vrijdag 5 april 2019

Opduikende vlinders

Ik moet zeggen dat mijn favoriete aankleding voor kaarten zijn vlinders en bloemen zijn, ik gebruik ze dan ook vaak. Je ziet altijd wel ergens een bloemetje of een vlindertje op 1 van mijn creaties. Wat gebruiken jullie graag om jullie creaties dat beetje extra te geven?
Voor deze crea heb ik er meerdere gebruikt.

Opduikende vlinders - vmcdesigns.nl


Deze kaart kan met een beetje gepuzzel ook door een beginner gemaakt worden en je zou dan met een uurtje klaar moeten zijn. Oh ook bedankt voor al jullie reacties om mijn vorige berichtjes.


Eerlijk gezegd heb ik er langer over gedaan, puur omdat ik deze in etappes heb gemaakt.
De basis voor deze kaart had ik maanden terug al gemaakt om de techniek uit te proberen en ik had hem toen weer aan de klant gelegd.

De basis is 25 x 12,5 cm welke ik gerild en gevouwen heb op 12,5 cm.
Op de voor en achterkant van de kaart heb matjes gelegd van 12 x 12 cm
De voorkant heb ik daarna versierd met een frame die cut een vlinder, een bloem, een gestempeld plaatje van een vogel en een sentiment.

Voor de binnenkant had ik 3 cirkels uitgesneden waarvan ik er 1 doormidden sneed en aan weerszijden van de vouw plakte. Bij de andere 2 cirkels heb ik op ongeveer 1 cm vanaf de rand een vouwlijn gemaakt en ik heb deze met het smalle omgevouwen deel toen weer op de cirkels geplakt op ongeveer 1 cm vanaf de middenvouw van de basis kaart.
Opduikende vlinders - vmcdesigns.nl
kaart vanaf de zijkant.
Daarna heb ik de 2 cirkels bovenaan op elkaar geplakt, alleen op het uiterste tipje, zodat ze als je kaart openmaakt ze nog een beetje uit elkaar kunnen gaan.
Tip! Je kan ook ander vormen hiervoor nemen, het hoeven niet perse cirkels te zijn.   

Op beide cirkels heb ik aan beide zijden 2 matjes geplakt, maar dit is optioneel, en ik heb op beide zijden bloemen en vlinders geplakt, daarmee heb ik geprobeerd om ze allebei hetzelfde te maken.
Opduikende vlinders - vmcdesigns.nl
close-up van de cirkels.
Verder heb ik aan de binnenkant aan beide kanten een strook creme papier geplakt met een sentiment er op gestempeld met daarboven een strook van het patroon papier dat ik in de rest van de kaart gebruikt had, ook hier heb ik weer vlinders geplakt.
Opduikende vlinders - vmcdesigns.nl
close-up van de binnenkant.

Op mijn eigen blog heb ik een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.




            Carina Veling
  


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Printer papier - creme
DecoTime - Patroon papier

* Stempels/ Stamps *

Stampin' Up! Gratefull Bunch
AliExpress - NL teksten

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - frame - vlinders - vormen

* Inkt / Ink*
Stampin' Up! - Melon Mambo - 147051

 *Overig/Rest*
Stampin' Up! - Blossem pons - Petite Petals Pons
Stampin' Up! - Small butterfly
Ranger Nuvo Vintage Drops - Dusty Rose - AliExpress - Plak steentjes


6 opmerkingen:

  1. Een prachtige creatie heb je gemaakt Carina.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel leuk modelletje Carina en ja ik gebruik ook graag vogels, toevallig vandaag een kaartje met een mooie vogel op m’n blogje geplaatst.
    Dank je wel voor je inspiratie en een fijn weekend, groetjes Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma voor je lieve reactie wij hebben hier nu geen internet, maar ik zal als deze weer werkt een kijkje nemen op je blog.
      Lief Carina

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Wat een mooi voorjaarskaartje
    met een verrassende binnenkant,
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Martha, hij was ook heel grappig om te maken die alleen waar lang voor ik wist hoor hem "aan te kleden". 😊
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===