vrijdag 19 april 2019

spelen met reveal wheel snijmallen.

Vorige week had Sandie het voor mij overgenomen om mijn blog te schrijven omdat ik zelf nog niet in staat was om rechtop te zitten, dank je wel Sandie nog daarvoor. En jullie dank je wel voor al jullie lieve berichten op mijn vorige blogs.
Ik heb eindelijk een goede app gevonden om mijn blogs vanaf mijn mobiel te kunnen schrijven, of in ieder geval om een begin te maken aan mijn blogs. 😁
Hoe schrijven jullie je blogs het liefst, via de computer of via jullie mobiel?

spelen met reveal wheel snijmallen. - vmcdesigns.nl

Deze kaarten zijn voor iets gevorderde kaartenmakers, en met de handleiding erbij goed te doen. Ik had niet echt op de tijd gelet maar in totaal was ik misschien een uurtje kwijt per kaart.

Ik vond deze reveal wheel snijmallen zo leuk dat ik meteen 2 kaarten ermee heb gemaakt.
Voor beide kaarten heb ik een "top fold" kaart gemaakt van 14.8 cm bij 10.5 cm.
Hiervoor heb ik een standaard A4 genomen en deze in de lengte doorgesneden en toen dubbel gevouwen.
Het draai mechanisme, bij de eerste kaart heb ik gemaakt met foam tape ertussen en het achtergrond papier heb ik gevonden als een digi file en uitgeprint. Deze word dan in zijn geheel op de basiskaart geplakt.

spelen met reveal wheel snijmallen. - vmcdesigns.nl
close-up 

De uitleg hoe je ze in elkaar moet zetten kunnen jullie vinden bij Lawn Fawn of op YouTube, als je zoekt op reveal wheel krijg je heel veel voorbeelden met uitleg hoe je de snijmallen moet of kan gebruiken.

de gebruikte snijmallen.

Tip! Je kan ook andere stempeltjes gebruiken zolang ze maar in het venstertje van de snijmal passen. 

De bijbehorende stempelset.

Bij de tweede kaart die ik gemaakt heb, was de snijmal andersom ten opzichte van de eerste kaart, maar het principe is voor beide hetzelfde. Afwijkend bij deze kaart heb ik als tussenlaag fun foam genomen zodat de kaart niet indeukt als je hem met de post stuurt.  Het patroon papier is van 1 van de oudere patroon papierblokken van DecoTime.

De 2de kaart.

Om het draaien van de wielen te laten zien heb ik even een paar animaties gemaakt. Deze eerste heb ik aan mijn dochter gegeven voor haar verjaardag.

met meisje en hondje.


Met bloemen en vlinders.



Op mijn eigen blog schrijf ik later een beknopte versie van deze post maar dan in het engels.

Maar neem gerust alvast een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.




            Carina Veling
  



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Clairefontaine - beige
DecoTime - patroon papier blok. 

* Stempels/Stamps *
Lawn Fawn - Reveal Wheel - LF1701
AliExpress - Meisje met hondje 

* Snijmallen/ Dies*
Lawn Fawn - Reveal wheel - LF1703 
AliExpress - Meisje met hondje

* Inkt / Ink*
iZink - rosée

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Dainayu - water brush pens

*Overig/Rest*
Stampin' Up! - vlinders
AliExpress - Plakparels - Fun foam.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Carina, schattige kaartjes, mooi gedaan!!

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Carina
    Fijn dat je weer kunt bloggen!
    Een blogbericht maken doe ik op mijn pc,een reactie geven doe ik via mijn tablet
    Je kaartjes vind ik supermooi leuk uitgevoerd!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, dank je wel voor je lieve reactie, het is inderdaad fijn om weer op een "normale" manier gebruik te kunnen maken van mijn laptop.
      Ik heb de de afgelopen 2 weken niet kunnen freubelen, met uitzondering van het inkleuren van wat kleurplaatjes en kaartjes met stempels die ik van te voren gemaakt had.

      Zal blij zijn als ik het freubelen weer volledig kan hervatten. :)

      Liefs en fijne paasdagen
      Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===