vrijdag 22 maart 2019

Sierdoosje met omgekeerde hoeken / Box with inverted corners

Afgelopen zaterdag heb ik helaas geen bericht geplaatst. Ik kreeg wel berichtjes met vragen over waar mijn blogbericht blijft. Helaas had ik griep onder de leden en had geen kracht voor creatieve handelingen. Maar ik ben enorm blij om de berichtjes want dan weet ik dat jullie me missen. hihihi
I didn't do a blog post last week. However I had some emails and messages asking when my blog post will be posted. Unfortunately I had the flu, therefor I was unable to concentrate on any creations. I am extremely grateful for the messages, at least I know you missed me... hihihihi

8 maart was vrouwendag. Ik heb op uitnodiging een workshop gegeven voor sierdoosjes maken.
International Womens day is always on the 8th of march and I was invited again to give a workshop in making boxes.


Het doosje van vandaag is een gevorderd design, maar is door enige persoon te doen, als de diagram maar goed te lezen is. De diagram die ik gemaakt heb voor de workshop was een beetje moeilijk te volgen, daarom ga ik dit voor mijn bericht opdelen in meerdere diagrammen. Voor de workshop hadden we 3 uren, maar wanneer je in een groep samen werkt kom je tijd te kort. Voor mijzelf heb ik het doosje binnen een uur gemaakt. De voorbereiding heeft invloed op de tijd.
The box I am sharing today is an advanced design but it can be done by anyone when there is a easy to follow diagram. The Diagram for the workshop was a bit more advanced and the group had difficulty with it. Therefor I divided the diagram into several diagrams. We had 3 hours for the workshop, but with a group it is not enough time. By myself I took me about an hour but the prep work will have an influence on the time.

=== Diagram ===

Doosje / Box

Omtrek Plat / Circumference flat 

  • 28 x 28 cm
Omtrek gebouwd/ Circumference built

  • Basis buiten / Base outside - 10 x 10 cm 
  • Basis binnen / Base Inside - 9 cm.
Meet 9 cm vanaf alle zijkanten en trek een referentielijn. Vervolgens knip je alle vier de hoekjes weg.
Measure 9 cm from all four sides and draw a line. Cut away all four the corners.


Nu heb je een basis en vier flapjes. Bij ieder flapje meet je 1,5 cm aan beiden kanten uit en trek je een referentielijn. Vervolgens knip je alle gemarkeerde stukjes weg.
You just created four flaps. From the side of each flap, measure 1,5 cm inwards and draw a line. cut away the marked sections.


Als je alles goed hebt gemeten en geknipt dan heb je een basis zoals in het volgende diagram. Vanaf de punt van de flapjes naar de basis meet je 8,5 cm uit en trek je een referentielijn. Je kunt nu ook alle scorelijnen aanbrengen voor de basis alsook de 8,5 cm lijn. Hoe ik het doosje opbouw kun je zien in mijn filmpje verderop in mijn bericht.
If all your measurements and cut lines was good, you will have a base that looks like the example in the following diagram. From the top of the flaps to the base, measure 8,5 cm and draw a line. You could instead score the paper. If you drew all the lines, you may now score the lines, including the fold lines of the base. To see how I made the box, I added my video at the end of my blogpost.



Deksel / Lid

Omtrek plat/ Circumference flat
  • 17,5 x 17,5 cm 
  • Verander alleen de omtrek voor een kleinere deksel bv / Change only the circumference for a smaller lid eg
    •  16,5 cm = 9 cm basis / base

Omtrek gebouwd/ Circumference built
  • 10 cm 


Meet en trek referentielijnen op 1,5 cm en 3,5 cm. knip de hoekjes weg maar let op dat je niet het tab gedeelte wegknipt.
Measure and draw lines on 1,5 cm and 3,5 cm. Cut away the corners but do  not cut away the tab sections.


Als je alles goed heb geknipt dan ziet het eruit zoals op het plaatje dat volgt. Ril nu alle referentielijnen incl de tabs. Opbouw van het deksel is terug te zien in mijn video verderop in mijn bericht.
If all the measurements and cuts was good, the end result will look like the following diagram. Score all lines including the base lines. How I built the lid can be seen in my video at the end of my blog post. 


=== Close-up foto's / Close up photo's ===

Op het eerst voorbeeld zie je het stevige voetstuk alsook de omgekeerde hoekjes. 
The cardboard base of the box can be seen in my first example. You can also see the inverted corners.


Op het volgende plaatje zie je het doosje vanuit een andere hoek genomen.  Dat zijn toch mooie bloemen he?
The next example is taken from another angle. Don't you just love these flowers?


De hoekjes van dit type doosje is makkelijk te vervangen met verschillende soorten hoekjes. Dit kan ook naar buiten, of je kan er een concertina vouw in doen om een bloemeffect te creƫren.
The inverted corners can easily be exchanged with protruding corners, which in turn give options for concertina folds to create a flower corner.

=== Filmpje / Video ===



=== Inspiratie/ Inspiration === 

Mijn inspiratie voor mijn ontwerp kreeg ik van  Julia M Usher op YouTube. Ze maakt haar een eigen deeg en haalt er vormen uit om een doosje van te maken. Hier volgt haar video.
I found inspiration for my design on YouTube. Julia M Usher makes her own dough and cut shapes to create the most beautiful creations. Here is her video of which I picked my inspiration.


Fijne weekend!! / Have a nice weekend!!


             Carina Veling

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper * 
StudioLight - Industrial 3.0 (200 gr) - SCRAPIN14
Joy Craft - kraft papier (220 gr) - 8089/0217
Karton - zwart
Verpakkingsdoos 10 x 10 cm 

*Overig/Rest*
Vaessen Creative - Creative Elements Bloemen - 2037/304
Scoretape
Bonefolder
Schaar / Mesje

8 opmerkingen:

  1. Oeh, dat ziet er best ingewikkeld uit, maar het resultaat is super!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, wellicht voor de beginner maar dit is eigenlijk makkelijk als je de diagram goed kan lezen. Dankjewel voor de mooie reactie.

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Sandie
    Wat heb je een leuk doosje gemaakt!
    Bedankt voor het delen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig geworden Sandie, de bloemen op het deksel maken het net iets mee af.
    Ik ga nu even naar je filmpje kijken en wie weet, misschien krijg ik tussendoor de tijd om het zelf ook te proberen. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===