alles goed verlijmt is begint de eigenlijke decoratie, ik ben begonnen met het plaatsen en schuiven van alle bloemen tot ik tevreden was met het eindresultaat. Hieronder een collage van het eindresultaat

Lijstje met een twist. - vmcdesigns.nl
Collage met het eindresultaat.

Al met al ben ik best tevreden met het eindresultaat en voorlopig heb ik het lijstje in de woonkamer op ons TV meubel staan. 



Op mijn eigen blog heb ik een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. 

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.




            Carina Veling
  


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Clairefontaine -
zwart papier - creme papier

* Snijmallen/ Dies*
AlieExpress -
bloemen snijmallen 

 *Overig/Rest*
Stampin' Up! - Petite Petals pons -
RT Beheer BV - Bling stickers
Nuvo Glitter Drops - White Blizzard - 758N
Extra Sticky Tape - dubbelzijdig plaktape.
Joy! Tacky glue- alles lijm


6 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat knap gedaan Carina! Het eindresultaat mag er wezen hoor!
    Alvast een fijn weekend en lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve woorden Wilma, ik denk dat jij deze met de template ook zo kan maken. Alleen met andere versieringen erop.

      fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Carina,
    Wat en mooie shadowbox heb je gemaakt, slim bedacht en prachtig gedecoreerd!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, hij is niet perfect hoor, maar met de decoratie heb ik veel kunnen verdoezelen. Ik denk dat als ik hem weer een keer maak dat ik eerst de randen vouw en plak of dat ik geen behangpapier in het middenveld doe. Misschien dat het dan wat beter blijft zitten.

      fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  3. Super mooi geworden Carina.
    Fijn weekend.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===