donderdag 2 mei 2019

In mei leggen alle vogeltjes een ei alleen deze keer...

For English, please use the translate function in the sidebar

In mei leggen alle vogeltjes een ei .... hier geen eitjes, wel kennissen die hun nestje elders gaan maken en wat is er leuker om deze sketch om te toveren naar een verhuiskaart!! Bedankt voor alle leuke en lieve reacties op mijn blogpost.


Een sketch is een makkelijk begin voor de beginnende kaarten maakster, je kunt namelijk het patroon goed volgen. Deze leuke schets is door ons DT lid Willie gemaakt. 
Met alle voorbereidingen heb ik een kleine 45 minuten aan deze kaart gewerkt.

Gekozen heb ik voor een witte basiskaart met de maat van 15 x 15 cm en een zwart oplegvel van 14.5 x 14.5 cm.

Hoe heb ik dit gedaan:
Je neemt een vierkant 2 cm groter dan je snijmal, beplak deze met de metaalband te verkrijgen bij de bouwwinkels of de budgetwinkel.
Plak dit mooi recht op je papier strijk het glad en stans je snijmallen uit, het zelfde geld voor je ronde schijf waar ik de uiltjes opgeplakt heb. Ook de 3 randen zijn op de zelfde manier gemaakt.

Tip! je kunt de metaalband ook goed bewerken met gilding wax zie onderstaande blogpost:

https://hobbyalternatief.blogspot.com/2017/04/vogel-in-het-gras.html

De gebruikte materialen 

De sticker met de uiltjes is van Craft Sensations (niet meer te verkrijgen) deze voorzichtig los halen en er op vast plakken en vervolgens is het uit gestanst.
Daarbij heb je nog een banner nodig voor de tekst, deze is gemaakt van hetzelfde zwarte cardstock en beschreven met een zilverstift.


De banner is op foam gezet evenals het ronde midden stuk, nog wat blaadjes en een hart erbij geplakt en je kaart is klaar.

Gebruiken jullie wel eens metaalband voor jullie kaarten.

Ik ben heel benieuwd wat jullie zoal voor je kaarten gebruiken, alleen maar papier of......

Tot de volgende week.




===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper * 
Hobby Beurs  - Wit - Zwart

 * Snijmallen/ Dies*
Craft Sensations - Ronde snijmal set 
Aliexspress - Rechte randmal
Aliexspress - Rechthoekige gestikte snijmallen

 *Overig/Rest*
Craft Sensations - Uilen stickers
Lijm - Foam tape- Zilver pen - Metaalband

5 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita
    Leuke kaart heb je gemaakt deze techniek ken ik wel, eigenlijk stiekem een beetje in de vergeethoek geraakt bij mij, ik heb ooit een canvasboordje met een tekst bekleed en daaroverheen die folie geplakt en zwartachtig gemaakt, geeft ook een leuk verweert effect
    Ben ook nog naar je linkberichtje geweest ook leuk gedaan!
    Bedankt voor het herinneren!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Martha, dat overkomt mij nu ook, dat ik een vergeten iets weer zie en denk dat kan ik daar goed voor gebruiken. Ik ga je idee eens uit proberen.
      Fijne dag.
      Liefs, Anita

      Verwijderen
  2. Heel erg leuk geworden Anita.
    Ik mag ook weer zo'n nieuw huis kaartje gaan maken.
    Vind die altijd heel leuk om te doen. :)

    gr Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik nu ook Carina, je kunt er zoveel mee.

    Fijne dag.

    Liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattige uiltjes zijn dit. Vind de metaaltape een leuke alternatief en is ook op verschillende manieren te bewerken, bv alcohol inkt en markers maar ook met producten van verschillende merken om patina en roest kleuren te maken. Dus geschikt voor fijne details maar ook voor grunge achtergronden.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===