dinsdag 23 april 2019

Schuddend het jaar uit............

Het mooie weer komt er weer aan en ik geniet elke morgen weer van de vogeltjes die fluiten omdat het zonnetje schijnt. Hier wordt een mens toch blij van.

Ik wil iedereen weer bedanken voor de leuke berichten en complimenten op mijn vorige blog.


De techniek waar ik deze week mee aan de slag mocht was: gebruik een shakerelement op je creatie.
Ik hoefde niet lang na te denken en heb er een grote schudkaart mee gemaakt. Deze techniek is zowel voor beginners als gevorderde zeer goed te doen. Ik ben ongeveer 30-40 minuten bezig geweest om deze creatie te maken.
Ik heb voor het kerstthema gekozen om de schudkaart mee te maken. Ik hoor jullie denken: KERST??????? Is dat niet een beetje vroeg???
Nou voor mij niet hoor. Ik maak het hele jaar door kerstkaarten zodat ik er in december genoeg heb om te versturen.

Ik laat je jullie graag zien hoe ik deze schudkaart heb gemaakt. Als eerste heb ik een mooie stans gezocht die ik uit mijn papier heb gestanst. Hiervoor heb ik rood glanskarton gebruikt.

Mijn stans uit het rode glanskarton gestanst
Omdat de stans in het papier blijft en niet de buitenzijde meestanst, heb ik rondom de tekst ongeveer 1 cm afgesneden.

Hierna heb ik mica afgesneden net even groter dan het uitgestanste tekstvlak en op de binnenkant van mijn glanskarton geplakt.

mica en dubbelzijdig tape geplakt.
Hierna dubbelzijdig foamtape rondom geplakt en dat 2 lagen dik, zodat je genoeg ruimte hebt om het schudmateriaal wat je wilt toevoegen te laten schudden.

Schudmateriaal toegevoegd.
Nu gaan we het schudmateriaal toevoegen. Dit kan van alles zijn als het maar klein en glimmend is.
Ik heb gekozen voor gouden pailletten, rode hartjes en goud en witte 6-hoekjes.

Nu kunnen we de achterkant er op gaan plakken. Ik heb gekozen voor zwart papier zodat het schudmateriaal en het rode glanskarton goed afsteekt.
Druk de achterkant goed aan zodat je zeker weet dat er geen kiertjes meer tussen zitten.

De schudkaart is klaar.
Zo zie je dat je binnen korte tijd een hele vrolijke kaart kunt maken.
Een schudkaart kun je voor vele doeleinden maken. Denk aan verjaardagen, huwelijk, Pasen enz.
Ook zou je i.p.v. pailletten bijv. thee kunnen gebruiken of nepsneeuw. Genoeg mogelijkheden.

Heb je vragen? Stel ze gerust op onze blog. Ik zal je daar ook altijd antwoord geven.

Heb jij wel eens een schudkaart gemaakt? We zien ze graag terug op onze site.

Heel veel plezier deze week en geniet van de lente.


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Via Chassé - Glanskarton
Wibra - zwart karton

* Snijmallen/ Dies*
Creative Expression - Joy to the World CED3034

 *Overig/Rest*
Action - Pailletten en ander schudmateriaal (merk onbekend)

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige mal, die wil ik ook. En je kunt nooit vroeg genoeg aan kerstkaarten beginnen.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel...……. en de mal is echt super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk geworden Natasja, ik heb de afgelopen week een hele berg van lovertjes en van die schud dingen besteld om zelf ook weer eens wat vaker van die kaarten te maken, ze blijven gewoon leuk.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Natasja. zwart en rood gaat idd goed samen. De kaart is goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===