vrijdag 3 mei 2019

It's a boy! flipbook

Aan de opdracht voor deze week heb ik iets meer werk besteed, deze week was de opdracht om enveloppen te gebruiken en toen heb ik maar meteen een "flipbook" gemaakt voor mijn supervisor die een kindje verwachte. Het kindje is inmiddels geboren en ook heeft mijn supervisor het boek al in ontvangst genomen dus kan ik jullie mijn creatie nu laten zien.

It's a boy! flipbook - vmcdesigns.nl

Om deze "flipboeken" te maken heb je iets meer ervaring nodig. Ik heb geen flauw idee meer hoeveel tijd ik nodig heb gehad omdat ik er verschillende dagen aan gewerkt heb. Ook nog bedankt voor alle reacties op mijn vorige berichten.


Ik was begonnen met het maken van het boek zelf, daarvoor had ik 5 enveloppen genomen als uitgangspunt en daar omheen ben ik het boek gaan maken.
Ik heb al verschillende van deze boekjes gemaakt, en iedere keer maak ik ze weer anders, mijn andere boekjes zijn te vinden op mijn YouTube kanaal.

Om deze te maken heb ik gebruik gemaakt van een deel van de uitleg uit deze YouTube video van Papertrey Ink, met name het deel hoe ik de enveloppen bij elkaar moest zetten op de rug.



Van de rest van alle stappen, wat heel veel pas en meetwerk was, heb ik onderstaande collage gemaakt omdat het anders wel heel erg veel foto's zouden worden.

It's a boy! flipbook - vmcdesigns.nl
Een deel van het W.I.P.

Verder heb ik verschillende soorten patroon papier gebruikt en heb ik een berg baby gerelateerde plaatjes uitgesneden met verschillende snijmalen.

It's a boy! flipbook - vmcdesigns.nl
De verschillende die cuts.

Nadat ik het babyboek aangekleed heb en van plaatjes en gedichtjes voorzien heb, heb ik 25 tags uit gestanst, bestempeld en van inkt vlekken voorzien en deze om deze random in het boekje te plaatsen.
Tip! In plaats van stempels heb ik een deel van de gedichtjes heb ik op mijn computer geschreven en uitgeprint op dikker papier.
It's a boy! flipbook - vmcdesigns.nl
Alle tags.

Alle collega's heb ik op de achterkant van de tags een felicitatie of een wens voor de jonge ouders of de baby laten schrijven en toen heb ik de tags weer terug geplaatst in het boek om het cadeau te kunnen geven als de kleine geboren was.

It's a boy! flipbook - vmcdesigns.nl
Een close up van de flip pages met de tags. 

Ik heb van alle foto's een slide show gemaakt om hier met jullie te delen.



Als laatste om bij het boekje te geven had ik nog vlaggetjes gemaakt met de naam van het kindje.
Helaas heb ik hier maar een paar foto's van kunnen maken.

It's a boy! flipbook - vmcdesigns.nl
De losse vlaggetjes.

De vlaggetjes heb ik met elkaar verbonden doormiddel van een organza lint met blauwe en witte kralen tussen de vlaggetjes.

It's a boy! flipbook - vmcdesigns.nl


Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het Engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.



            Carina Veling
  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Hobby karton - Diversen
DecoTime - Diverse patroon blokken

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Baby - teksten

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - Baby en dieren mallen

* Inkt / Ink*
Archival - Cobalt - Manganese Blue - Garden Patina

*Overig/Rest*
Laser Printer - Digi Design Papier - Enveloppen

4 opmerkingen:

  1. Een super leuk felicitatie kaartje!! veel werk maar dan heb je ook wat. Een heel leuk idee om het zo te maken.

    Fijne dag/ weekend.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, het was idd best veel werk, maar als je er om de zoveel tijd aan werkt blijft het leuk om te doen.

      Fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. leuk uitgevoerd Carina, en ook goed uitgelegd. Je supervisor zal er echt blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Sandie, ik ben blij dat mijn uitleg te volgen is. :)

      Ik was er helaas niet bij toen het aan mijn supervisor gegeven was omdat ik toen al ziek thuis was, maar wat ik er uit begrepen had vond hij het prachtig. De vlaggetjes met de naam vond hij helemaal geweldig dus misschien dat ik die vaker ga maken als kraamcadeautjes. :)

      Fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===