woensdag 22 mei 2019

Envelop mapje

Jaren geleden ben ik begonnen met kaarten maken. In de loop van de tijd aardig wat kaarten gemaakt, technieken geleerd en nog veel meer. Afgelopen jaar ben ik aangestoken door scrappen en project life. Ik ben gek van foto's maken dus dit is natuurlijk mooi mee genomen. 

Close-up
Mijn opdracht is om iets te maken van enveloppen. Wanneer je een kijkje op You Tube neemt of op Pinterest dan zie je dat je met enveloppen zoveel leuks kan maken. 1 ervan is een album, alleen ik kwam een album tegen die ik op deze manier nog niet had gezien dus heb ik de stoute schoenen aan gedaan en deze gemaakt. 

Met een beetje geduld is het mogelijk dat iedereen met en zonder ervaring zo album kan maken.

Benodigdheden:
- 3 enveloppen - 4 kaarten 10,5 x 15 cm - 6 stroken van 2 x 10 cm (door midden gevouwen) - 1 strook van 3,5 x 14,5 cm - 14 DSP van 14,5 x 10 cm -  12 DSP van 7 x 10 cm - 12 witte cardstock van 78 x 10 cm - 2 DSP 14,5 x 10 cm (voor de buitenkant) - een stukje lint (lengte naar eigen behoefte).

Alle enveloppen heb ik dicht geplakt en een klein randje afgesneden of geknipt over de breedte. Deze heb ik door midden gevouwen zodat er aan de bovenkant een opening ontstaat. De strookjes van 2  x 10 cm heb ik door midden gevouwen en hiermee de kaarten met de enveloppen gekoppeld.

Enveloppen en strookjes gevouwen

Aan elkaar gekoppeld

Nu ontstaat er al een boekje. Om de rug een beetje netter af te werken heb ik een strookje op de rug geplakt ( strookje van 3,5 x 14,5 cm)

Strookje op de rug

Alle DSP heb ik be-inkt met een sponsje. Persoonlijk vind ik dit een leuk effect geven. De kleine DSP kaartjes heb ik gemat op wit cardstock. Ik zag dat je anders kreeg te zien dat het enveloppen waren en dit vind ik (weer persoonlijk) niet zo mooi gezicht. 

Zijkanten be-inkt

Daarna heb ik op elke kaart te DSP geplakt (behalve op de voor en achterkant)en de kleine kaartjes die ik heb afgemat weer op de enveloppen geplakt.

Gemat op wit cardstock
Hier heb ik ze ingeplakt
Nu ben ik de voorkant gaan doen. Onder het DSP heb ik een stukje lint geplakt zodat ik het boekje kan sluiten met een strikje.

In het midden strookje dubbelzijdige tape en lint erop

Daarna heb ik de andere DSP op de voorkant geplakt. Nu is het mogelijk het mapje dicht te maken.  De basis van dit boekje is nu klaar.

Boekje in zijn geheel

De komende weken ga ik hem op pimpen en foto's inplakken van ons kitten. Dit boekje geef ik dan aan mijn schoonzus.
De kitten kwam uit een nestje van mijn schoonzus en zwager en de enige poes die in het nestje zat, hebben wij nu. Het mooiste beestje uit het nest dus ik ga de komende weken wat foto's erin plakken van haar groeistatus.

Hebben jullie weleens enveloppen gebruikt?  En wat hebben jullie er mee gemaakt? Je kunt er best veel kanten mee op he.

Heel veel liefs en bedankt voor je komst. Ik wens je een fijne week nog verder. We zitten alweer op de helft.



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
Paper passion Beurs: - papierblok Perfect Moments

 * Inkt / Ink* 
Ranger: - Distress Oxide Walnut Stain

*Overig/Rest*
3L Scrapbook Adhesives: -Tape runner
Jeje: - Rode stickytape

9 opmerkingen:

  1. Zooo Danielle,wat heb je dit ontzettend leuk gemaakt!! Mooie papiertjes en wat slim om dit zo te doen met de envelopjes! Leuk ook om het te gebruiken voor je poezenfotos, zal je schoonzus straks zeker blij mee zijn! Nog erg druk met de kitten??? Fijne woensdag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel leuk geworden Danielle, en weer zo totaal anders dan het baby boek dat ik gemaakt had. :)
    Misschien ga ik hem op deze manier ook nog een keer proberen.

    Een heel leuk idee ook om de foto's van de kleine kitten er in te doen en om hem dan cadeau te geven.

    Gr Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje carina
      Ja ik had het op deze manier nog niet gezien en dacht ik probeer het

      Gr danielle

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Daniëlle
    Mooi zeg dit enveloppenalbum, leuk uitgewerkt!
    Bedankt voor het idee, wellicht kan ik het ook eens uitproberen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===