vrijdag 26 april 2019

DIY ticket vorm

Hallo allemaal, als eerste dank je wel weer voor al jullie lieve reacties op mijn vorige berichten.
Voor deze week was voor mij de opdracht om iets met vormen te maken en nu kreeg ik een ingeving om te proberen, en heb ik dat maar meteen uitgevoerd. 

DIY ticket vorm - vmcdesigns.nl

Het zit namelijk zo, ik heb al geruime tijd naar die ticket mallen op internet zitten gluren, maar vond ze eigenlijk een beetje te prijzig. Nu heb ik een tijdje terug van die jumbo snijmallen gekocht van DecoTime dus dacht ik, laat ik eens kijken of ik die om kan bouwen tot een ticket mal.  
DIY ticket vorm - vmcdesigns.nl
Gebruikte materialen
Zo gezegd zo gedaan, omdat de mal in 3 lagen komt heb ik dus alle drie de lagen uitgesneden van respectievelijk beige, roze en weer beige hobby karton. Daarna heb ik alle lagen op elkaar gelegd en met paarse tape even vastgezet. Op 6 cm vanaf de rand heb ik toen een gestikte lijn mal gelegd en toen alle 3 de lagen tegelijk door mijn stans machine gehaald.
DIY ticket vorm - vmcdesigns.nl
Gebruikte stempels.
Tip! Als je geen gestikte lijn snijmal hebt kan je dit ook doen met een radeer wiel. Misschien ook meteen erbij zeggen dat 3 lagen karton en een snijmal iets teveel is om in 1 keer door je stans machine te halen.
DIY ticket vorm - vmcdesigns.nl
Close-up kaart in wording. 
De 2 bovenste lagen heb ik naast de stik rand aan beide kanten af gesneden, zodat je losse delen hebt om aan weerskanten van de basis te plakken, daarna heb ik deze beide be-inkt, op de bovenste laag heb ik water druppels laten vallen om de kleuren een beetje te breken, gestempeld en op de basis geplakt. Om de voor kant af te werken heb ik de 2 lagen nog een keer uitgesneden maar omdat ik ze niet helemaal nodig had heb ik de snijmal maar een klein stukje over de rand gelegd.
DIY ticket vorm - vmcdesigns.nl
De binnenkant.
Ook deze heb ik weer be-inkt en met water besprenkeld, gestempeld en op de voorkant van de basis geplakt, en klaar is mijn creatie voor deze opdracht.
DIY ticket vorm - vmcdesigns.nl
Close-up binnenkant.
Op mijn eigen blog heb ik een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.



            Carina Veling
  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Hobby Karton -  beige en roze A5

* Stempels/ Stamps *

AliExpress - gemengde sets

* Snijmallen/ Dies*

DecoTime - Cutting en Embossing Snijmal


* Inkt / Ink*
Ranger Distress Oxide - Ground Espresso - TDO56010
Ranger Distress Oxide - Dusty concord - TDO55921

VersaFine - Onyx black - VF-82

 AladinE iZink - Nuit - 19270

10 opmerkingen:

  1. Super mooi met zo goudkleurig randje!
    Liefs danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahaha, dank je wel Danielle, alleen er zit geen goud kleurig randje op. Ik heb de randen allemaal met Ground Espresso Oxide bewerkt.

      Maar het is wel een leuk idee voor een volgende keer. :)

      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. goed gelukt! Daar hou ik van. Bedankt voor je alternatieve manier om een ticketkaart te maken... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dank je wel Sandie, kan je je voorstellen dat ik begonnen was om die snijmal te test snijden.
      En toen ik de lagen zo voor me zag liggen dacht ik: "wat als......."

      Zodra ik weer wat mobieler ben ga ik kijken wat ik met die andere van die serie kan doen. :D

      Verwijderen
    2. Tegen die tijd ga je ze vast voorbij zien komen. :)

      Verwijderen
  3. Hij is je goed gelukt Carina, mooi van kleur ook.

    Fijn weekend.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Carina
    Wat een slim idee van je om die mal zo te verwerken, mooi resultaat!
    Ben benieuwd naar je volgende ideetje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Dank je wel Martha, ideetjes heb ik al een paar, alleen de uitvoering zal helaas even moeten wachten.

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===