donderdag 27 juni 2019

Gold, bells and ice crystals

For English, please use the translate function in the sidebar

Hoi hoi, de maand juni is bijna om, en ja hoor ik kon mezelf niet bedwingen, mijn sketch is een kerstkaart geworden, elk jaar maak ik er tussen de 80 en de honderd, tja en dan moet je toch op tijd beginnen en het is geen straf voor mij om een kerstkaart te maken.
Bedankt voor alle lieve woorden telkens weer op mijn blogberichten.


Deze kaart vraagt om wat handigheid in het scoren, en met het embossen, hij is niet moeilijk om te maken, verder was de kaart met alle voorbereidingen klaar binnen 30 min. 

Willie haar sketch liet het volgende patroon zien, dit keer heb ik geen opleg vellen gebruikt, om het patroon te volgen, ik heb scorelijntjes neer gezet en daarbij een embossing folder gebruikt.


De kaart is 13 x 13 cm goudkleurig en heeft een linnenstructuur, eerst heb ik mijn rand embossing folder aan de zijkant van de kaart geplaatst, deze heb ik op 1/3 van boven op de kaart met tape vastgezet. Tot deze lijn heb ik hem door de machine gehaald.
Daarna alles los gehaald en de embossing folder aan de onder zijde op de kaart gelegd met een kleine ruimte tussen zodat ik naderhand 2 score lijntje kon zetten, de embossing is opnieuw door de machine gehaald.


Tip! neem eens de negatieve kant van je embossing folder, op je kaart het geeft een heel ander effect.

Close -up 
Met behulp van mijn Martha Stewart scoreboard zijn de lijntjes getrokken, om zo de rechthoekjes te creƫren.

De illusie van rechthoekjes.
De leuke lintjes tape is daarna vast gezet, ik zag na het plakken dat ik er 1 vergeten was in een zwaluw staart te knippen en ik kon het er niet meer vanaf halen zonder de kaart te beschadigen, hebben jullie dat ook wel eens.


Gebruiken jullie wel eens de negatieve kant van de embossing folders en vinden jullie embossing folders leuk om mee te werken.


Tot de volgende week.



 

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper *
Hobby beurs - Goudkleurig kaart en enveloppe

* Embossing *
Darice  - Embossing Border set 3 pack  It 018613

 *Overig/Rest*
Docrafts - Sticker Merry Christmas 
Martha Stewart - SKU ms - 42 -050-013 mini score board
Plaatje Kerstman - herkomst onbekend
Lijm

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita
    Leuk die andere kant van het embossen, mooi kerstkaart is het geworden!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martha, ik doe dat graag spelen met mijn embossing folders. Het was verfrissend om aan het kaartje te werken.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kerstkaart Anita, leuk met de randembossing!
    Fijne avond xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Wilma, dankjewel,het is gelukkig wat afgekoeld.
    Fijne avond
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heel erg leuk geworden Anita.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===