vrijdag 31 mei 2019

Niet alleen voor mannen kaart.

Alweer een week voorbij, wat vliegt de tijd. Vinden jullie het ook zo snel gaan? Voor je het weet is het alweer kerst, nee geen kerstkaart van mij deze keer hoor. Voor deze week heb ik de opdracht om een mannen kaart te maken, wat altijd weer een uitdaging apart is. Ik denk dat ik er deze keer weer in geslaagd ben om er 1 te maken.

Niet alleen voor mannen kaart. - vmcdesigns.nl

Deze kaart is niet echt moeilijk om te maken en met de video die ik jullie erbij geef is het zo eenvoudig te doen dat zelfs een beginner ze kan maken. Alles bij elkaar duurde het nog geen uurtje om deze te maken. Voor ik verder ga wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor al jullie lieve reacties op mijn vorige berichten. 

Als basis heb ik een basiskaart genomen van 15x15 cm craft karton, daarboven op heb ik een mat gemaakt van 14.5x14.5 patroon papier.

Bovenop de mat heb ik iets uit het midden een soort insteek envelope gemaakt van 11.5x10 cm craft karton met daar bovenop weer een mat van 11x9.5 cm patroon papier.

Niet alleen voor mannen kaart. - vmcdesigns.nl
gebruikte materialen.

Op deze insteek envelope breng je aan de zijkanten en aan de onderkant een dunne streep lijm aan, de bovenkant laat je open. Deze plak je vervolgens op de kaart.
Tip! je kan in plaats van vloeibare lijm ook dunne dubbelzijdige tape gebruiken.
Daarna heb ik een los kaartje gemaakt van 10x9.5 cm craft karton, hierin heb ik aan de boven zijde op ongeveer 1.5 cm vanaf de zijkanten en de bovenkant een gleuf gesneden.

Niet alleen voor mannen kaart. - vmcdesigns.nl
close-up van het losse kaartje. 

Boven aan het kaartje heb ik een "tap" geplakt met daarop de tekst "pull here". dit kaartje past in het insteek envelopje. In de gleuf die je aan de bovenzijde van het losse kaartje heb gemaakt kan je een dubbel gevouwen geldbiljet schuiven. Dit is en leuk alternatief of op de standaard geld envelope.

Niet alleen voor mannen kaart. - vmcdesigns.nl
close-up van de "pull tab"

Het idee voor deze kaart had ik gevonden op YouTube op het kanaal van Maymay Made It Crafts Ik heb de betreffende video hier meteen toegevoegd als extra uitleg.





Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

En hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.




            Carina Veling
  


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Wibra - Craft papier blok
DecoTime - patroon papier blok
Via Chasse - basis kaart

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Happy Birthday
AliExpress - Pull here 
* Snijmallen/ Dies*
Vaessen Creative - Rolodex 3 tabs - 3624-703


*Overig/Rest*
Aleene's - Tacky Glue 

6 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke kaart Carina! Deze ga ik zeker onthouden!
    Het filmpje kijk ik op een later moment maar de kaart is toppie!
    Fijne vrijdag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Wilma, voor je lieve woorden.
    Ik kwam deze video bij toeval tegen, het is namelijk al een oudere van haar, en ik dacht ook "Die is leuk" en heb hem toen maar meteen gemaakt.

    Een heel fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Wat een leuk model kaart is dit,
    Ik heb het filmpje ook eventjs bekeken,
    Goed te doen lijkt mij, jij hebt er ern mooie versie van gemaakt!
    Bedankt voor het delen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment Martha, graag gedaan.
      Ik vind haar andere filmpjes ook altijd heel leuk en duidelijk, maar deze sprong er echt bovenuit.

      Een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  4. Hij is weer top Carina, leuk zo met het verborgen insteek envelopje.

    Fijne dag en weekend gewenst.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita. :D

      Jullie ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===